W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Bridgerton"
niedziela, 27 grudnia 2020

Ten post został napisany wcześniej, ale przez święta zmieniłam kolejność, więc dzisiaj tylko poprawiłam go pod względem dat i materiałów prasowych. Jak możecie się już domyślić post będzie o kolejnej produkcji kostiumowej z tego roku. 

Jeszcze przed premierą pierwszego sezonu na Netflixie namówiono drugi sezon. Pierwsze informacje o produkcji na podstawie powieści Julie Quinn pojawiły się w 2018 roku. Shonda Rhime wyraziła chęć wyprodukowania serialu, którego showrunnerem miał zostać Chris Van Dusen. I tak też się stało. Niecały rok później ogłoszoną obsadę i ruszyły pracę nad serialem. Zdjęcia do  Bridgerton kręcono w Londynie. Dokładnie sceny balowe w Leigh Court w Somerset.




W serialu zagrali:  Adjoa Andoh, Lorraine Ashbourne, Jonathan Bailey, Ruby Barker, Sabrina Bartlett, Joanna Bobin, Harriet Cains, Bessie Carter, Nicola Coughlan, Phoebe Dynevor, Ruth Gemmell, Florence Hunt, Claudia Jessie, Ben Miller, Martins Imhangbe, Luke Newton, Regé-Jean Page, Golda Rosheuvel, Ruby Stokes, Luke Thompson, Will Tilston, Polly Walker i Julie Andrews.

 Tak szczerze, nie kojarzę prawie wszystkich aktorów z wyjątkiem Julie Andrews. Nie wiem, jak jest w waszym przypadku. 

Trailer 



Teaser



Opis z Netflixa

Ósemka zżytego ze sobą rodzeństwa z rodziny Bridgertonów szuka szczęścia i miłości wśród wyższych sfer Londynu. Na podstawie bestsellerowych powieści Julii Quinn.

Sama Julie Andrews nie pojawia się w serialu. Jej rola ogranicza się do bycia narratorem. Opowiada historię jako Lady Whistledown.

Postać Prudence Featherington, grana przez Bessie Carter, jest córką Jima Cartera i Imeldy Staunton, którzy wystąpili w Downtown Abbey, historycznym dramacie kostiumowym / mydle osadzonym w epoce edwardiańskiej.

Pierwszy sezon składa się z ośmiu odcinków:
  • Najpiękniejsza
  • Szok i zachwyt 
  • Sztuka omdlewania 
  • Sprawa honoru 
  • Mój książe
  • Szelest 
  • Tyle nas dzieli 
  • Po deszczu 
Pierwszy sezon odpowiada wydarzeniom z pierwszego tomu serii. Aktualnia seria o rodzinie Bridgertonów składa się z 9 tomów. Pierwszy tom ukazał się w 2000 roku, a ostatni w 2013. Nie jestem wstanie stwierdzić, z którego roku pochodzi pierwsze wydanie, ale drugie pojawiło się już w 2010. Z tego co zauważyłam ostatnia część nie została przetłumaczona.  Nowe wydanie ma zostać wydane już w styczniu 2021
Mój Książę
Julia Quinn 
Seria: Bridgertonowie #1
Tłumacze: Katarzyna Krawczyk, Wiesław Lipowski
Liczba stron: 480
Rok wydania: 2021
Czy może być większe wyzwanie dla ambitnych mam córek na wydaniu w Londynie roku 1813 niż książę kawaler?


Daphne Bridgerton jest urocza i inteligentna, z jakiegoś powodu jednak mężczyźni traktują ją tylko jako przyjaciółkę i nie widać wokół niej roju zalotników. Żaden z londyńskich amantów nie poprosił jeszcze o jej rękę, o czym Daphne skrycie od dawna marzy… Za to książę Hastings nie zamierza się rychło żenić, tyle że liczne panny na wydaniu (a zwłaszcza ich natrętne mamy) nie

ustają w próbach nakłonienia go do zmiany zdania.


Książę Simon proponuje więc Daphne niezwykle korzystną dla obu stron tajną umowę – on będzie udawał jej adoratora, dzięki czemu uwolni się od natrętek, a ona z pewnością zyska pretendentów do swojej ręki, skoro sam książę uznał ją za pożądaną partię…

Plan wydaje się niemal doskonały, pod warunkiem że oboje zachowają go w sekrecie. I faktycznie działa znakomicie – na początku… Kiedy pląsają z gracją po sali balowej, ona z rumieńcem na policzkach, on zaś wpatrzony w nią płomiennym spojrzeniem, trudno uwierzyć, że ich zaloty to tylko fikcja… Trudno, bo pośród pełnego blichtru, plotek i intryg świata elity Londynu jest tylko jedna stała rzecz: miłość, która złamie każde reguły…


Miłosne kłamstwa i prawdziwa namiętność w przesyconym subtelnym wdziękiem i humorem romansie współczesnej Jane Austen z pierwszych miejsc amerykańskich list bestsellerów.


SERIAL NA PODSTAWIE POWIEŚCI JUŻ DOSTĘPNY W SERWISIE NETFLIX!



Widzieliście już serial bądź czytaliście serię? Ja nie ukrywam, że tym razem prędzej zobaczę serial niż przeczytam książkę, ale może kiedyś i po nią sięgnę. Ogólnie produkcja została dobrze przyjęta przez widzów i krytyków. 

Źródła: 1, 2, 3 

109 komentarzy:

  1. Nie znam serialu ani książek. I jakoś nie jestem przekonana do tego cyklu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsze wydania tych książek na myśl przywodzą tani romans. Jak jest naprawdę nie wiem, bo nie czytałam, serial prędzej w tym przypadku zobaczę.

      Usuń
  2. Mam w planach zarówno książkę jak i serial :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja, choć ja teraz oglądam serial o Osieckiej i "Króla".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba te seriale chce obejrzeć, ale nie wiem kiedy. Może w lutym znajdę czas.

      Usuń
  4. Bardzo lubie filmy/ seriale kostiumowe

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię ten okres historii czy to w filmach czy książkach 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ciekawy okres i jak widać twórcy chętnie do niego wracają.

      Usuń
  6. Ja nie czytałam tej serii, ani nie oglądałam serialu. Póki co nie mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Na szczęście książek i seriali jest wiele, więc masz z czeka wybierać.

      Usuń
  7. Nawet nie zdawałam sobie sprawy, że serial jest na podstawie książki, ale to niestety nie moje klimaty, tak czy siak ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo produkcji jest na podstawie książek z czego nie zdajemy sobie nawet sprawy.

      Usuń
  8. Mam w planach serial, chociaż muszę przyznać, że zaskoczyło mnie, że to jest na podstawie powieści Quinn. U nas te książki czytają starsze panie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś czuję, że teraz się to zmieni, zwłaszcza, że książka wychodzi w nowej szacie graficznej

      Usuń
    2. Póki nie wyszedł serial nie wiedziałam nawet o istnieniu tej autorki.

      Usuń
    3. Zgadzam się. Nowa szata graficzna może przyciągnąć wiele młodych osób.

      Usuń
  9. niestety nie moje klimaty, seriale i filmy oglądam raczej z mężem więc wybieramy tematyke która zaróno mnie jak i jego zaciekawi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie jest w waszym guście. Z tego co czytałam na Twitterze ten serial oglądają nawet pary wspólnie.

      Usuń
  10. Nie znam, nie oglądałam ani nie czytałam. Ale lubię takie rzeczy oglądać, więc czemu nie? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurczę tak też czułam, że to jest serial na postawie powieści. Wprawdzie zaczęłam go już oglądać, ale myślę, że i tak sięgnę do książkowego pierwowzoru:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czułaś to w kościach ;). Spokojnie każdemu zdarza się zobaczyć najpierw serial później przeczytać książkę. Ja coraz częściej odchodzę od tej zasady.

      Usuń
  12. Zdjęcia i zwiastuny prezentują się świetnie. Uwielbiam kostiumowe filmy i seriale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle ostatnio powstaje wiele świetnych filmów i seriali kostiumowych.

      Usuń
  13. Zanim obejrzę serial, przeczytam książkę :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Prędzej może skuszę się na serial, tym bardziej, że teraz planuję wykupić abonament.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Może cię na tyle zaciekawi serial, że sięgniesz po serię.

      Usuń
  15. Mam w planach :) jak się zaopatrzę w wino i zrobie sobie babski wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze najpierw wolę przeczytać książkę, a potem zobaczyć film czy serial i w tym przypadku też tak pewnie zrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja powoli od tej zasady odchodzę najpierw książka, potem film.

      Usuń
  17. Serialu nie widziałam, ale po obejrzeniu trailera mam ochotę go poznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że trailer spełnia swoją funkcję.

      Usuń
  18. Mam w planach i serial i książkę. Nie wiem po co sięgnę w pierwszej kolejności, ale wiem, że zapoznam się z tą historią ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, że w jakieś formie poznasz tą historię.

      Usuń
    2. Książka już czeka na półce, więc będzie pierwsza ;)

      Usuń
  19. kompletnie nie znam tegoż. Ani serialu ani książki:) choć kostiumy jak i klimat robią wrażenie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do produkcji kostiumowych zawsze przykładano dużą uwagę do szczegółów.

      Usuń
  20. Widziałam zwiastun. Straszną mam ochotę na niego.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pisałam rekomendację na całe skrzydełko tej powieści :) Także zacieram ręce na swój egzemplarz i mam w planach serial.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiedziałam. W każdym razie to oznacza, że prawdopodobnie na twoim blogu pojawi się recenzja tej książki.

      Usuń
  22. Ani nie widziałam, ani nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie czytałam tej serii ani nie oglądałam, ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapowiada się dobrze, ciekawość wzbudzona, teraz tylko trzeba przeczytać lub obejrzeć.

      Usuń
  24. Chętnie poznam tę powieść. 😊

    OdpowiedzUsuń
  25. Chyba gdzieś mi ostatnio na Netflixie mignął ten tytuł, ale ja nie jestem fanką produkcji kostiumowych, więc prędzej włączę ten serial mamie, niż sama go obejrzę ;)

    Pozdrawiam,
    Karolina z TAMczytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Każdy lubi coś innego.
      Również pozdrawiam!

      Usuń
  26. Lukne sobie na ten serial, chociaż ostatnio wolę oglądać jednoodcinkowe filmy, nie zabierają tyle czasu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiej jednoczęściowe filmy pochłaniają mniej czasu i zaangażowania.

      Usuń
  27. Ja też większości aktorów niestety nie kojarzę, tak jak i Ty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, przynajmniej część młodych, nieznanych okazję ma szansę się wybić.

      Usuń
  28. Nie znam tej serii ale o serialu cośsłyszałam.... tylko tyle. Nie leży w kręgu moich zainteresowań

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O książkowej serii może się jeszcze zrobić głośno, bo niebawem premierę będzie miało wznowienie tego tomu.

      Usuń
  29. Dawno nie wchodziłam w kostiumowe klimaty, a od czasu do czasu właśnie takich detali poszukuję w filmowych produkcjach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Ja w 2020 roku chyba o dwóch produkcjach kostiumowych pisałam na blogu.

      Usuń
  30. dziś zacznę oglądać, widziałam, że ten serial od niedawna dostąpmy jest na netflixie. uwielbiam filmy kostiumowe z romantycznymi wątkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ten serial powinien przypaść ci do gustu.

      Usuń
  31. Widziałam zwiastun i od kilku dni się nad nim zastanawiam :) Może obejrzę serial.

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie znam serii o rodzinie Bridgertonów, ale mam nadzieję, że uda mi się obejrzeć pierwszy sezon tej produkcji.

    OdpowiedzUsuń
  33. Niestety nie widziałam tego ale w sumie to nie moje klimaty więc nie ma się co dziwić. Jeśli miałabym wybierać pewnie też prędzej bym obejrzała niż przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo lubię filmy kostiumowe. Te suknie robią na mnie niesamowite wrażenie, ale muszę przyznać, że tej ekranizacji nie wiedziałam. Dopiero zapoznaję się z Netflixem. Dziękuję za pomysł na wieczór ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Oj to nie moje klimaty, ale niewątpliwie znajdzie swoich miłośników ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Każda, książka, film, obraz ma swoje grono miłośników.

      Usuń
  36. Jest tyle fajnych seriali na Netflixie, tyle fajnych książek do przeczytania, a tak mało czasu :)Lubie kostiumowe produkcje, więc chętnie sprawdzę.

    OdpowiedzUsuń
  37. baaaaaaardzo lubię takie historie, potrafię cały seriami je czytać i oglądać, także serial jak najbardziej dla mnie, dziękuję za polecenie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ta również powinna przypaść ci do gustu. Zamówiony już jest drugi sezon.

      Usuń
  38. Wyznaję ze wstydem, że tak rzadko oglądam filmy, że nie kojarzę ani jednego aktora. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, ja też praktycznie nikogo z obsady nie znam. Nie licząc narratorki, ale ona nie pojawia się na ekranie.

      Usuń
  39. Nie mam Netflixa, więc ciężko mi ocenić ten film, a właściwie serial..

    OdpowiedzUsuń
  40. Lubię seriale, ale dawno już nie oglądałam jakiegoś. Czy ten by mi się podobał, nie wiem, pewnie pierwszy odcinek by zadecydował...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie pilotażowy odcinek jest najważniejszy. To on decyduje o tym czy ktoś będzie oglądał serial dalej, czy go porzuci.

      Usuń
  41. A mi jakoś nie po drodze do tego całego Netflixa 🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Teraz w sumie jest można wybierać z tych serwisów streamingowych.

      Usuń
  42. Uwielbiam takie filmy przenoszą mnie w inne czasy, chętnie obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w nich jest. Choć teraz powstają też produkcje kostiumowe z przymrużeniem oka.

      Usuń
  43. Nie czytałam, ani nie oglądałam - będzie okazja to zerknę. Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Również życzę Szczęśliwego Nowego Roku.

      Usuń
  44. Też sądzę, że jeśli już to wcześniej skuszę się na serial. Wersję papierową zawsze można doczytać w późniejszym terminie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przypadku oryginalnych produkcji Netflixa też nie trzeba się śpieszyć, one nie znikają z platformy.

      Usuń
  45. W tej chwili zaczęłam oglądać ten serial, ale jakoś mnie nie wkręca bo sięgnęłam po laptopa i zaczęłam przeglądać blogosferę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdarza się tak. Może jeszcze cię wkręci.

      Usuń
    2. Dałam mu szansę do końca, serial jednak dla mnie średni, za to kostiumy i pokazanie tej epoki jest ok!

      Usuń
  46. Nie oglądam takich seriali, ale wiem, że moja siostra bardzo takie lubi, podeślę jej Twój wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe nawet, że już o nim słyszała, skoro lubi takie klimaty.

      Usuń
  47. U mnie będzie najpierw książka, potem serial, staram się taką kolejność zawsze trzymać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, ale czasami się nie da. Jak na przykład książka ukaże się dopiero po premierze.

      Usuń
  48. Lubię seriale kostiumowe, więc na pewno obejrzę. Do książek mnie nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  49. Przynajmniej doceniasz stroje.

    OdpowiedzUsuń
  50. Autorka książek to u nas w bibliotece ulubienica starszych pań lubiących tanie romanse historyczne :D no nie wiem, jakoś dlatego mnie nie ciągnie ani do nich ani tym bardziej do serialu...

    OdpowiedzUsuń
  51. Ten serial jest fenomenalny! Ma taką fantastyczną chemię i napięcie miedzy bohaterami że o rany! Własnie czekam na ksiażke, a już na Legimi słucham Oświadczyn tej autorki, która opowiada o Elosie, bowiem ta zostala moja ulubiona bohaterka.

    OdpowiedzUsuń
  52. Mam ten serial od dłuższego czasu na Netflixowej liście, ostatnimi czasy doszło tam sporo seriali kostiumowych:)

    OdpowiedzUsuń
  53. Nie czytałam książki, do pewnego czasu nie wiedziałam nawet, że serial jest na jej podstawie. Zaczęłam go z ciekawości, bo lubię taką tematykę, produkcje kostiumowe mające miejsce w czasach szlacheckich. Mimo wszystko jednak serial nie przypadł mi do gustu. Z czasem wydawał mi się coraz nudniejszy, ostatnie odcinki obejrzałam tylko dlatego, żeby skończyć tytuł. Nie mogłam przywiązać się do postaci, wiele mnie denerwowało. Chyba po prostu "Bridgertonowie" nie byli mi pisani.
    Ale może książka odmieni moje zdanie o tej historii.

    Pozdrawiam serdecznie i skromniutko zapraszam do siebie!
    Book Prisoner :)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna