W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W  kręgu adaptacji - ,,The Stand"
czwartek, 17 grudnia 2020


 Rok bez ekranizacji prozy Stephen Kinga, to rok stracony. Wiele filmów i seriali na podstawie tekstów  autora jest już w produkcji bądź na wczesnym etapie produkcji., więc myślę, że jeszcze nie raz będę pisałam o nadchodzących adaptacjach jego książek, aczkolwiek po pierwszych recenzjach zastanawiałam się czy pisać o ,,The stand". Na razie ma mieszane opinie wśród krytyków. 


,,The stand" z tego roku nie jest pierwszą próbą adaptacji książki. Pierwsze wzmianki o tej produkcji pojawiły się sześć lat temu. 25 lutego 2014 roku ogłoszono, że Warner Bros. Pictures i CBS Films pracują nad filmową adaptacją powieści Stephena Kinga ,,The Stand". Film miał być wyprodukowany przez Josha Boone'a,  Jimmy Miller i Roy Lee byli producentami. 

30 marca 2018 roku ogłoszono, że CBS All Access przebudowywał projekt na dziesięciogodzinną, limitowaną serię, w której Boone wciąż pełni funkcje reżysera.  Serial miał zostać napisany przez Boone'a i Bena Cavella, oboje mieli być producentami wykonawczymi filmu wraz z Royem Lee, Jimmy'm Millerem i Richardem P.Rubinsteinem. Will Weiske i Miri Yoon zostali producentami wykonawczymi, a Owen King  producentem. Ostatecznie liczba odcinków została zmniejszona do dziewięciu podczas procesu pisania. 

Zdjęcia ruszyły w Vancouver, w Kolumbii Brytyjskiej 19 września 2019 roku. Filmowanie zakończono na początku marca 2020 r. W lutym  z powodu sytuacji epidemiologicznej na jakiś czas przerwano zdjęcia. 




W serialu zagrali: James Marsden, Greg Kinnear, Odessa Young, Henry Zaga, Whoopi Goldberg, Jovan Adepo, Owen Teague, Brad William Henke, Daniel Sunjata,  Ezra Miller, Alexander Skarsgård, Nat Wolff, Gordon Cormier, Eion Bailey, Katherine McNamara, Hamish Linklater, Heather Graham, Irene Bedard, Natalie Martinez i Fiona Dourif.

Opis

After the world is in ruins, due to a man-made plague, a battle of Biblical proportions ensues between the survivors.

Lista odcinków:

  • ,,The End"
  • ,,Pocket Savior"
  • ,,Blank Pages"
  • ,,The House of the Dead"
  • ,,Suspicious Minds"
  • ,,The Walk"
  • ,,The stand
  • ,,Coda: Frannie in the Well"

Sam Stephan King napisał scenariusz do ostatniego odcinka. 

Trailer



W pewnym momencie Ben Affleck został wybrany do wyreżyserowania adaptacji filmowej, opisując ją jako „Władcę Pierścieni”, której akcja rozgrywa się w Ameryce, zgodnie z jego wyobrażeniem o trylogii. Affleck zrezygnował z powodu zobowiązań czasowych i został zastąpiony przez „Davida Yatesa” i Steve'a Klovesa, których zastąpił Scott Cooper. Cooper ostatecznie zrezygnował z projektu z powodu „różnic twórczych. Pojawiły się głowy według, których Cooper chciał mieć film w kategorii wiekowej  R, a studio - PG-13.

W powieści Brentner to mężczyzna o imieniu Ralph. W tej serii Brentner to kobieta o imieniu Ray. Może to być również ukłon w stronę postaci "Ray Flowers", który jest mężczyzną z powieści, ale była kobietą graną przez Kathy Bates w  miniserialu z 1994 roku.

Ja tak pisze o tym serialu, a jeszcze nie podałam najważniejszej informacji. ,,The stand" podobnie jak książka Kinga jest produkcją z gatunku  dark fantasy. 

,,The Stand" to postapokaliptyczna powieść wydana  pierwszy w 1978 roku przez Doubleday. Fabuła koncentruje się na pandemii uzbrojonego szczepu grypy, która zabija prawie całą populację świata. Nieliczni ocaleni, zjednoczeni w grupach, tworzą nowy system społeczny i angażują się w konfrontację między sobą. Pisząc książkę, King starał się stworzyć epos w duchu Władcy Pierścieni, którego akcja rozgrywa się we współczesnej Ameryce. Książka była trudna do napisania dla Kinga ze względu na dużą liczbę postaci i fabuł.

Kilka lat później w  roku ,,The Stand" został przedrukowany jako Complete and Uncut Edition. King przywrócił początkowo zredukowane fragmenty tekstów, poprawił kolejność rozdziałów, przesunął oprawę powieści z 1980 do 10 lat naprzód i odpowiednio skorygował szereg odniesień kulturowych. Kompletne i nieobrobione wydanie ,,Bastionu" jest uważane za najdłuższe samodzielne dzieło Kinga. 

W Polsce pierwsze  wydanie ,,Bastionu" ukazało się w 2000 roku. Nakładem wydawnictwa  Zysk i S-ka i była wielokrotnie przez nie wznawiana. W 2009 roku książka wydało wydawnictwo Albatros z nowym tłumaczeniem. Obecnie jest to najdłuższa książka Kinga. Ma ponad 1000 stron (1166). 



Supernowoczesna broń biologiczna przynosi całkowitą zagładę. Bez wybuchów, bez terrorystycznych ataków, bez zapowiedzi - ludzkość umiera. Zaczyna się niewinnie, od zwykłego przeziębienia. Ktoś kichnął, ktoś umarł i nagle Ziemia stała się masowym grobem.

Nieliczni, którzy przetrwali, zagubieni w nowym postapokaliptycznym świecie, zaczynają śnić. Wizje wskazują im drogę, zwiastują pojawienie się Wysłanników Dobra i Zła. Każdy musi dokonać wyboru, a kiedy to nastąpi, podążyć obraną ścieżką. Podzielona ludzkość formuje dwa obozy i wyrusza, by zbudować lub zniszczyć nową rzeczywistość. Epidemia obudziła w ludziach wszystko, co najgorsze, do głosu doszły najniższe, najbardziej prymitywne instynkty. Jednak wciąż jeszcze są tacy, którzy wierzą w miłość, dobroć i braterstwo.


Wizja autora po dekadach stała się bardzo aktualna. Tylko jest bardziej mroczna w porównaniu do obecnej sytuacji. Serial dzisiaj zadebiutował na platformie CBS All Access, która już w przyszłym roku zmieni się w Paramaut +. Nie jest dostępna w Polsce, ale zazwyczaj ich produkcje u nas lądują albo na Netflixie, albo na Amazon Prime. Serial będzie emitowany co tydzień do 11 lutego 2021. Czytaliście książkę Kinga. 

Źródło: 1, 2,3

89 komentarzy:

  1. Lubię Kinga, ale tej książki nie czytałam. Serial z przyjemnością obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez lubię go i jego ksiazki. Bastion mam dopiero przed sobą.

      Usuń
  2. Lubię ekranizacje powieści Kinga, więc myślę, że i tą obejrzę jak będę mieć okazję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje, że niebawem ta ciekawość zostanie zaspokojona.

      Usuń
  4. To przekażę dalej znajomemu, który zaczytuje się w książkach Kinga. Nie wiem, czy już oglądał.

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że patrząc na te wszystkie zmiany w produkcji, jakoś mnie do ekranizacji nie ciągnie. Z drugiej strony, bardzo chętnie przeczytam książkę, bo lubię takie klimaty. Zobaczymy, jak do tej pory nie byłam wielką fanką Kinga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nie znam książek Kinga 🙈 A pewnie byłoby warto. A jeśli chodzi o serial, to póki co nie planuję oglądać, bo i nie mam kiedy 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie. Mam ją dopiero w planach. Póki co też z tego co wiem nie jest dostępny w Polsce. Ja na razie nie mam czasu na długie produkcje.

      Usuń
  7. Po twórczość Kinga sięgam w każdej formie, choć zdecydowanie preferuję szelest kartek i pracę mojej wyobraźni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja znam osoby, które kojarzą Kinga tylko z adaptacji jego książek.

      Usuń
  8. Nie czytałam nic jeszcze Kinga, ale może ten tytuł będzie tym pierwszym. Chętnie też zobaczę serial ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja parę jego książek, w życiu przeczytałam. Różnie je oceniłam. Fajnie.

      Usuń
  9. To, coś dla mojej drugiej połówki. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Doskonale zgrałam się z niespiesznym, choć wypełnionym licznymi wydarzeniami, rytmem powieści, gdzie ogromny nacisk położono na wręcz wirtuozowską charakterystykę postaci. Uwielbiam tak aktywnie wnikać w zgrabnie i przekonująco odmalowane portrety postaci, wzbogacone barwnym tłem ich przeszłości, i bynajmniej nie chodzi tylko o głównych bohaterów, ale również drugo i trzecioplanowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć, że w książce zostali dobrze zarysowani bohaterzy. To na pewno zachęca do szybszego przeczytania książki.

      Usuń
  11. Ja jeszcze "Bastionu" nie czytałam. To opasłe tomisko i trzeba mieć na tę książkę czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, dlatego ja też odwlekam czytanie ,,Bastionu" w czasie.

      Usuń
  12. Przyznam szczerze, że nie przepadam zbytnio za twórczością Stephen Kinga ze względu na jego gawędziarski styl pisania. Ale za to uwielbiam ekranizacje jego powieści. Są naprawdę świetnie zrealizowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Mnie jego styl nie przeszkadza. Niektóre adaptacje jego powieści są tak jak piszesz, świetnie zrealizowane.

      Usuń
  13. Serial zapowiada się ciekawie. Lubię książki Stephena Kinga, jednak "Bastionu" jeszcze nie czytałam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. On wydał tyle książek, że ciężko przeczytać każdą (choć pewnie są osoby, które czytały wszystkie).

      Usuń
  14. Uwielbiam książki Kinga oraz ich ekranizacje. Tę również chętnie obejrzę,bo jeszcze nie miałam okazji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. To pewnie cieszy cię fakt, że w produkcji są kolejne ekranizacje.

      Usuń
  15. Za Kingiem nie przepadam, za ekranizacjami jego książek też nie. A jak czytam, że mamy do czynienia z postapo po epidemii, to ja już w ogóle podziękuję po tym roku xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. W tym roku chyba każdy jest tym tematem zmęczonym.

      Usuń
  16. Książkę uwielbiam, ale ekranizacji się obawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę ją dopiero przeczytać. Rozumiem twoje obawy, zwłaszcza, że recenzje są różne.

      Usuń
  17. King ma fantastyczne książki, chętnie obejrzałabym ten serial choć nie ma super wysokich ocen, być może dlatego, że większość ludzi ma już dość pandemii dookoła nas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie chodzi o przemęczenie tematem pandemii, bo dużo recenzji zwraca uwagę na fakt, że książka jest świetna, a serial został źle zmontowany.

      Usuń
  18. Jeśli chodzi o książki Kinga to od dawna mam je w planach, ale żadnej nigdy nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze byłem ciekaw tej książki. Przeczytałem kilka, Worek Kości, Lśnienie, To, Misery, Miasteczko Salem, ale Bastionu jeszcze nie czytałem. Dzięki za wpis, odhaczę do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałeś dużo innych równie dobrych książek.

      Usuń
  20. To chyba jednak nie moje klimaty...

    OdpowiedzUsuń
  21. Przyznam, że bardzo mnie ten serial intryguje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Mam nadzieję, że się nie rozczarujesz, bo opinie są różne.

      Usuń
  22. Książki Kinga uwielbiam i chętnie oglądam filmy i seriale na podstawie jego książek. ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Mam takie pół na pół. Może kiedyś oglądnę, ale raczej jako ciekawostkę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja akurat za twórczością Kinga nie przepadam bo takie z reguły mroczne dzieła są nie specjalnie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Każdy lubi coś innego. Nie wszystkie jego książki są mroczne.

      Usuń
  25. Jakiś wyjątkowo wzięty autor skoro tak reżyserzy chcą filmować jego książki i pomysły :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W końcu to jest mistrz grozy, który napisał ponad 70 książek.

      Usuń
  26. Oby było fajne i mi przypadło do gustu. Bardzo tego sobie życzę.

    OdpowiedzUsuń
  27. Kinga lubię czytać, jak i oglądać. Ogólnie lubię horrory, a on ma taką umiejętność pisania za każdym razem czegoś nowego, innego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że masz takie zdanie o jego książkach i adaptacjach.

      Usuń
  28. Książkę czytałam i bardzo mi się podobała, lubię tego typu fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Książkę czytałam i bardzo mi się podobała. Lubię powracać do tego typu fabuł.

    OdpowiedzUsuń
  30. Książki nie czytałam, ale być może jak gdzieś pojawi się do obejrzenia w polskiej wersji, to się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka już dawno została przeczytana. A serial dalej jest u nas niedostępny. Pewnie po emisji w Stanach się pojawi, jak to często bywa.

      Usuń
  31. Zawsze jak dodajesz wpis o adaptacjach, czują sie strasznie do tyłu :) ale z filmami mi ostatnio nie po drodze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady. Pewnie słyszysz o filmach, albo o innych.

      Usuń
  32. Chciałabym przeczytać tę książkę S. Kinga. :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. The world is now a blank page ..... - wkrótce się przekonamy jaka będzie rzeczywistość .....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Wszystko rozegra się na naszych oczach.

      Usuń
  34. Jeszcze nie znam, ale chętnie poznam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie kojarzę tego serialu, ale zaciekawił mnie, więc z chęcią go obejrze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Mam nadzieję, że się nie rozczarujesz, ponieważ są różne opinie o tym.

      Usuń
  36. Aż się muszę zastanowić, co czytałam Kinga, taki sławny i wzięty autor, to musiałam coś czytać.
    Chociaż ostatnio to raczej poradniki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że kiedyś coś jego czytałaś. Napisał też parę opowiadań.

      Usuń
  37. Nie wszystkie adaptacje ksiazkowe sa udane,ale uwielbiqm kinga,wiec jak ktos krzywdzi jego powiesci to boli wrecz fizycznie. Sprawdze to.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, co czujesz. Też tak mam z innymi adaptacjami.

      Usuń
  38. Mam ochotę, żeby obejrzeć więcej ekranizacji książek S. Kinga. :-) Może zacznę od tej, proponowanej przez Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie jeszcze o niejednej adaptacji powieści Kinga napiszę, bo trochę ich jest w produkcji.

      Usuń
  39. Ja nawet nie widziałam, że to wyszło. Teraz czaje się na film na podstawie książki Kinga, W wysokiej trawie. Chociaż martwię się, że będę się za bardzo bała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam tego filmu. Pewnie go kiedyś zobaczę.

      Usuń
  40. Obejrzałabym ze względu na Whoopi Goldberg, lubię ją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też ją lubię, często przykuwa uwagę na ekranie.

      Usuń
  41. jestem bardzo ciekawa tej adaptacji, zwłaszcza, że miała sporo problemów przy powstaniu. Miałam okazję czytać bastion, ale bardzo dawno temu, teraz przydałoby się odświeżyć zanim obejrzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam o innych produkcjach, które miały większe problemy. Niektórym wyszło to na dobre, innym nie.

      Usuń
  42. Nie słyszałam jeszcze o tym serialu.

    OdpowiedzUsuń
  43. Ponoć efekty i montaż na dłuższą metę nie są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  44. Przyznam szczerze, że Kinga (z pewnymi wyjątkami) wolę oglądać niż czytać.

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna