W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies'' Wydanie zbiorowe
wtorek, 5 maja 2020
Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies
Wydanie zbiorowe 
Wydawnictwo: Titan
Ilość stron: 176
Opis: 
,,The making of the Star Trek movies, as told by the cast and crew!
As Star Trek Beyond heads into movie theaters and the Star Trek franchise celebrates its 50th Anniversary, this jam-packed volume celebrates Star Trek on the silver screen in all its incarnations - from the J.J. Abrams-directed Star Trek and Into Darkness to the classic The Wrath of Khan and The Undiscovered Country - with a stellar array of big name cast and crew interviews.
In this unparalleled collection of interviews and behind the scenes features, all true Star Trek fans can learn of J.J. Abrams' challenges in revitalising Star Trek for the big screen. Experience the late, great Leonard Nimoy's reflections on the life of Spock and his own directorial experiences on Star Trek. Chris Pine, Zoe Saldana, and Zachary Quinto reveal their secrets behind reinterpreting classic Trek characters, while Benedict Cumberbatch, Eric Bana, Peter Weller and Malcolm McDowell reveal all about creating some of the most memorable Star Trek villains.
Packed with in-depth features and interviews with the casts and crews of the Star Trek movies, plus an exclusive inside story on making Star Trek: The Motion Picture, this is a must for all true Trek fans!''



Wczoraj z okazji Star Wars Day na moim Instagramie pojawiło się zdjęcie tematyczne, pod którym trochę opowiedziałam o jednej książce osadzonej w tym świecie. Dziś z racji tego, że już jutro pojawi się w polskich księgarniach nakładem wydawnictwa Egmont ,,Encyklopedia statków Star Trek. Statki Gwiezdnej Floty 2151-2293".

,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies'' to nie książka fabularna, a zbiór artykułów, które razem składają się na jedną książką, która doczekała się kilka miesięcy później drugiej części. Ta książka wyszła w szczególnym czasie, miesiąc przed kinową premierą trzeciej części Star Trek z osi Kelvin Timeline i w 50 rocznicę powstania Star Trek, więc można by od niej wymagać więcej. Sam blurb nie ukrywa, że jest to szczególny rok dla tej marki. 

Niestety jako bierny obserwator czuję, że rynek wydawniczy i produkcja kinowa, nie wykorzystała tego szczególnego czasu, parę lat temu. ,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies'' zawiera przede wszystkim wywiady z aktorami najnowszych filmów, które już wcześniej były zamieszczane w Star Trek Magazine. Były one dość bezpieczne jeśli chodzi o informacje związane z produkcjami.  Znalazły się w niej także wywiady z osobami, które pracowały nad najnowszymi filmami od strony technicznej. 
Najciekawsze dla mnie były artykuły, które dotyczyły dwóch pierwszych serii filmowych z osi TOS. Ponadto książka ,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies''' wzbogacają koncepcyjne arty oraz kadry z filmów oraz zdjęcia z planu. 

Rzadko do tego nawiązuję. Do te pory zwracałam na okładkę uwagę, kiedy dana książka została bardzo pięknie wydana.  W przypadku ,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies'' wydawnictwo Titan Book zdecydowało się na większy format książki, w miękkiej oprawie, która niszczy się od samego stania na półce. O wiele lepiej trzymają się strony. ,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies'' ma tylko 176 stron, które są z grubszego i lepszego papieru.  Wydawnictwo chyba wyciągnęło wnioski, ponieważ ich trzecia pozycja wydawnicza ST z 2016 roku, została wydana już w twardej oprawie.

Doskonale zdaję sobie sprawę, że ta książka jest kierowana do konkretnej grupy odbiorów - fanów Star Trek, którzy znają filmy. Ja lekko się rozczarowałam ,,Best of Star Trek: Volume 1 - The Movies''. Lepiej nie oczekiwać po tej książce wiele, a traktować ją tylko jako dodatek, źródło ciekawostek. Teraz nie zdecydowałabym się na wersję papierową, tylko ebooka.

61 komentarzy:

  1. Nie lada gratka dla fanów. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, choć inne książki związane z tymi filami są lepsze.

      Usuń
  2. Ja akurat nie jestem jakąś wielką fanką Gwiezdnych Wojen. Fajnie jednak, że takie książki są wydawane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumie. Ja się bardzo cieszę, ze są wydawane takie książki. Przy czym Star Trek, a Gwiezdne wojny to dwie różne marki.

      Usuń
  3. Zupełnie nie wciągnęłam się w te klimaty, a przecież lubię science fiction. Jednak te przygody nie przekonały mnie do siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Est mnóstwo seriali i filmów spod marki Star Treka. Nie każda produkcja jest dobra. Może miałaś pecha i trafiłaś na te słabsze.

      Usuń
  4. Ja się na "Star Treku" nie znam, ani nie mam w swoim bliskim otoczeniu jakichś szczególnych fanów, więc ciężko mi się odnieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumie. Wydaje się, ze w Polsce w porównaniu do innych krajów, jest mała grupa fanów Star Treka.

      Usuń
  5. Nigdy nie oglądałam nic związanego z tym uniwersum :) Jakoś ominął mnie ten szał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie szał na Star Treka nigdy w Polsce nie był dużym, więc mnie to nie dziwi.

      Usuń
  6. Ja nigdy nie byłam fanką serii, więc tym razem spasuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Której konkretnie serii? Sar Trek ma ich kilka.

      Usuń
  7. star trek nigdy mnie nie pociągał:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Filmy znam, ale do książek Star Trek jakoś mnie nie ciągnie. Może gdyby wpadła mi w ręce to bym przeczytała, ale nie kusi mnie jakoś szczególnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam filmy i niektóre seriale, ale ciągnie mnie tylko do książek z Kelvin Timeline.

      Usuń
  9. To z pewnością gratka, ale faktycznie dla konkretnej grupy odbiorców. Szkoda, że wydawnictwo nie pomyślało o odpowiednim formacie i na tej linii zawaliło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że nawet fani Star Treka mogą być zawiedzeni, abstrahując nawet już od jakości wydania.

      Usuń
  10. Tematyka kompletnie nie w moim guście, gdyż nie przepadam za Star Trek, dlatego jednak nie skuszę się po powyższą publikację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Lepiej sięgać po książki, których tematyke i uniwersum się lubi.

      Usuń
  11. Niestety nie należę do fanów Star Treka. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oj wiem ile Star Trek znaczy dla fanów, i choć próbowałam kiedyś obejrzeć choćby jakis sezon - to nigdy się nie udało. Natomiast bardzo lubię Star Wars i Star Gate - więc mogę zrozumieć Twoje przemyślenia co do tej pozycji! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz seriali z uniwersum Star Treka jest naprawdę wiele. Mogłaś trafić na ten słabszy. Na początek polecam najnowsze filmy z 2009, 2013 i 2016.

      Usuń
  13. Star Trek to klasyka kina. Niestety ja się dość mało na niej znam. Widziałam jedynie filmy i to mega dawno temu:) także książka chyba nie będzie jednak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie przyznam szczerze Star Trek bardziej kojarzył się z telewizją.
      Raczej nie dla ciebie książka, choć zależy jaki film widziałaś.

      Usuń
  14. Przyznam szczerze, że nigdy nie obejrzałam Star Treka. No, dobrze, kiedyś próbowałam, ale wyłączyłam po paru odcinkach, bo stwierdziłam, że to nie dla mnie. Co jest naprawdę zabawne, bo Star Warsy uwielbiam. Może jeszcze nie nadszedł mój czas na pokochanie kolejnej serii? ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz jest dużo serialu i produkcji z uniwersum Star Treka może miałaś pecha i trafiłaś na jedną z tych gorszych. Jeśli lubisz Star Wars to myślę najbardziej mogłaby ci się spodobać najnowsza kinowa trylogia, której pierwszy film zadebiutował w 2009.

      Usuń
  15. Nie jestem fanką "Star Treka" więc daruję sobie

    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie znoszę Star Treck'a więc nie ciekawią mnie ani ksiązki, ani filmy ani nic z nim związane. Jednak moja siostra jest fanką, więc jej podeślę link.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też jest taki podział. Ja lubię Star Treka, mojemu bratu jest on obojętny.

      Usuń
  17. Lubiłam Star Trek i w sumie to dość słabo wykorzystana produkcja. Nie było jakoś za dużo książek i innych gadżetów tak jak np. przy Gwiezdnych Wojnach. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Sama promocja niektórych filmów (Beyond) była słaba. Książek jest nawet sporo, tylko nie trafiły na polski rynek. Tylko oś czasu Kelvin jest pod tym względem zaniedbywana. Gadżetów jest naprawdę mało.

      Usuń
  18. Star Trek to rzecz, której nigdy nie udało mi się ogarnąć, także po tę pozycję nie sięgnę, bo i tak nic nie zrozumiem XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest wcale takie trudne do ogarnięcia. Ja wszystkiego też nie widziała. Skoro nie widziałaś filmów to w sumie nie tyle nie zrozumiesz, co po prostu wywiady nie będą cię interesować, bo nie znasz postacia, które grają aktorzy.

      Usuń
  19. Jak wspominałam, Star Trek nie wpadł w mój gust, ale wyobrażam sobie, jak wielu jego zwolenników cieszy się z podobnych przygód, czy w książce, czy na dużym ekranie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy co oglądałaś ze Star Treka. W obrębie tego uniwersum powstało wiele różnych seriali i filmów. Mnie też nie wszystkie się podobały.

      Usuń
  20. skoro książka była lekkim rozczarowaniem - zrezygnuję

    OdpowiedzUsuń
  21. Wędrówki po kuchni8 maja 2020 07:47

    No niestety, to zupełnie nie dla mnie. Takie książki do mnie nie przemawiają

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że i fani w tym przypadku mogą czuć się zawiedzeni.

      Usuń
  22. Nie moje kliematy, ale recencja fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Tym razem książka nie dla nas. Coś nie możemy się przekonać do takich książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta też nie została za dobrze wydana, więc tylko utwierdziłaby was, że to książki dla was.

      Usuń
  24. Cóż, nie jestem fanką „Star Treka” (nawet nie mam pewności, czy dobrze zapisałam odmienioną nazwę), dlatego też podziękuję i pozostawię tę książkę komuś, kto interesuje się tym uniwersum.

    OdpowiedzUsuń
  25. Star Trek to akurat zupełnie nie moja bajka.

    Pozdrawiam,
    Karolina z TAMczytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdy musi lubić wszystko.

      Również pozdrawiam.

      Usuń
  26. Oglądaliśmy z mężem, bo on lubi takie klimaty. Aczkolwiek ja tylkk tego nowego. Tak na prawdę przez męża polubilam filmy sci fi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam duży sentyment do nowych filmów, ponieważ przez nie poznałam ten świat.

      Usuń
  27. Nie jestem fanką "Star Treka", więc książkę raczej sobie odpuszczę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Zwłaszcza, że jest to kierowana książka do wąskiego grona czytelników.

      Usuń
  28. Ja akurat nie jestem jakąś wielką fanką Gwiezdnych Wojen, żebym szalała kupowała gadżety, ale film lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Star Trek to nie to samo co Gwiezdne Wojny. Również lubię filmy.

      Usuń
  29. jakoś nigdy nie miałam ochoty na Star trek, ale zbliża się czas kiedy dam mu szansę :-)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna