W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie maja 2021
czwartek, 10 czerwca 2021

To będzie szybkie podsumowanie, bo za wiele się nie działo i sama też nie śledziłam wszystkich informacji, więc zapraszam do krótkiego przeglądu czytelniczego. 

Na początku jednak wspomnę, że kina się otworzyły i jest naprawdę ciekawy repertuar do wyboru. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie. 
W ubiegłym miesiącu wyszedł też pierwszy po polsku komiks Star Trek. Nie wierzyłam, że kiedyś nastanie taki dzień, więc muszę ponownie o tym wspomnieć. 

W maju książki fantastyczne utraciły swoją dominację i sięgałam po bardziej różnorodnie gatunkowo książki. Poznałam współczesną literaturę białoruską. 

  • ,,Cham" Eliza Orzeszkowa 
  • ,,Projekt prawda" Dante Medema
  • ,,Martwy ptak" Maciej Kazimierczak 
  • ,,Przeklęte dzieci Inayari"  Agnieszka Kulbot 
  • ,,Projekt Hail Mary" Andy Weir 
  • ,,Morderstwo w Orient Exprssie" 
  • ,,Zwycięzca bierze wszystko" Aneta Jadowska 
  • ,,Dość. O zwierzętach i ludziach, bólu, nadziei i śmierci" Dorota Sumińska 
  • ,,Oblężenie i nawałnica" Leigh Bardugo 
  • ,,Bodaj Budka" Natałka Babina 
Nie licząc klasyki i już uznanych książek w maju świetny był ,,Projekt Mail Hary" i ,,Przeklęte dzieci Inayari".. Debiut Agnieszki Kulbot okazał się przyjemną i lekką fantastyką, do której ewidentnie mam słabość w tym wydaniu. Bardzo chcę przeczytać kontynuację tej książki. 


Musze jeszcze wspomnieć o ,,Bodaj Budka", która jest bardzo specyficzną i wciągającą książką. Od początku nie wiadomo dokąd zmierza fabuła. Autorka łączy tutaj wiele gatunków i rodzajów. Najbardziej charakterystyczna jest specyficzna narracja.  Z przyjemnością odkrywa się kolejne tropy literackie, które autorka wplata w swoją książkę. 


Książki zrecenzowane w maju
  • ,,Mumia" Tess Gerritsen 
  • ,,Odprysk świtu" Brandon Sanderson 
  • ,,Utracona miłość" Magdalena Krauze
  • ,,Projekt Hail Mary"  Andy Weit 
  • ,,Kołysanka z Auschwitz" Mario Escobara
Na Bookstagramie celebrowałam Star Wars Day i napisałam luźno o trzech książkach, których opinie tutaj się jeszcze nie pojawiły, więc jeśli ktoś chciałby przeczytać o polskiej fantastyce - ,,Nie ma tego złego"  Marcina Mortki i świetnym zbiorze opowiadań ,,Usterka na skraju galaktyki" Edgara Kareta, to zapraszam/ 

Standardowo, napisałam dwa posty o dwóch adaptacjach. ,,Kobiecie w oknie" , która dostępna jest na Netflixie, a także o filmie  ,,Ci, którzy życzą mi śmierci", który będzie miał premierę 18 czerwca w polskich kina. 

Zaczęłam w kwietniu, ale skończyłam w maju pierwszy sezon ,,Shadow and Bone" (pisałam o nim przed premierą tutaj). Mogę już to napisać z czystym sumieniem, bo jestem po dwóch tomach trylogii Bardugo i w trakcie czytania trzeciego, że to jeden z tych rzadkich przypadków, w których adaptacja okazuje się lepsza od pierwowzoru. Umówmy się to jest serial rozrywkowy i patrzę na niego w tych kategoriach, a nie ambitnego kina / telewizji. Przede wszystkim serial zyskał na wprowadzeniu wątku ,,Szóstki wron"  dzięki temu fabuła stała się bardziej dynamiczna. Po drugie serial naprawił słabe strony książki. 

Jak tam wasz maj? Ja mogę zdradzić, że pierwszy raz od nawa zrobiłam sobie TBR, ale na lipiec, bo czerwiec mogę sobie wymazać z życia. 

45 komentarzy:

  1. Morderstwo w Orient Expresie :) super, jak wrażenia?

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł takiego szybkiego podsumowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajnie, że taki pracowity i udany miesiąc za Tobą.

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie myślałam o literaturze białoruskiej, zainspirowałaś mnie żeby wyjść poza rosyjskie klimaty ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj chyba w tych propozycjach dla siebie nic bym nie znalazł, celuję zazwyczaj w nieco inną literaturę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. różnorodne książki przeczytałaś, ja teraz sięgam głównie po poradniki ale jest też trochę literatury pięknej, którą niebawem zrecenzuję na blogu, muszę też sięgnąć po Eliza Orzeszkową

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się zbieram do przeczytania Jadowskiej, jeszcze nic jej nie poznałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już od kilku lat się na coś czaję, ale do tej pory nic nie przeczytałam.

      Usuń
  8. Sięgasz po bardzo ciekawe książki, muszę się bliżej przyjrzeć tym tytułom. Moja córka też świętowała dzień Star Wars.

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę bardzo wiele ciekawych tytułów. Ich ilość robi na mnie prawdziwe wrażenie.
    Dodatkowo widzę ze majowe podsumowanie jest swietne. Szczególnie mnie zaciekawiło ,, Zniszczenie" oraz ,, Dość".

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że prawdziwie zaczytany maj u Ciebie. Równie dobrego czerwca!

    OdpowiedzUsuń
  11. Sporo książek udało się Tobie przeczytać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zazdroszczę czasu! Ja cały maj i czerwiec spędzam nad poprawkami magisterki i później nie mam ochoty ani czytać, ani nawet szczególnie cokolwiek oglądać.

    OdpowiedzUsuń
  13. To teraz zaczytany czerwiec?

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja bym była takim molem książkowym jak ty to pewnie bym też tyle ksiązek czytała miesiecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. U mnie w maju mało było fantastyki, pojedyncze tytuły się trafiały, zamierzam nadrobić w czerwcu, stosik książek z tego gatunku już czeka na półce. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cieszę się jak dziecko na otwarcie kin. W przyszłym tygodniu zaczynam istny maraton filmowy w moim ukochanym małym kinie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie maj był niesamowicie zaczytany, a teraz już praktycznie zaczynam dłuższy urlop.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zacne podsumowanie! :D Wysyłam dużo wsparcia na czerwiec i niech lipiec będzie zgodny z planami 🤗

    OdpowiedzUsuń
  19. miałaś bardzo obfity maj, mój był tak zakrećony że nie miałam na nic czasu

    OdpowiedzUsuń
  20. Maj jest już dla mnie tylko wspomnieniem, przede mną aktywny czerwiec.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię Orzeszkową, a "Chama" kiedyś czytałam i bardzo mi się podobał, choć Franka ze swoim ciągłym niezadowoleniem i pogardą dla chłopów działała mi na nerwy. Ciekawa jestem Twoich wrażeń z tej lektury. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. To chyba było dobry miesiąc. Sporo książek udało Ci się w maju przeczytać :

    OdpowiedzUsuń
  23. Miło było zagłębić się w ciekawe lektury w maju, ciekawe co przyniesie reszta czerwca.

    OdpowiedzUsuń
  24. Gratuluję i życzę kolejnego zaczytanego miesiąca :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Orzeszkową mnie kusisz, jestem z tych, którzy znają jej tylko jedną (nooooo, powiedzmy, ze jedną) ksiażkę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Coraz bardziej żałuję, że nie zgłosiłam się po ,,Projekt Mail Hary" :/ Wygląda na to, że to świetna książka, a ja się wahałam, wahałam i finalnie nici wyszły z czytania. Ech, no nic, kiedyś się nadrobi.

    OdpowiedzUsuń
  27. Projekt Hail Mary - książka mocno mnie wciągnęła, pochłonęła kosmiczna podróż, intrygujący przebieg i klimat naukowych zdobyczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. W maju udało mi się sporo zrobić, ale w czerwcu czekam już na odpoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dobrze, że już czerwiec i niedługo całkowity urlop. Maj jest już dla mnie tylko wspomnieniem.

    OdpowiedzUsuń
  30. Świetne statystyki. Gratuluję i oby tak dalej. U mnie maj upłynął dość mizernie pod względem przeczytanych książek i obejrzanych filmów. Ale za to w czerwcu próbuję nadrobić wszelkie zaległości w tej kwestii.

    OdpowiedzUsuń
  31. "Shadow and Bone" jeszcze nie widziałam, ale po książce, przez którą nie przebrnęłam nie mam wątpliwości, że jest lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  32. Udany miesiąc, sporo rzeczy udało Ci się zrobić! Też czytałam Projekt Hail Mary, znakomicie napisana książka! I jestem ciekawa Przeklętych dzieci Inayari :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ciekawy miesiąc za Tobą, bardzo dużo przeczytałaś i w sumie sporo się u Ciebie działo. Wreszcie otworzyli kina! Już się doczekać nie mogłam tego klimatu, popcornu i m&msów. :P

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa lista, tez bym musiala zrobić sobie podsumowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Kurcze, to ja w maju nic nie przeczytałam i aż mi wstyd :( gratki!
    https://rilseeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Przyznaję, że oprócz Jadowskiej i Orzeszkowej nie czytałam wymienionych przez Ciebie książek. A ta fantastyka mnie zaintrygowała

    OdpowiedzUsuń
  37. Udany miesiąc u ciebie :) A do do "Cienia i kości" w zupełności się zgadzam. Wyszło lepiej niż książkowy oryginał.

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajne podsumowanie ^^ ja niestety mało czytałam ale mam nadzieję to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna