W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
,,Dziedzictwo von Becków'' Joanna Jax
niedziela, 8 lipca 2018

Dziedzictwo von Becków
Joanna Jax
Seria: Dziedzictwo von Becków #1
Ilość stron: 408
Rok wydania: 2014
Wydawnictwo: Videograf
Opis: 
,,Pełna napięcia historia dwojga ludzi, których los zetknął ze sobą tuż przed wojną. Książka opowiada o zawiłych losach polskiej nauczycielki i niemieckiego oficera SS oraz ich potomków. Akcja powieści rozgrywa się na przestrzeni niemal osiemdziesięciu lat, przenosząc czytelnika z przedwojennego Wolnego Miasta Gdańsk i pruskiej arystokratycznej posiadłości w Szlezwiku-Holsztynie do wojennego Krakowa i Olkusza, powojennego Berlina Wschodniego i Warszawy, następnie do prowansalskiej wsi i Paryża lat sześćdziesiątych, aż wreszcie do Polski po roku 1989. ''



Okres wojny to czas niepokoju, oprzędzeń i rozlewu krwi. To czas,  w którym łatwo zgubić człowieczeństwo. Maria i Warner poznali się przed wybuchem II Wojny Światowej. Ona to polka wychowana w niemieckim sierocińcu, on to niemiecki żołnierz oddziału SS pochodzący z wpływowej rodziny. Połączyło ich uczucie.  Uczucie, którym z założenia i przekonań nie powinni się dążyć.

Historia przedstawiona w książce ,,Dziedzictwo'' skupia się głównie na losach czterech pokoleń jednej rodziny i Anastazji. Akcja książki rozpoczyna się jeszcze przed wybuchem II Wojny Światowej a kończy niemal w teraźniejszości.

Bohaterowie przedstawieni w tej książce są przeróżni.  Od szlachetnych, uczciwych po intrygantów, arogantów i psychopatów.
Marię poznajemy kiedy jest jeszcze młodą dziewczyną i towarzyszymy jej całe życie. Jest raczej nieśmiała, dobroduszna, miła jak i naiwna.  Lekko nie pewna siebie, ale z czasem robi się stanowcza.
Warner nie miał w życiu zbyt dużo wyboru. Jego ojciec kierował jego życiem, ale nikt nie żyje wiecznie.
Rita to pewne przeciwieństwo Marii. Intrygantka, pewna siebie, wyrachowana kobieta u władzy, która nie cofnie się przed niczym żeby dostać to co chce.
Autorka ukazała na przykładach różnych postaci jak wojna deprawuje. Jak łatwo stracić niewinność i popaść w obłęd.
Mogłabym przedstawić  więcej bohaterów, ale nie chciałabym Wam zdradzić niepotrzebnie fabula.

Tempo tej historii jest nierówne. Raz akcja wlecze się niemiłosiernie wolno a raz naprawdę przyspiesza. Mamy w tej książce liczne, różne przeskoki czasowe.  Nie potrafię ich jednoznacznie ocenić, bo mam wrażenie, że autorka pominęła ciekawy okres, ale poza tym są fajnym i nie częstym zastosowaniem.

Opisy w tej książce są bardzo rozbudowane co zawsze oceniam na plus, ale mam też świadomość, że niektórym ich ilość może ostudzić zapał  do czytania.
Styl autorki jest lekkie i plastyczny. Dialogi wypadają naprawdę dobrze, a dzięki bogatemu słownictu autorki nie mamy uczucia wtórności.

Pomimo tego, że na początku książka mnie nie wciągnęła to uważam, że jest dobra i warta uwagi.
,,Dziedzictwo von Becków" to książka o przebaczeniu,miłości, która przeradza się w nienawiść, by ponownie się narodzić. Pełna intryg, zemsty i także tajemnic.

,,Nienawiść najbardziej niszczy nas samych. Powoduje, że przestajemy dostrzegać piękno wokół siebie.''


58 komentarzy:

  1. Będę miała tę książkę na uwadze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna recenzja. Przyjemnie się ją czyta. Myślę jednak, że na tą chwilę to nie moje klimaty.
    Pozdrawiam cieplutko :)
    https://shiracoffeebook.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taką książkę trzeba mieć odpowiedni,, klimat" pomimo tego, że jest lżejsze od literatury faktu czy strikte wojennej.

      Usuń
  3. Od jakiegoś czasu mam tę serię w planach. Kiedyś na pewno po nią sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Twoje zakończenie ostatecznie przekonało mnie, że to historia dla mnie. Ma w sobie wszystko to, czego poszukuje w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To nie książka dla mnie niestety, ale Twoja recenzja po raz kolejny rozbudziła małą iskierkę, abym jednak spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może kiedyś się przekonasz i spróbujesz tego typu literatury. W każdym razie nic na siłę, jeśli będziesz chciała to po nią i tak sięgniesz.

      Usuń
  6. Ten cykl jest bardzo interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio nie lubię książek, które poruszają taką ciężką tematykę, więc raczej po nią nie sięgnę, a przynajmniej na razie się wstrzymam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię w pewnym sensie rozumiem. Do tego typu książek trzeba mieć odpowiedni nastrój i podejście.
      Również pozdrawiam

      Usuń
  8. Chyba książka nie jest dla mnie, ale bardzo fajnie czytało się Twoją recenzję :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje się być interesująca. Jeśli znajdę troche więcej czasu, to ją przeczytam :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdzieś widziałam tę książkę... teraz wiem, że warto sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro zapamiętałaś, że ją widziałaś to znaczy, że zwróciła Twoją uwagę. Warto!

      Usuń
  11. Coraz bardziej wciągają mnie takie klimaty. Na pewno będę mieć tą książkę na uwadze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten rodzaj z literatury z jednej strony interesuje a z drugiej przeraża, bo ukazuje możliwe historie w czasie wojny. W tym przypadku mamy doczynienia z pełną fikcją literacką, jest też lżejszą powieścią, ale nie brakuje w niej okrucieństwa wojny.

      Usuń
  12. No musze powiedzieć że książka mnie zainteresowała! ❤ przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię powieści, w których tło historyczne pozwala się skupić na przeciwnościach losu i walce nie tylko o przetrwanie ale i o ocalenie uczucia. Zainteresowałaś mnie, przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się. W sumie takich książek wojennych, w których bohaterowie walczą o ocalenie uczuć jest mało. Przynajmniej tak mi się wydaje. Zazwyczaj skupiają się na przetrwanie.

      Usuń
  14. Niestety, nie lubię zbyt rozbudowanych opisów. :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei je lubię, ale rozumiem osoby, które za nimi nie przepadają.

      Usuń
  15. Pierwsze słyszę o tej książce, a z tego co piszesz to jest bardzo w moim klimacie. Muszę ją dodać do listy "chcę przeczytać" ;). Szkoda tylko, że ta lista się zapełnia tak szybko, że nie nadążam z czytaniem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Borykam się z tym samym problemem. Za mało czasu na tyle ciekawych książek.

      Usuń
  16. Odpowiedzi
    1. To fajnie, mam nadzieję, że na tyle, byś przyjrzała się bliżej temu tytułowi i autorce.

      Usuń
  17. Nie dla mnie, ale recenzja dobra :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie moja tematyka, więc raczej dam sobie spokój :p

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie książki:) Na pewno przeczytam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zupełnie nie moja bajka ale bardzo fajna recenzja :) Pozdrawiam
    http://onlybooks-jdb.blogspot.com/2018/07/niebo-na-wasnosc.html

    OdpowiedzUsuń
  21. Chyba muszę sobie ten tytuł zapisać, bo zdecydowanie brzmi jak coś, co mogłoby mnie zainteresować!

    Ściskam,
    S.
    www.nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie to, bo książka ta jest naprawdę dobra.

      Usuń
  22. Nie jestem fanką rozbudowanych opisów. Za to jestem miłośniczką długich, pięknych dialogów. I to jest chyba powód dlaczego nie sięgnę po tę książkę, ale świetna recenzja i jestem pewna, że przekonasz wiele osób do przeczytania jej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja tam lubię o rozbudowane opisy i piękne dialogi. Dziękuję za miłe słowa.

      Usuń
  23. Uwielbiam kiedy autor serwuje nam dużo różnorodnych postaci, tym bardziej jeśli każda z nich wnosi coś do historii. Książka jest sto procent w moim guście czytelniczym! Bezapelacyjnie leci na listę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też to lubię. Przykra jest odwrotne sytuacja kiedy autor wprowadza wielu bohaterów, którzy nie mają żadnej roli, są tylko tłem.
      Cieszy mnie Twoja decyzja.

      Usuń
  24. Pierwsze słyszę o tej książce, ale zastanowię się nad nią, skoro istnieją tam takie przeskoki czasowe. Nie lubię, kiedy autor stosuje coś takiego, bo później ciężko ogarnąć, kiedy coś się wydarzyło i trzeba się cofać, by sobie to przypomnieć. Za to rozbudowane opisy jak najbardziej do mnie trafiają... Także zobaczymy, co czas przyniesie. Może kiedyś się zdecyduję, ale aktualnie nie będę sobie nią zawracać głowy!
    Pozdrawiam! :)
    DEMONICZNE KSIĄŻKI

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku przeskoi czasowe są dobrze wplecione w fabułę, więc nie trzeba się cofać żaby ogarnąć to wszystko.
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  25. Ciekawa historia, warta przeczytania. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawa pozycja, tylko nie wiem czy dla mnie będzie idealna :)

    https://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/07/szklany-tron-korona-w-mroku-dziedzictwo.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekonasz się tylko kiedy sama po nią sięgniesz 😉.

      Usuń
  27. Na pewno przeczytam. Historie wojenne dla mnie jak najbardziej ok. Dobra recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  28. Siostra jest zainteresowana twórczością tej autorki, polecę jej tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna