W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie czerwca 2020
piątek, 10 lipca 2020


To prawdopodobnie będzie krótkie podsumowanie, bo w czerwcu  nie miałam dużo czasu na czytanie, ani inne rzeczy, ale udało mi się zrealizować to co miałam zrobić, a więc jestem zadowolona. 


Niestety w czerwcu odszedł autor serii ,,Cmentarz zapomnianych książek''. Carlos Ruiz Zafón przegrał wieloletnią walkę z nowotworem 


Sztuka czytania powoli zamiera. Jest to intymny rytuał. Książka jest lustrem i możemy w niej znaleźć tylko to, co już nosimy w sobie. W czytanie wkładamy umysł i duszę, te zaś należą do dóbr coraz rzadszych.
,,Cień wiatru''

Tego samego dnia, 19 czerwca odszedł również sir Ian Holm. Aktor filmowy i teatralny. Zagrał w ponad 130 produkcjach, ale chyba najbardziej znany jest dziś z roli Bilbo Bagginsa  w ekranizacji ,,Władcy Pierścieni''. 


Blogger wciąż pracuję nad swoim nowoczesnym kokpitem i wyglądem, więc już zostałam przy tej nowszej wersji, choć nie ukrywam, że strasznie teraz przesuwa się zdjęcia. Ja się poddałam i dodaje je  pod koniec w starszej wersji. Ponoć cały czas nad nią pracują i nie ma jeszcze jednolitego pulpitu, ale powinno być coraz lepiej. 

W czerwcu przeczytałam następujące książki. 
  1. ,,Mumia'' Tess Gerritsen 
  2. ,,Sofijówka'' Stanisław Trembecki 
  3. ,,Malwina czyli domyślność serca'' Malwina Wirtemberska
  4. ,,Potulna'' Fiodor Dostojewski 
  5. ,,Rękopis znaleziony w Saragossie'' Jan Potocki 
  6. ,,Świętoszek'' Molier 
  7. ,,Fircyk'' Zabłocki Franciszek 
  8. ,,Powrót posła'' Franciszek Zabłocki 
W czerwcu napisałam tylko jedną recenzję. Reszta to były opinię, które napisałam znaczenie wcześniej i widzę różnicę między nimi. Tylko raz zabrakło mi czasu, by do recenzji dodać podstawowe informacje i okładkę.
Książki zrecenzowane: 

Pojawiły się dwa posty o adaptacjach. Myślałam, że w lipcu już wam napiszę o kinowych ekranizacjach, ale nie zapowiada się na to.  Mam już w głowie zamiast nich dwie inne produkcje, ale powiem wam, że czasem mi się nie chciało chodzić do kina i zamiast wyjścia zostawałam w domu, ale teraz bym się wybrała i choć powoli otwierają się multipleksy, to ja nie szybko tam zawitam. 
W każdym bądź razie tak się w czerwcu stało, że moją uwagę przykuł film ,,Shirley'' i serial  na HBO GO ,, Perry Mason''.

Zazwyczaj nie robię sobie TBR na dany miesiąc, ponieważ u mnie się on nie sprawdza i tak sięgam po co chcę, ale w lipcu chciałabym przeczytać dwie książki po angielsku. W ostatnim miesiącach parę ich sobie zamówiłam i chce je przeczytać w końcu bez rozkojarzenia się, a to znaczy, że więcej recenzji będę pisać. Niekoniecznie od razu na bloga i chce w końcu zacząć Wojny wikingów. Skoro już jesteśmy przy książka zagranicznych, to pierwszy raz poczułam się oszukana przez Amazon./ Dostałam książkę używaną, a płaciłam za nową. ehh...






34 komentarze:

  1. Smutny był ten czerwiec.
    Gratuluję wyniku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O rany, nawet nie wiedziałam, że można podesłać używaną książkę zamiast nowej, takie sytuacje nie powinny absolutnie mieć miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  3. A "Cień wiatru" należy do moich ulubionych przygód czytelniczych, rewelacyjnie czuję się w takich klimatach. Zawsze szkoda, że nie powstanie już nic nowego po śmierci pisarza.

    OdpowiedzUsuń
  4. To, co czytałaś, brzmi jak spis lekutr na polonistyce! Aż sobie przypomniałam te czasy studiów...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze nie używam nowego kokpitu Bloggera. Trudno mi się przestawić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję wyników. Mnie udało się przeczytać 6 książek. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. I Ty niby nie miałaś czasu na czytanie? 8 książek to mega dużo - ja tyle czytam, gdy mam aż zanadto czasu na czytanie. Podziwiam. :) Szkoda, że Amazon Cię tak oszukał, ja rzadko zamawiam stamtąd... cóż, w sumie cokolwiek. Wole Polskie Allegro. :)
    Powodzenia w lipcu!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tego pierwszego autora kojarzę, słyszałam, że przegrał walkę z nowotworem :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Informacja o Zafonie to bardzo smutna wiadomomość :(
    I tak jest dobrze!
    Nie zamawiałam nigdy przez Amazon, dobrze wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Odchodzą na drugą stronę ciekawi ludzie...
    Muszę przyjrzeć się bloggerowi , co on wymyślił,
    chwilowo nie mam czasu...

    OdpowiedzUsuń
  11. Szkoda, że Zafon nic już nie napisze...

    OdpowiedzUsuń
  12. Czerwiec upłynął pod znakiem książek i całkiem sporo udało Ci się przeczytać. Ja ledwie skończyłam jedną książkę, ale czytałam tylko na przerwach w pracy

    OdpowiedzUsuń
  13. "Rękopis"! Jak Ci się podobał? Jak dla mnie absolutne cudo oświecenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nigdy nie miałam okazję zamawiać nic przez Amazona, ale takie pomyłki są karygodne. Życzę owocnego we wrażenia lipca.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mną również wstrząsnęła śmierć Zafóna. Wielka to strata dla światowej literatury.

    Widzę, że w czerwcu dużo klasyki czytałaś. Uśmiecham się, bo większość tych lektur pamiętam ze studiów. To były czasy! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie czerwiec nie w pełni okazał się naznaczony wypełnionymi zamierzeniami, jednak i tak przyniósł mi wiele satysfakcji. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dawno nie czytałam Dostojewskiego...

    OdpowiedzUsuń
  18. Fircyka wspominam dość miło że studiów :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawy zestaw książek :-)
    Mumia i Rękopis znaleziony w Saragossie...

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajne podsumowanie, ja chyba też zacznę takie robić

    OdpowiedzUsuń
  21. Tyle książek to i tak moim zdaniem super wynik jak się nie ma czasu na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  22. To smutne, że oboje Panowie odeszli - szanowałam i jednego, i drugiego. Po książki Zafona mam zamiar sięgnąć jeszcze tego lata, by najpierw odświeżyć dawne pozycje, a finalnie dojść do Labiryntu Duchów :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Całkiem ciekawe książki czytasz. Jednak ja siedzie w trochę innych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  24. Szkoda, że tyle wspaniałych ludzi odchodzi.. tak szybko :( Świetny wynik w czytaniu w czerwcu.

    OdpowiedzUsuń
  25. O, to niezbyt fajnie, że dostałaś używaną książkę :/ Ale w czerwcu i tak czytałaś więcej niż ja ;) "Świętoszka" czytałaś sama dla siebie, czy raczej jeszcze do szkoły? ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Auć to musiało boleć z Amazon... co do seriali i książek - dobrze że czytasz, piszesz i oglądasz :) Odnośnie najważniejszych informacji, czyli wielkich stratach, ech ten rok jest ostry dla całego świata :(

    OdpowiedzUsuń
  27. Dostojewskiego znam całą twórczość. Interesuje mnie też książka Tess Gerritsen.

    OdpowiedzUsuń
  28. 8 książek to bardzo dobry wynik! U mnie było ich mniej, ale też mniej mam czasu na czytanie ostatnio. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Książek przeczytałaś sporo :) jeszcze nie czytałam żadnej z nich.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wędrówki po kuchni13 lipca 2020 00:43

    Sporo Ci się udało zrobić w czerwcu. Widzę na liście kilka ciekawych pozycji czytelniczych :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny wynik, brawo! Trzymam kciuki za lipcowe postanowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Muszę sprawdzić ile książek miesięcznie czytam, choć najczęściej są to dla dzieci i młodzieży.

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna