W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Lovecraft Country"
czwartek, 20 sierpnia 2020

 

Pierwszy odcinek serialu ,,Lovecraft Country'' miał swoją premierę w poniedziałek na HBO Go. Mnie ten serial zaciekawił od pierwszego zwiastuna. Byłam bardzo zaskoczona, że książka Matta Ruffa o tym samym tytule nie została u nas wydana, ale jak to często bywa, popularność serialu, sprawia że niektórzy chcą sięgnąć po literacki pierwowzór. Na przeciw czytelnikom wychodzi wydawnictwo i już we wrześniu będzie w polskich księgarniach ,,Kraina Lovecrafta".


W 2017 roku (rok po premierze książki) HBO ogłosiło prace nad serialem. Producentami zostali Misha Green, Jordan Peele (reżyser ,,Get Out"), J. J. Abrams (reż. ,,Star Trek", ,,Star Wars") i Ben Stephenson. Misha Green został showrunnerem i napisał scenariusz pierwszego odcinka.  W 2018 odcinku zaczęto powoli ogłaszać obsadę. W tym roku ruszyły też zdjęcia. 

W rolach głównych zagrali: Jurnee Smollett, Jonathan Majors, Aunjanue Ellis, Courtney B. Vance,Wunmi Mosaku, Abbey Lee, Jamie Chung as Ji-Ah, Jada Harris i Michael K. Williams.

Trailer: 

Trailer 3: 

Pierwszy sezon składa się z 10 odcinków, których tytułu brzmią następująco. 

  1. ,,Sundown"
  2. ,,Whitey's on the Moon"
  3. ,,Holy Ghost"
  4. ,,A History of Violence"
  5. ,,Strange Case"
  6. ,,Meet Me in Daegu"
  7. ,,I Am"
  8. ,,Jig-A-Bobo"
  9. ,,Rewind 1921"
  10. ,,Full Circle" 
Materiały promocyjne: 






Amerykański opis serialu 
 
A young African-American travels across the U.S. in the 1950s in search of his missing father.


Opis z HBO GO:

Serial HBO oparty na powieści Matta Ruffa o tym samym tytule zabiera widza w podróż przez Amerykę lat 50-tych. 

Znalazłam tylko jedną ciekawą ciekawostek o tej produkcji. 

Elizabeth Debicki (będzie grała księżną Diannę w 5 i 6 sezonie ,,The Crown'') została pierwotnie obsadzona jako Christina Braithwhite, ale musiała zrezygnować z tej roli, z powodu konfliktu harmonogramu. W tym czasie kiedy nagrywano serial, trwały zdjęcia do ,,Tenet''.  Rola później trafiła do innej australijskiej aktorki, Abbey Lee.

Mówi wam coś tytuł ,,Lovecraft Country" albo z czymś kojarzycie?  

Matt Ruff tym tytułem nawiązuje do H.P. Lovecraft pisarza, który zmarł w biedzie w 1937 roku. Aktualnie jego opowiadania i inne działa wydaje wydawnictwo Vesper, więc cześć z was może go kojarzy. W przyszłości na pewno jeszcze tu o nim przeczytacie. 

,,Kraina Lofcrafta" to mroczna powieść fantasy łącząca w sobie elementy horroru znane z opowiadań H.P. Lovecrafta i  z rasizmem w Stanach Zjednoczonych w erze praw Jima Crowa. Książka ta składa się z ośmiu powiązanych ze sobą historii: Lovecraft Country, Dreams of the Which House, Abdullah's Book, Hippolyta Disturbs the Universe, Jekyll In Hyde Park, The Narrow House, Horace and the Devil Doll i The Mark of Cain.


Jak już na początku wspomniałam książka za granicą zastała wydana cztery lata temu. W Polsce ukaże się nakładem wydawnictwa W.A.B 2 września tego roku. Przełożył Marcin Mortka


„Kraina Lovecrafta” to jazda bez trzymanki przez rasistowskie Stany Zjednoczone lat pięćdziesiątych. Na podstawie książki powstał serial HBO twórców znakomitego „Westworld”.
Chicago, 1954 rok. Dwudziestodwuletni były żołnierz, Atticus Turner, wyrusza do Nowej Anglii, by odnaleźć swego zaginionego ojca. Towarzyszą mu wuj George, wydawca Przewodnika Bezpiecznego Murzyna, oraz Letycja, przyjaciółka z dzieciństwa. Podczas podróży do rezydencji pana Braithwhite’a, spadkobiercy posiadłości, która swego czasu należała do jednego z przodków Atticusa, natrafiają zarówno na realistyczne zagrożenia białej Ameryki, jak i złowrogie duchy, które wydają się pochodzić prosto z fantastycznych powieści.
„Kraina Lovecrafta” to osobliwa opowieść o magii, nadziei, wolności i harcie ducha, a przy tym przerażająca wizja rasizmu, którego duch nie przestaje nas prześladować.

Zamierzacie sięgnąć po książkę? Może już widzieliście pierwszy odcinek? Kolejne będą co tydzień w poniedziałek. 

Źródło: 1, 2, 3

90 komentarzy:

  1. Zapewne serial bym odpuściła, ale to HBO więc jest możliwość obejrzenia i t z przyjemnością. Z książek wolałabym najpierw coś tradycyjnego L :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się ma HBO Go zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że się na serial zerknie. Będziesz miała okazję, bo premiera książki w Polsce będzie już niedługo.

      Usuń
    2. A to już mi się nawet w tv pojawiło!

      Usuń
  2. Nie znam tej książki, nie słyszałam też o serialu, ale nie wygląda na moje klimaty, więc nawet nie planuję oglądać/czytać ;).
    PS Świetny nowy wygląd bloga! Nie byłam tu u Ciebie jakiś czas, a tu taka fajna zmiana ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem.
      Niedawno zmienił się wygląd bloga. Cieszę się, że zmian ta ci się podoba. Nie ukrywam, że mnie również.

      Usuń
  3. Nie wiem czy siegne po książkę, ależe serial chetnie sobie obejrzę, bo kreci się w moich klimatach :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Mam nadzieję, że serial cię nie zawiedzie.

      Usuń
  4. Nie słyszałam o tym serialu, ponieważ nie oglądam HBO.
    Książkę z ciekawości może bym przeczytała :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz o nim dowiedziałam się przez reklamę na YT.
      Też chcę z ciekawości przeczytać książkę.

      Usuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tym serialu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo jakie zmiany na blogu:) podoba mi się nowy układ:) jest lepszy i czytelniejszy:) a tej książki nie znam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie moja zasługa ☺️. Cieszę się, że zmiany oceniasz na lepsze.

      Usuń
  7. Sama nie wiem, czy ten serial mnie ciekawi. Póki co mam HBO GO tylko na miesiąc i nie wiem jeszcze, czy będę wykupywać dalej, więc nie biorę się za oglądanie, skoro wszystkich odcinków jeszcze nie ma :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakoś nie słyszałam wcześniej o tym serialu i raczej nie zamierzam go oglądać :D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno słyszeć o wszystkich produkcjach. Rozumiem.
      Również pozdrawiam.

      Usuń
  9. To niestety nie dla mnie serial. Po książkę mogłabym ewentualnie sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Może książka ci się spodoba, jeśli po nią sięgniesz.

      Usuń
  10. Mam tę pozycję i serial na uwadze. Fajnie, że o nim piszesz. Lubię seriale na podstawie książek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie. Staram się wybierać ciekawe adaptacje. Ja również.

      Usuń
    2. I Ci się udaje! O tym poprzednim filmie, tym o gorylu, zupełnie nie miałam pojęcia, tylko dzięki Tobie się dowiedziałam!

      Usuń
  11. Przyznam, że zupełnie nie znam serialu, ale zanim się za niego wezmę, najpierw będę chciała poznać książkę, cieszę się, że za chwilę będę miała ku temu okazję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się bardzo cieszę z polskiej premiery tej książki.

      Usuń
  12. Swoją drogą, muszę podpytać córkę, czy oglądała już ten serial, chętnie poznam jej opinię. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tej pory wyszły tylko dwa odcinki,więc jeszcze dużo przed widzami, ale jak wiadomo, pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

      Usuń
  13. Niebawem będę sięgać po książkę. Jak mi się spodoba, to może i serial :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. Z chęcią zapoznam się z twoją opinią.

      Usuń
  14. Mimo że na ogół nie lubię tego typu rzeczy to jednak ten tytuł mnie zainteresował. Chętnie obejrzę serial i przeczytam książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że pomimo innych preferencji zaciekawiła cię i książka, i serial.

      Usuń
  15. Nie słyszałam ani o książce ani serialu. Raczej nie obejrzę, bo mam kilka innych w kolejce do pooglądania ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybór produkcji spośród seriali jest teraz olbrzymi.

      Usuń
  16. Muszę podsunąć mężowi, bo ja to z oglądaniem jestem cienka. Bardziej siedzę w książkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo. Może się wymienicie przemyślania, później.

      Usuń
  17. Ooo, jakie zmiany na blogu! Super! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tej historii, ale może sięgnę po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz słyszę zarówno o książce, jak i adaptacji, ale może kiedyś uda mi się nadrobić zaległości. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O książce mogłaś nie słyszeć, bo dopiero będzie miała premierę w Polsce.

      Usuń
  20. Nigdy wcześniej nie słyszałam ani o serialu ani o książce - tak myślę. Nie jest to mój gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nigdy nie słyszałam ani tytułu książki, ani serialu. O ile w świecie książkowych nowości ostatnio nie za bardzo się orientuję, to w świecie filmów i seriali wręcz przeciwnie. Musiało być o tym serialu całkiem cicho ;)

    Pozdrawiam,
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero niedawno ogłoszono premierę książki. Nie jestem pewna czy było o nim, aż tak cicho. Przy okazji premiery pierwszego odcinka było głośniej.

      Usuń
  22. Jeszcze nie słyszeliśmy ani o książce, ani o serialu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie cieszę się, że byłam pierwszą osobą, która ci przedstawiła serial i książkę.

      Usuń
  23. skoro książka doczekała się adaptacji to musi być ciekawa, chętnie po nią sięgnę oraz obejrzę serial

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jakiegoś powodu musieli się zdecydować na adaptację. Super, że dasz szansę książce i serialowi.

      Usuń
  24. O Lovecrafcie oczywiście słyszałam. Ale nie miałam pojęcia o istnieniu serialu. Jak skończymy z mężem "Strzelca", może rozważę ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, ja nie miałam pojęcia o istnieniu Strzelca. Zawsze się czegoś dowiemy.

      Usuń
  25. Serial akurat tym razem nie dla mnie, ale... świetna jest ta nowa odsłona bloga! Brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Super, że ci się podoba jego nowa odsłona. Ja jej nie robiłam, tylko Asia.

      Usuń
  26. Będę musiała obejrzeć :) Swoją drogą, co za zmiana na blogu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać czy ostatecznie się na niego zdecydowałaś.

      Usuń
  27. Nie jestem fanką książki ani uniwersum, więc z pewnością odpuszczę i jedno i drugie ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. uwielbiam LOVECRAFTA więc trochę się zawiodłam, że tylko lekko nawiązują do niego i to raczej jeśli już, to klimatem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej dowiedziałaś się tego za nim sięgnęłaś z oczekiwaniami po książkę.

      Usuń
    2. co prawda, to prawda - ale serial mimo to nadal mnie ciekawi - dobry i klimat

      Usuń
  29. widziałam trailer tego serialu i powiem szczerze, że mnie zaintrygował :) może się skuszę i może po książkę też sięgnę? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mnie też najpierw trailer zaciekawił. Dopiero później zaczęłam czytać o książce.

      Usuń
  30. Mało teraz dobrych seriali, więc ten z pewnością będę musiała sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest kilka perełek. Dużo na dobrych poziomów, parę przeciętnych i cała reszta.

      Usuń
  31. Nie słyszałam ani o książce, ani o serialu. Odpowiadając na Twoje pytanie to tytuł kojarzy mi się tylko z serialem Sherlock :D Jeśli HBO wydało taki serial to chyba najpierw sięgnę właśnie po niego. HBO tworzą fantastyczne produkcję, jak okaże się super to wtedy pewnie sięgnę po książkę. Dzięki za odrzucenie nowego serialu, bo "The Umbrella Academy" mam ogromną pustkę :D

    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurcze, ja nie skojarzyłam tego z Sherlockiem, o nim też będzie niebawem na blogu. Zgadzam się HBO robi dobre seriale. Lovecraft Country dotyczy czegoś innego niż TUA.

      Usuń
  32. Książkę kojarzę z zapowiedzi. Jeśli chodzi o serial może się skuszę, ale wtedy, gdy będzie już dostępna całość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najpierw dowiedziałam się o serialu. Dopiero później o książce. Rozumiem. Też czasami lubię oglądać tak seriale.

      Usuń
  33. Obu pozycji nie znam, ale bardzo chętnie się temu przyjrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetny szablon, jestem w nim zakochana. To tak na marginesie. :) Co się z kolei tyczy serialu, to mam w planach. Już wcześniej o nim słyszałam i jakoś opis mnie porwał. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jeszcze w nim zakochana ☺️. Mnie również.

      Usuń
  35. Nie słyszałam o serialu ,,Lovecraft Country'' i ie wiem, czy znajdę czas, żeby go obejrzeć, ale na książkę być może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czas pokaże czy znajdziesz dla niego czas. Ja też skuszę się na książkę.

      Usuń
  36. Totalnie nie moja tematyka, ale z kolei uwielbiam lata 50. i 60. w Ameryce, więc może się skuszę. Zdjęcia wyglądają bardzo ciekawie. :) Ostatecznie Mad Mena kochałam całym serduszkiem, więc może tu będzie podobnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie możliwe, że mimo iż to nie jest twoja tematyka, spodoba ci się.

      Usuń
  37. Na książkę pewnie nie znajdę czasu, ale film bym obejrzała

    OdpowiedzUsuń
  38. Oh, HBO. Szkoda, bo sam serial brzmi całkiem interesująco, ale nie wykupuję pakietu. Muszę za to nadrobić książki Lovecrafta.

    OdpowiedzUsuń
  39. Uwielbiam design lat 50-tych. Dla samego aspektu wizualnego na pewno warto się nim zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Dla miłośników tego typu seriali to pewnie będzie interesujące. Świetna recenzja :-)

    OdpowiedzUsuń
  41. Fajne propozycje, my z męzem co wieczór robimy sobie seans filmowy

    OdpowiedzUsuń
  42. O książce słyszałam, ale tym razem odpuszczę, Lovecraft jednak kojarzy mi się z czymś zupełnie innym :) No i film, który ma na celu walkę z rasizmem ogromnie nie pasuje mi do pisarza, który sam był okropnym rasistą.

    OdpowiedzUsuń
  43. Jakoś mnie nie kręci. W sumie to jednak nie jestem serialowym typem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Sama kiedyś wolałam bardziej seriale. Teraz preferuję filmy, choć jest kilka wyjątków.

      Usuń

© 2020 | graphic-luna