W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,The Devil All the Time"
środa, 9 września 2020

 

,,The Devil All the Time" to jedna z trzech produkcji, które w tym miesiącu chcę wam przybliżyć, a zarazem jej pierwowzór literacki, debiucie Donalda Raya Pollocka o tym samym tytule, który został świetnie przyjęty na świecie. Nie ukrywam, że nie wiedziałam o istnieniu tej książki, zanim w 2018 roku nie zaczęto ogłaszać obsady filmu.


Pisząc a adaptacjach zauważyłam, że nie tylko mnie niektóre nazwiska przyciągają do danej produkcji.  Jeśli nic więcej o serialu bądź filmie nie wiemy. Jak już wspominałam pierwsze głośniejsze wzmianki o tym filmie pojawiły się w 2018 roku. Antonio Campos  został reżyserem i współscenarzystą filmu  Przy scenariuszu pomagał mu Paulo Campos. Jednym z producentów jest bardziej znanych producentów jest Jake Gyllenhaal, którego głównie możecie kojarzyć jako aktora filmowego i teatralnego. Grał między innymi w ,,Wolnym strzelcu", ,,Labiryncie" i ,,Pojutrze".  Początkowo w obsadzie znaleźli się Tom Holland, Robert Pattinson, Chris Evans i Mia Wasikowska.  Aktor grający w Marveli Kapitana Amerykę musiał zrezygnować z udziału w filmie ze względu na konflikt harmonogramu. Chris Evans osobiście zarekomendowała Sebastiana Stana na swoje miejsce. 

Wczesny opis filmu.

Sinister characters converge around a young man devoted to protecting those he loves in a postwar backwoods town teeming with corruption and brutality.

Późniejszy już oficjalnie udostępniony przez Netflix. 

W Knockemstiff w Ohio i okolicznych lasach złowrogie postacie - bezbożny kaznodzieja (Robert Pattinson), pokręcona para (Jason Clarke i Riley Keough) i krzywy szeryf (Sebastian Stan) - zbiegają się wokół młodego Arvina Russella (Tom Holland), gdy walczy siły zła, które zagrażają jemu i jego rodzinie. 

Jeszcze na początku tego roku zanim cały świat zatrzymał się i stanął na głowie pojawiły się plotki i artykuły o tym, że film Antonio Camposa miał zadebiutować na festiwalu filmowym w  Cannes, a później  15 maju na Netflixie. Czy plotki były prawdziwe, tego się nie już nie dowiemy. Cannes w tym roku wyróżnił tylko 56  filmów. 

Ostatecznie w filmie zagrali:  Tom Holland, Robert Pattinson, Bill Skarsgård, Eliza Scanlen, Additionally, Jason Clarke, Riley Keough, Haley Bennett i Harry Melling, Sebastian Stan i Mia Wasikowska. 

Materiały promocyjne.






Resztę obsady można zobaczyć na zdjęciach z planu. One są słabej jakości, przez nikogo nie autoryzowane, więc nie będę ich tutaj publikować.

Film tak jak i książka o tym samym tytule jest thrillerem psychologiczny, dramatem. Opis pochodzący z polskiego Netflixa 

Powojenna rzeczywistość jest pełna korupcji i brutalności. Przesiąknięci złem ludzie otaczają młodego mężczyznę, który z poświęceniem chroni swoich bliskich.

Trailer



Na początku września wyciek sneak peek filmu, który nigdzie oficjalnie nie został opublikowany. Nie jestem z tego typu działaniami. Niestety ten jednominutowy urywek dalej można znaleźć w Internecie. Tytuł filmu jak i książki w Polce został przetłumaczony na  ,,Diabeł wcielony"

Debiutancka powieść ,,The Devil All the Time"  Donalda Raya Pollocka ukazała się w 2011 roku.  Książka ta zdobyła trzy nagrody główne. Grand Prix de Littérature Policière i  Thomas and Lillie D. Chaffin Award w Appalachian Writing w 2012 i w 2013 Prix Mystère de la critique. Siedem lat temu zdobyła też trzecie miejsce w  Deutscher Krimi Preis. 



Set in rural southern Ohio and West Virginia, The Devil All the Time follows a cast of characters from the end of World War II to the 1960s. There’s Willard Russell, tormented veteran of the carnage in the South Pacific, who can’t save his beautiful wife, Charlotte, from an agonizing death by cancer no matter how much sacrifi­cial blood he pours on his “prayer log.” There’s Carl and Sandy Henderson, a husband-and-wife team of serial kill­ers, who troll America’s highways searching for suitable models to photograph and exterminate. There’s the spider-handling preacher Roy and his crippled virtuoso-guitar-playing sidekick, Theodore, running from the law. And caught in the middle of all this is Arvin Eugene Russell, Willard and Charlotte’s orphaned son, who grows up to be a good but also violent man in his own right.

 Kiedy pierwszy raz szukałam polskiego wydania tej książki, nie mogłam go znaleźć, bo wówczas nie istniało. Dopiero rok temu wydawnictwo Papierowy księżyc zdecydowało wydać książkę Donalda Raya Pollocka.  Książkę przetłumaczyła Kinga Markiewicz. 

Niektórzy ludzie rodzą się po to, by można ich było pochować.

Uznany autor Knockemstiff – obwołany przez Los Angeles Times jako „nadzwyczajny, godny najwyższej uwagi i wybitnie uzdolniony” – serwuje nam mroczną i wciągającą wizję Ameryki, będącej źródłem literackiej ekscytacji największego kalibru.


W Diable wcielonym, Donald Ray Pollock stworzył historię będącą mariażem wynaturzonej intensywności typowej dla Urodzonych morderców Olivera Stone’a oraz religijnych i gotyckich inspiracji dziełami Flannery O’Connor z czasów jej najmroczniejszej twórczości.


Z akcją osadzoną na prowincji w południowym Ohio i Zachodniej Wirginii, Diabeł wcielony przedstawia galerię zajmujących i dziwacznych postaci, od czasów II wojny światowej do lat sześćdziesiątych XX wieku. Wśród nich jest Willard Russell, dręczony wspomnieniami rzezi na Południowym Pacyfiku weteran wojenny, który nie może uratować swojej pięknej żony, Charlotte, ze szpon powolnej śmierci z powodu raka, bez względu na ilość wylanej krwi na swoim ołtarzu ofiarnym. Mamy tu małżeństwo seryjnych morderców, Carla i Sandy Hendersonów, którzy przemierzają amerykańskie autostrady w poszukiwaniu odpowiednich modeli do zdjęć i wyeliminowania. Są też bojący się pająków kaznodzieja Roy i jego kaleki pomocnik Theodore, mistrz gry na gitarze, uciekający przed wymiarem sprawiedliwości. W samym środku tego zamieszania znajduje się Arvin Eugene Russell, osierocony syn Willarda i Charlotte, który wyrasta na dobrego, lecz gwałtownego człowieka.


Donald Ray Pollock splata wszystkie wątki w trzymającą w napięciu fabułę, po której czytelnicy będą zaskoczeni i głęboko poruszeni. Swą pierwszą powieścią udowodnił, że jest doskonałym narratorem sprawdzającym się w najmroczniejszym i najbardziej bezkompromisowym, amerykańskim gatunku.


Reżyser Antonio Campos pracuje nad ekranizacją Diabła wcielonego. W gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy m.in. Roberta Pattinsona.


O książce z pewnością jeszcze przeczytacie na tym blogu. Jest niedługo ma  zaledwie 330 stron. Pytanie do was, słyszeliście o tej książce wcześniej? Może ją czytaliście? Zainteresował was trailer? Na  Premiera: 16 września na Netflix. 

 Źródła: 1, 2,3, 4

109 komentarzy:

  1. Bardzo zainteresowała mnie ta historia. Czekam na Twoją recenzję książki, a potem chcę zobaczyć adaptację. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Nie wiem kiedy będzie, ale postaram się napisać ją jeszcze w tym roku. Przy okazji wspomnę o tym jak wypadła adaptacja.

      Usuń
  2. Jestem zatem ciekawa Twoich wrażeń po lekturze tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Koniecznie muszę sięgnąć po książkę, właśnie najpierw po nią, potem film, bo widzę, że może to być przygoda, w której świetnie się odnajdę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. okropnie dawno nie oglądałam niczego wartego uwagi... zawsze trafiam na jakieś smęty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oglądam ogólnie mało,więc staram się wybierać dobre filmy.

      Usuń
    2. Teraz czuję presję. Filmy jeszcze nie oglądam, ale mam nadzieję, że okaże się dobry.
      Choć świetnym aktorom zdarza się zagrać złym filmie i dobry reżyser może zrobić średni film. Mam nadzieję, że w tym przypadku tak nie będzie.

      Usuń
    3. oby był dobry - bo mam na niego chęć, ale poczekam na Twoją opinię

      Usuń
    4. Z średniej na Rotten Tomatoes wnioskuję, że jest dobry, jeśli obejrzę ten film w tym miesiącu, trochę więcej o nim napiszę w podsumowaniu miesiąca ;).

      Usuń
  5. Nie znam ani książki, ani filmu, więc nie mogę się wypowiedzieć.
    Bardzo mi się podoba sposób w jaki to przedstawiłaś - jest sporo informacji, opis. Dla mnie czytanie tego było bardzo przyjemne i chętnie obejrzę ten film. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś poznasz zarówno książkę jak i film.
      Dziękuję za tak miłe słowa. Staram się by posty z tego cyklu były ciekawe i przedstawiały najważniejsze informacje.

      Usuń
  6. teraz chyba robi się bum na Pattisona, ale niech będzie, niech się zapisze w historii kina nie tylko jako Edward ze zmierzchu ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem. Możliwe, w końcu będzie grać Batmana. Ja go widziałam w kilku innych produkcjach po Zmierzchu i był świetny.

      Usuń
  7. Nie jestem pewna, czy to moje klimaty, ale na ogół kiedy tak myślę, to dana produkcja mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawy wyznaczki tego czy ci się film spodoba, czy nie.

      Usuń
  8. Bardzo lubię tę serię wpisów u Ciebie. Są bardzo rzetelne, konkretne, szczegółowe i zawsze dowiaduję się dzięki nim o istnieniu adaptacji, o których nie miałam zielonego pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ją polubiłaś. Na początku jak zaczęłam ją pisać, to myślam, że piszę o adaptacjach głównie dla siebie, bo mało kogo interesowały filmy i seriale na podstawie książek.
      Staram się przykładać do tych postów.

      Usuń
  9. Nie znam, a Netflixa nie mam. A nawet gdybym miała to i tak pewnie nie znalazłabym na niego czasu 😉

    OdpowiedzUsuń
  10. nie słyszałam o tej książce, ale już z niecierpliwością czytam na Twoją recenzję ;) Trailer w moim typie, ale zobaczę jak to wyjdzie w praktyce. Zazwyczaj trailery są mocne, często jednak zawierają wszystkie najciekawsze scenki z filmu/serialu i na tym się kończy niestety.
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Utarło się ostatnio przekonanie, że w trailerach są najlepsze sceny i zdradzają cały film. Również jest w moim typie.

      Usuń
  11. Zanim zdecyduję się na jakąś adaptację, najpierw muszę przeczytać książkę. Tutaj nie znam ani jednego, ani drugiego. Czy zamierzam to zmienić? Być może, bo Twoja recenzja brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzadko zaglądam do oferty Papierowego Księżyca, a widzę, że i tam znajdę książki, które mnie powinny zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zaglądać do ich oferty. Mają kilka perełek.

      Usuń
  13. Czuję się zaintrygowana zarówno filmem,jak i książką. Na pewno przyjrzę się temu bliżej,bo tematyka bardzo pasuje do moich zainteresowań.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. Mam wrażenie, że dawno nie było takiego filmu, ale ja nie widziałam o takowym.

      Usuń
  14. mam ochotę najpierw na książkę:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Diabeł wcielony - to zapowiada się bardzo inetresujaco

    OdpowiedzUsuń
  16. Dla miłośników thrillerów to na pewno okazja do obejrzenia czegoś ciekawego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Ciężko o dobry thriller filmowy i książkowy w ostatnim czasie.

      Usuń
  17. Przyznam, że o książce nie czytałam. Ale skoro powstała adaptacja, musi coś w sobie mieć. To raczej klimaty mojej kuzynki, dlatego szepnę jej o tym tytule słówko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Nie każda książka dostaje adaptacje. Zazwyczaj jest tak, że historia ma potencjał na dobry film, albo producenci widzą, że zarobią, nawet jak sam film będzie słaby. Świetnie. Może już zna ten tytuł.

      Usuń
  18. O kurcze, nie wiedziałam, że jest książka! Ekranizacje mam na uwadze i masz rację, głównie ze względu na nazwiska.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To teraz już wiesz 😉. Pamiętam, że przy okazji postu o We Have Always Lived on the Castle dużo osób pisało, że obejrzy film dla Sebastiana Stana, więc podejrzewałam, że w tym przypadku może być podobnie. Zwłaszcza, że na ekranie towarzyszy mu niejeden superbohater 😉.

      Usuń
  19. Lubię thilery więc na pewno wezmę pod uwagę książkę i film.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie słyszałam o tej książce, ale chętnie poznam ją bliżej, gdyż bardzo lubię thrillery.

    OdpowiedzUsuń
  21. Chętnie przeczytam książkę :)
    „Zapraszam także do siebie na nowy post - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  22. Ostatnio coraz częściej oglądam Netflixa, więc z chęcią zapoznam się:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie. Ja od czasu do czasu go włączę, ale zazwyczaj z już określonym celem.

      Usuń
  23. Nie znam książki i wiem, że powinnam przeczytać najpierw, ale ciągnie mnie do filmu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie musisz najpierw czytać książki jeśli nie chcesz. Po co się zmuszać. Ona zaczeka.

      Usuń
  24. Diabeł wcielony,... przyznam że mocno mnie zaciekawiłaś :)

    ostatnio bardziej oglądamy niz czytamy, zbyt mało czasu na wszystko :(

    OdpowiedzUsuń
  25. Książka rzuciła mi się w oczy na stronie wydawnictwa, ale na razie nie czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio przy okazji premiery trailera o niej pisali.

      Usuń
  26. O ksiażce nie słyszałam, ale trailer interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że na moim blogu o niej usłyszałaś. Zgadzam się.

      Usuń
  27. Książka była bardzo mocna i jestem ciekawa ekranizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Z chęcią poznam twoje wrażenia po seansie.

      Usuń
  28. Za każdym razem jak widzę tego wampirka to tracą zainteresowanie filmem ^^ ale recenzja fajnie napisana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady po Zmierzchu i pomiędzy filmami z tej serii zagrał w wielu dobrych filmach, w których miał świetne role. To nie jest recenzja.

      Usuń
  29. Nie słyszałam wcześniej ani o książce, ani o jej adaptacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie, cieszę się, że u mnie o nich usłyszałaś.

      Usuń
  30. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, musze się jej bliżej przyjrzeć ale jestem zainteresowana nią

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, to dobra książka, więc cieszę się, że u mnie o niej usłyszałaś.

      Usuń
  31. Lubię filmy psychologiczne, lubię "Labirynt" i "Pojutrze". Lubię nawet Pattisona. ;) Więc czekam na premierę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również uwielbiam te filmy. Do ,,Pojutrze" lubię co jakiś czas wrócić. Ja również czekam na premierę.

      Usuń
  32. Książka nawet ciekawa, aczkolwiek do końca nie jestem przekonana czy mi się spodoba :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonasz się czy ci się spodoba tylko w jeden sposób. Sięgając po nią, bo każdy ma inne gusta.

      Usuń
  33. Jeszcze do niedawana nie zdawałam sobie sprawy, że film jest adaptacją książki. Tym razem raczej najpierw skuszę się na film ze względu na jego obsadę, a później zobaczymy ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czasem też nie zdaję sobie sprawę, że filmy są na podstawie książek. Zazwyczaj dowiaduję się o tym po seansie kiedy sprawdzam daną produkcję, jeśli na tyle mnie zaciekawiła. Obsada naprawdę kusi.

      Usuń
  34. Widziałam listę aktorów tego filmu, ale w ogóle nie kojarzyłam, w czym oni będą grali, ani tym bardziej, że miało to książkowy pierwowzór ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami tak jest, że to aktorzy przyciągają naszą obsadę, a później dowiadujemy się ciekawych rzeczy o procesie powstawania filmu.

      Usuń
  35. Pierwszy raz tu u Ciebie czytam o tej produkcji, a o książce juz nie wspomnę. Dlatego z ciekawością zobaczę z czym to się je ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że przynajmniej u mnie dowiedziałaś się o książce i filmie.

      Usuń
  36. Nie słyszałam ani o książce, ani o filmie, dlatego cieszę się, że prowadzisz taki cykl. Chętnie przeczytam, ale najpierw poczekam na Twoją recenzję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi,że podoba ci się ten cykl. Moja recenzja tej książki powinna pojawić się jeszcze w tym roku.

      Usuń
  37. To jest coś dla mnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  38. Może i o książce nie słyszałam, ale ten film obił mi się o uszy i nie mogę się już odczekać aż go zobaczę!
    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że w tym przypadku film trochę wypromuje książkę. Również nie mogę się tego doczekać.

      Usuń
  39. Może i o książce nie słyszałam, ale ten film obił mi się o uszy i nie mogę się już odczekać aż go zobaczę!
    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
  40. Nie kojarzę tej książki, a dostępu do Netflixa też na razie nie mam wykupionego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Na blogu u mnie za jakiś czas będziesz mogła przeczytać o książce.

      Usuń
  41. Ciekawe czy, jak w 90%, książka będzie lepsza od filmu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku raczej książka pozostanie lepsza od filmu. Krytycy w pierwszych recenzjach pisali, że świetny materiał źródłowy wiązał ręce reżyserowi.

      Usuń
  42. super, to właśnie mój gatunek, uwielbiam być trzymana w napięciu, chętnie obejrzę film ale najpierw przeczytam książkę bo ona bardziej działa na wyobraźnię

    OdpowiedzUsuń
  43. Szybciej siegne po książkę niz adaptacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. W pierwszych recenzjach krytycy uznali, że świetny pierwowzór wiązał trochę ręce reżyserowi. Cokolwiek mieli na myśli.

      Usuń
  44. Sama nie wiem, czy to coś dla mnie. Może dam szansę książce lub ekranizacji, ale raczej nie w najbliższym czasie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiem. Na wszystko przychodzi odpowiedni czas ;).

      Usuń
  45. Nie czytałam i nie oglądałam, ale może się skuszę na film. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że aktualnie większość osób będzie miało szybszy dostęp do filmu.

      Usuń
  46. Kolejny serial do kolejki. O kurczę kiedy ja na to wszystko znajdę czas. 🙈 muszę sobie dozowac. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  47. Żyjemy w czasach, ze cześciej obejrzymy film niż przeczytamy książkę. Ale dzięki filmom mozna przyjemnie spędzić czas ze znajomymi, a książki wspólnie sie nie przeczyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, choć ja wolę książkę. Filmy lubię oglądać teraz zdecydowanie bardziej niż seriale.

      Usuń
  48. Jestem bardzo ciekawa tej książki zwłaszcza, że ma tak intrygującą okładkę 😉

    OdpowiedzUsuń
  49. Tak jak wspominałam już, książkę jak i film biorę pod uwagę i nie dawno wpisałam na listę, aby nie zapomnieć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam multum list. Już się powoli w nich gubię.

      Usuń
  50. Trudno wyobrazić mi sobie Hollanda lub Evansa w innej roli niż w Marvelu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zobaczysz z nimi parę innych produkcji, to już to nie będzie takie trudne.

      Usuń
  51. Chyba najpierw przeczytam a potem obejrzę film Diabeł wcielony online

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna