W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Szadź''
piątek, 22 maja 2020



Na początku miesiąca wspominałam wam, że moje plany związane z tą serią uległy zmianie przez zaistniałą sytuację, ale to nie znaczy, że wybór był mały.  W końcu w tym miesiącu miał już  premierę pierwszy odcinek finałowego sezonu The 100, ale uznałam, że ten serial jest dość popularny i trochę głupio byłoby mi o nim pisać, kiedy sama przerwałam jego oglądanie, na którymś odcinku trzeciego sezonu. Recenzję dwóch pierwszych książek tej serii Kass Morgan możecie znaleźć już na blogu. O kolejnej ekranizacji powieści graficznej Jacquesa Loba przyjdzie jeszcze czas napisać. Zdecydowałam się napisać o polskiej produkcji. 



Rok temu pisałam o ,,Żmijowisko'', więc to nie jest jakiś wielki precedens na tym blogu.Serial ,,Szadź'' na podstawie powieści Igora Brejdyganta, nie jest przypadkowym wyborem. Książka o tym samym tytule, leży już na mojej półce ponad pół roku jak nie dłużej, a wiem, że jak o tej produkcji napiszę, to zmotywuję się do jej szybszego przeczytania. W końcu obiecałam sobie pisać o książkach, które się przewijają w tej serii. Z tego powodu pod koniec maja możecie spodziewać się recenzji powieści ,,Belgravia''. 

Serial ,,Szadź '' ma siedem odcinków, pierwszy premierę miał 30 kwietnia na VOD player. Każdy kolejny ukazuje się co tydzień na stronie.  Sam autork książki Igor Brejdygant jest jednym ze współscenarzystów serialu.

W serialu zagrali: Maciej Stuhr, Aleksandra Popławska,Cezary Łukaszewicz,  Bartosz Gelne, Anna Cieślak i Emma Giegżno.

Opis serialu:

,,Siedmioodcinkowy thriller z wątkiem kryminalnym w tle. W tej opowieści zagadki nie stanowi jednak tożsamość mordercy, a motywy jego działania. Co łączy sprawcę z komisarz prowadzącą śledztwo? Dlaczego wszystkie ofiary to głęboko wierzące młode dziewczyny? Wyścig z czasem trwa. Czy komisarz Polkowska trafi na ślad mordercy i zapobiegnie kolejnym zbrodniom? Każdy odcinek odkryje przed widzami część prawdy o tym, co łączy policjantkę z Piotrem Wolnickim (Maciej Stuhr) – religioznawcą, pozornie wzorowym mężem i ojcem, który w okrutny sposób pozbawia życia swoje ofiary!''
Fragment serialu:


W związki z premierą serialu, wydawnictwo Marginesy wznowiło wydanie ,,Szadzi'' z okładką serialową. Nowe wydanie książki, w księgarniach będzie dostępne od 3 czerwca. Ja już mam tę książkę w starej oprawie. Może jeszcze w tym miesiącu uda mi się ją przeczytać. Najpóźniej w czerwcu.



Opis książki:

,,Kiedy nad ranem zostają znalezione zwłoki, na miejscu zjawia się komisarz Agnieszka Polkowska. Nikt nie chce z nią pracować – zbyt wiele wymaga, słynie z ostrego języka i jest bardziej inteligentna od kolegów. Jej zaangażowanie w każdą ze spraw nie bierze się znikąd: ma kilka tajemnic i wolałaby się nimi nie dzielić. Ostatnie, czego jej trzeba, to błyskotliwy psychopata – człowiek, który odczuwa emocje tylko wtedy, gdy poluje. Gdy wybiera dziewczyny, osacza je i zabija: powoli, delektując się ich cierpieniem. Jest precyzyjny i metodyczny, przekonany, że nikt mu nie dorówna. Nie popełnia błędów. Do czasu.
Kiedy na jego drodze staje komisarz Polkowska, będzie musiał zmierzyć się równym mu przeciwnikiem, kimś, kto potrafi rozgryźć tok jego rozumowania i podążyć za makabrycznymi wskazówkami.
Czy Polkowskiej uda się ocalić kolejną dziewczynę, mimo seksizmu i niekompetencji jej szefów? Czy tajemnica z przeszłości, która dopada ją w chwili, gdy jej życie zaczyna się układać, pokrzyżuje śledztwo? Czy zdoła uratować życie kogoś, kto jest jej najbliższy?''


Źródło: 1, 2,3 

40 komentarzy:

  1. Mnie ten serial zbytnio do siebie nie przekonał :/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi ciekawie. Będę miała na uwadze zarówno książkę jak i serial.

    Pozdrawiam,
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam jeszcze tej książki w swojej biblioteczce. A wolałabym ją najpierw przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. O widzisz. Ja słyszałam o serialu, a o książce nie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, jak wypadnie ta produkcja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam książki,ale jeśli ją przeczytam, to na pewno również obejrzę ekranizację. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam gdzieś plakat tego serialu, ale nie wiedziałam o czym traktuje - muszę przyznać, że mnie zaintrygowałaś. Muszę się przymierzyć do obejrzenia tej produkcji :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ani nie czytałam tej ksiązki, ani też nie wiedziałam, że powstanie taki film. Ale skoro zrobili serial, ta historia musi być warta poznania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dobrze, że tu do Ciebie zajrzałam. Koniecznie muszę nadrobić książkę, a potem zabieram się za serial. Zdecydowanie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę koniecznie poznać historię ,,Szadzi'' zarówno w wersji książkowej, jak i w wersji serialowej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Widziałam zajawkę serialu i zastanawiałam się czy warto go obejrzeć. O książce słyszałam kilka ciekawych opinii. Chyba jednak skuszę się na ten serial

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam zwiastuny w tv, ale kompletnie mnie do tego serialu nie ciągnie. Chyba, że się poddam dla Stuhra, bo to mój ulubiony polski aktor

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś nigdy nie ciągnie mnie do tego typu seriali, więc nie wiem czy kiedykolwiek się skuszę na obejrzenie go :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na tą ekranizację dam się namówić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś osobiście nie przepadam za tym autorem, co nie znaczy, że serialu nie obejrzę. Mam słabość do młodego Stuhra :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ŻMOJOwISKO widziałam , FILM OKAZAŁ SIĘ ZASKAKUJĄCY. szadź też na pewno obejrzę, książki czytam rzadziej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przed serialem muszę sięgnąć po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie wiedziałam, że jest już nowy odcinek The 100, bo obejrzałam już wszystkie sezony i jestem ciekawa co wymyślą w finałowym.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja tak ciągle oglądam ten zwiastun i taki mroczny jest, ale nie do końca mnie do siebie przekonuje. Lubie jak trzyma w napięciu, ale czuje że to jest tylko zwiasun a całość okaże się średnim kinem. Co do książki - fajnie, że okładka jest ilustrowana na podstawie serialu ☺

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że to bardzo fajny pomysł kiedy autor ma możliwość bycie współscenarzystą.

    OdpowiedzUsuń
  21. Serial jest mocno reklamowany, ale nie miałam okazji go oglądać. Może dlatego, że nie jestem fanką seriali. Z niecierpliwością czekam na recenzję książki. Wydaje mi się, że stara okładka jest dużo lepsza - jestem fanką normalnych okładek, jak widzę okładkę "zdjęcie" z filmu/serialu to od razu nie za bardzo chce sięgać po tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Poszukam. Seriale najlepiej ogląda mi się podczas ... prasowania :)

    OdpowiedzUsuń
  23. hmm może skusimy się z mężem na ten serial, choć pierwsze co o nim słyszę :) dobrego dnia

    OdpowiedzUsuń
  24. Chętnie bym obejrzała film. Uwielbiam jak gra Maciej Sztur.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie znam jeszcze ani książki, ani serialu. Ale tym razem chyba sięgnę najpierw po serial.

    OdpowiedzUsuń
  26. z seriali to ja detektywa Manka i doktora Martina lubię oglądać

    OdpowiedzUsuń
  27. Kurcze intryguje mnie bardzo książka jak i serial..

    OdpowiedzUsuń
  28. Szczerze mówiąc to z tego wszystkiego widziałam aż kilka odcinków 100 I słyszałam tylko o Żmijowisku - moje zaległości są tak wielkie, że Szadź sienie mieści! :D

    OdpowiedzUsuń
  29. zdecydowanie bardziej podoba mi się okładka nieserialowa :P
    ale nie kojarzę tego tytułu.
    Chyba jednak lepiej zacząć od książki :D przynajmniej ja tak zawsze wolę ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. przyznam się szczerze że nie słyszałam o tej pozycji a brzmi ciekawie... Oj teraz mam wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  31. Uwielbiam Stuhra, ale w tym wypadku wolałabym sięgnąć po książkę niż po serial.

    OdpowiedzUsuń
  32. Brzmi bardzo interesująco, lubię kiedy powstają ciekawe ekranizacje.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie wiem, czy serial obejrzę. Zawsze jak się jakimś zainteresuję, to TVN ściąga go z anteny :p

    OdpowiedzUsuń
  34. Dla Stuhra może i obejrzę :D W sumie ostatnio cierpię na niedostatek seriali, wiec jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  35. Czytałam tom pierwszy i drugi, za ekranizację jeszcze się nie wzięłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Obejrzeliśmy serial i czekamy na drugi sezon. Jestem ciekawa co tym razem wymyślą. Podobała mi się tu koncepcja, że poznajemy mordercę już na wstępie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Ciekawa propozycja. Niby to adaptacja, niby nie do końca kultowego serialu, a jednak ma to coś. Myślę, że serial też znajdzie szerzę fanów. Znalazłam w tej książce nawet elementy literackie. :)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna