W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
,, First last kiss'' Bianca Iosivoni
niedziela, 2 sierpnia 2020

First last kiss
Bianca Iosivoni
Seria: First #2
Wydawnictwo: Jaguar 
Rok wydania: 2019
Opis: 
Elle Winthrop i Luke McAdams są najlepszymi przyjaciółmi. I nic ponadto. Oboje nie chcą tego zmieniać, mimo że ich znajomi od dawna obstawiają zakłady, czy i kiedy nierozłączna skądinąd para wyląduje wreszcie w łóżku. Sytuacja wymyka się spod kontroli, kiedy Elle zostaje zaproszona na przyjęcie zaręczynowe swojej siostry, a Luke występuje na nim jako jej rzekomy chłopak. Ale czy ta rola go nie przerośnie? Jak mocno można się do siebie zbliżyć, nie narażając na szwank przyjaźni? I czy warto ryzykować przyjaźń dla czegoś więcej? Dopiero w obliczu osobistych tragedii Elle i Luke dowiedzą się, na kogo w swoim życiu mogą naprawdę liczyć, i zrozumieją, że w życiu bywają ważniejsze rzeczy niż złamane serca. Czy aby na pewno…?



W ostatnim czasie na blogu przedstawiałam wam książki, które poruszały trudne i delikatne tematy, a więc myślę, że przyszła pora na lżejszą powieść. Zwłaszcza, że jest ciepłe, upalne lato. 
,,First last kiss" Bianci Iosivoni to druga książka z serii ,,Fisrt" Recenzję pierwszego tomu ,,First last look"  możecie przeczytać TUTAJ. Pisałam w niej, że główni bohaterowie irytowali mnie. Drugoplanowe postacie nie byli w ogóle rozwinięte, a sama książka była mocno przeciętna. Po drugi tom sięgnęłam głównie z powodu pozytywnych opinii innych osób, które zgodnie przekonywały, że ,,First last kiss" jest znacznie lepszą książką w porównaniu do swojej poprzedniczki. 
    
W drugim tomie ponownie spotykamy grupkę przyjaciół z uniwersytetu w Wirginii Zachodniej. Tylko tym razem głównymi bohaterami zostali Luke i Elle, znajomi Emery i Daniela z pierwszej części. 
Studenci uczą się i bawią, ale rutynę Elle przerywa nagła wiadomość o zaręczynach i ślubie jej siostry. Sytuacja jest o tyle niekomfortowa dla niej, ponieważ dziewczyna przed wyjazdem na uczelnię  pokłóciła się z matką. Splot następujących wydarzeń sprawił, że swojego przyjaciela Luke, przedstawiła jako chłopaka. 
Bohaterowie drugoplanowi dalej stanowią głównie tło i nie są szczególnie rozwinięci, ale o paru z nich jeszcze przeczytamy w kolejnych książkach z tej serii. Znajomi z uniwersytetu nie biorą czynnego udziału w głównej akcji fabuły. 

Luke z pozoru jest aroganckim i pewnym siebie sportowcem, ale jak to często bywa w tego typu książkach. To tylko maska, za którą ukrywa się wrażliwy i uczynny chłopak. Pomocny, który obwinia się o sytuację, na którą nie ma wpływu. Chłopak nie lubi angażować emocjonalne, w związku z czym jest uważany za łamacza serc. 
Elle jest pewną siebie dziewczyną, która nie boi się mówić co myśli. Lubi imprezować z znajomymi. jest dobrą, wrażliwą i ułożoną dziewczyną. Z chęcią pomaga innym.
Oprócz z nich charakterystyczna jest matka głównej bohaterki. Kobieta jest apodyktyczna i lubi układać życie swoim dzieciom, ponieważ nie chce, by przynieśli wstyd rodzinie. Zwłaszcza, że jest ona blisko związana z politykom i ma wpływowe znajomości. Dlatego według niej powinna prezentować się idealnie. 
Przez nią szczególnie wyróżnia się ciocia Luke, która jest jej  całkowitym przeciwieństwem. Zależy jej przede wszystkim  na szczęściu bliskich. 

W pierwszym tomie serii ,,First" pomimo wszystkich wad, dobrze wybrzmiewały dwa morały z niej płynące. W przypadku pierwszej części nie jest on tak bardzo wyeksponowany. ale za to autorka przedstawiła sytuację dwóch rodzin, z którymi myślę, że wiele osób mogłoby się utożsamić. Znaleźć relację podobną do swojej. 

Widać dużą poprawę, w stylu Bianci Iosivoni. Opisy są bardziej barwne i różnorodne. Akcja jest bardziej dynamiczna. Lepiej napisane są także dialogi. Nie powtarzają się one. Nie są wymuszone ani nie brzmią sztucznie. 

Drugi tom serii ,,First" jest znacznie lepszy, jednak dalej jest to książka, która nie zapada w pamięci. Co w pewnym sensie czyni ją idealną pozycją na lato, kiedy chcemy odpocząć, zrelaksować się i dużo nie myśleć.
,,First last kiss" to lekka, niezobowiązująca lektura na jedno, góra dwa popołudnia. 

108 komentarzy:

  1. Jestem za fantastyką, więc nie mam pewności, że książka mnie wciągnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wolę fantastykę. First last kiss nie ma wciągającej fabuły. Bardziej czyta się ją dla bohaterów i relacji.

      Usuń
  2. znam masę takich książek, niestety nie znajdują się one w moim kręgu zainteresowań ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja jest dużo takich książek. W moim też nie, ale okazały się idealne kiedy potrzebowałam coś lekkiego,przy czym nie będę musiała dużo myśleć.

      Usuń
  3. Dobrze, że drugi tom jest lepszy. To na pewno dobrze rokuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Cieszę się, że był lepszy od First Last Look.

      Usuń
  4. oj nie wierzę w przyjaźń damsko męską;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Dużo osób w nią nie wierzy, ale i są osoby, które wierzą.

      Usuń
  5. Dobrze, że druga część jest o wiele lepsza, ale chyba mnie nie przekonuje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze jest miłej kiedy drugi tom okazuje się lepszy od poprzedniego. Dużo nie stracisz jeśli się z nią nie zapoznasz.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dla nastolatków jak najbardziej,pomimo tego, że ma słabsze tomy.

      Usuń
  7. Super, że widać progres! Oby tak dalej. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda całkiem ciekawie, ale nie wiem czy aktualnie mam na coś w tym stylu ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli nie masz w tej chwili ochoty na książkę w tym stylu, to nie ma co na siłę czytać.

      Usuń
  9. Lubię takie książki. Niedawno też skończyłam jej najnowszą książkę "Falling fast", więc jeszcze bardziej nabrałam ochotę na tę serię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, nawet czytałam twoją recenzje jej najnowszej książki. Rozumiem. Ja z kolei nie znam jeszcze Falling Fast.

      Usuń
  10. Ta seria gości w mojej biblioteczce więc na pewno spędzę z nią kiedyś wspólny czas. 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. O autorce słyszałam ale mnie do niej nie ciągnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Może jakaś inna jej książka kiedyś sprawi, że cię do niej przyciągnie 😉

      Usuń
  12. Myślę, że po taką książkę, w wakacyjne dni, chętnie sięgnie moja córka, podsunę tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że mógłby jej się spodobać. W końcu seria First kierowana jest do młodzieży.

      Usuń
  13. Właśnie w takich klimatach się ostatnio obraca, zatem niech nasyca pragnienie czytelnicze. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak, tym bardziej powinnaś podsunąć jej książki tej autorki pod uwagę.

      Usuń
  14. Dobrze, że styl autorki się poprawił. Daje to nadzieje na przyszłość. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z przyjemnością schrupię tę serię. Ostatnio mam ochotę na takie lekkie romanse do kawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie. Jest to idealna seria dla ciebie teraz.

      Usuń
  16. Zupełnie nie moje klimaty, więc raczej nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Widać, że książka za przyjemne i ciepłe wieczorne czytanie, odpędzenie smuteczków codzienności, dla miłośników tego gatunku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie taka jest l. Miłości tego gatunku raczej będą bardziej zadowoleni z jej lektury niż ja.

      Usuń
  18. Póki co to chyba właśnie drugi tom podobał mi się najbardziej :) Ogólnie jestem zadowolona z tej serii i niedługo planuję przeczytać jej nową książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie. Mnie trzeci najbardziej przypadł do gustu. To fajnie. Ja chyba też sięgnę po trzecią część.

      Usuń
  19. super, że książkę dobrze i szybko się czyta, że jest wciągająca. ja pochłaniam teraz wszystko co Mroza, niestety nie po kolei

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja książki Mroza mam jeszcze przed sobą. Nie mogę się zebrać w sobie.

      Usuń
  20. Właśnei zaczęłam urlop, pogoda kiepska i z ogromną przyjemnością przeczytałabym taką książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że mimo kiepskiej pogody urlop się udał.

      Usuń
  21. Czasem, aby się zrelaksować trzeba przeczytać coś lekkiego :) Pomaga to w resecie. Kiedy będę miała taki dzień, to sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się i to jest książka dokładnie na takie dni.

      Usuń
  22. Szkoda, że pierwszy, jak i drugi tom nie wyróżniają się niczym szczególnym. Tym razem odpuszczę sobie taką młodzieżówkę :)

    Pozdrawiam,
    Karolina z TAMczytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę ci zdradzić, że cała ta seria nie wyróżnia się niczym szczególnym,wiec rozumiem twoją decyzję.

      Usuń
  23. Słyszałam o tej serii (chyba nawet u Ciebie po raz pierwszy), ale jakoś nie czuję się nią zainteresowana. Ostatnio chętniej czytam lżejsze książki, ale jakoś mnie nie kusi "First last kiss" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to bardzo możliwe. Też ostatnio czytam lżejsze książki. Rozumiem po prostu cie nie ciekawi.

      Usuń
  24. Najważniejsze, że widać progres i że twórczość autorki z każdą książką staje się coraz bardziej dojrzała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Jest to chyba największy plus tej książki.

      Usuń
  25. A ja lubię całą serię, dobra na odstresowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podobała. Rzeczywiście jest idealna na odstresowanie.

      Usuń
  26. Muszę ją przeczytać, lubię czasem takie lekkie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam sięgnąć czasem po taką lekką książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  28. raczej nie dla mnie :P ani tom pierwszy ani drugi mnie nie ciekawi :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Nie ma co sięgać i czytać na siłę.

      Usuń
  29. bardzom ciekawa tych morałów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej jest ich w pierwszej części niż w tej.

      Usuń
  30. Chyba jednak nie. Jest dużo lepszych tytułów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym się muszę zgodzić. Jest dużo lepszych tytułów niż ta seria, ale dobrze się ją czyta.

      Usuń
  31. Wolę książki, które jednak zostają ze mną na dłużej niż takie, o których zapominam po jednym dniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też takię wolę. Po jednym dniu się o niej nie zapomina,ale szybko ulatuje z pamięci.

      Usuń
  32. Po lżejsze opowieści też warto sięgać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Zwłaszcza po ciężkich i trudnych książkach.

      Usuń
  33. Myślę, źe mogłabym się skusić.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jeśli przeczytam pierwszy tom to chętnie sięgnę po tą część :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część odstaje poziomem od raszty książek z tego cyklu. A ta seria ma to do siebie, że poza bohaterami, fabuła bardzo nie jest powiązana ze sobą.

      Usuń
  35. Latem takie przygody czytelnicze jeszcze lepiej smakują, przynajmniej tak twierdzą miłośniczki tego gatunku. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Przez chwilę przywołałam wspomnienia z pierwszego w życiu pocałunku, ileż w tym było ciepła. :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie czytałam jeszcze nawet pierwszego tomu, ale mam właśnie ochotę przeczytać tego typu powieść. Ostatnio czytam wymagające lektury, a taka odskocznia na lato jest jak najbardziej wskazana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie ja korzystam z lata i sięgam po lekkie książki, które w ostatnim czasie mi były polecane. Nie musisz czytać pierwszego tomu, by sięgnąć po ten. Książki z tej serii można czytać niezależnie od siebie.

      Usuń
  38. nie bardzo aktualnie mam czas na czytanie;p

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie do końca jestem pewna, czy jest to książka dla mnie. Jeśli już, musiałabym poznać lekturę od pierwszego tomu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwszy tom był jednym z najgorszych z całej serii. Na szczęście można ją czytać nie znając poprzednich. Chyba, że ktoś bardzo chcę od początku.

      Usuń
  40. Z jednej strony fajnie że to luźna książka, taka wakacyjna. Jednak kurcze nie lubię książek, które nic po sobie nie zostawiają :(

    Zapraszam na nowy post: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem każdy potrzebuje takiej luźnej książki na oderwanie się od trudniejszych tematów.

      Usuń
  41. Być może kiedyś zapoznam się z tą serią. Tylko żeby jeszcze w parze dobę ktoś wydłużył 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzenie chyba każdego człowieka, by doba była dłuższa. Choć mam wrażenie, że o tak doskwierał by nam brak czasu. Czas pokaże czy uda ci się z nią zapoznać.

      Usuń
  42. Słyszałam o tej książce, ale wydaje mi się zbyt młodzieżowa. Zarówno pierwszy jak i drugi tom. Może to wina okładek w sumie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest młodzieżowa i lekko naiwna. Pierwszy tom był swoją drogą dużo słabszy. Tym razem okładki są dobrze dostosowane do treści książki.

      Usuń
  43. Może kiedyś sięgnę po tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Okładkę już kilkakrotnie widziałam, wydaje się dobrą książką, którą mogę sobie ściągnąć z Legimi i jak mi się nie spodoba, to nie żałować wydanych pieniędzy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Jest dobra w obrębie swojego gatunku. Na pewno znajdą się lepsze od niej.

      Usuń
  45. drugi tom... więc pewnie nie sięgnę - i to też nie moje klimaty, ale można podrzucić znajomej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat książki z tej serii można czytać nie znając poprzednich tomów.

      Usuń
  46. Byłaby dla mnie taka niezobowiązująca, ale musiałabym nadrobić pierwszy tom. https://mangomania78.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba nadrabiać pierwszej części. Książki z tej serii można czytać niezależnie od siebie.

      Usuń
  47. Skoro drugi tom lepszy od pierwszego to już jest jakiś progres ;) Może w kolejnych autorka jeszcze bardziej się rozkręci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i to nie miały. Czytałam już resztę tomów tej serii, więc czy się rozkręca.

      Usuń
  48. A szkoda, bo właśnie takie książki o których długo pamiętamy lubię zdecydowanie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba każdy z nas,bo o takich szybko się zapomina. Gdzieś tam rozmywają się w pamięci.

      Usuń
  49. Lubię czasem sięgnąć po jakąś taką lekką lekturę, ta byłaby idealna na jakiś wakacyjny wyjazd do poczytania na plaży. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na plaży by się sprawdziła. Nie trzeba się na niej tak skupiać.

      Usuń
  50. Nie jestem do konca przekonana czy to aby ksiazka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz się przekonać tylko w jeden sposób 😉.

      Usuń
  51. Ciekawie piszesz, ale jakoś nie jestem przekonana do tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Też nie byłam przekonana. Zwłaszcza po pierwszym tomie, ale zapoznałam się z całą serię. Nic nowego nie wnosi, nawet nie zobowiązuje.

      Usuń
  52. Lubię czasem takie lekkie i przyejemne książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czsu do czasu teżubie sięgnąć po takie lekkie książki.

      Usuń

© 2020 | graphic-luna