W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Mój dzień w książkach, 2020
czwartek, 24 grudnia 2020

 


Dzisiaj miał być inny post, ale mamy święta, więc myślę, że długie teksty nie są odpowiednie na ten moment, więc przedstawię wam dzień w książkach 2020.


 Autorką tej zabawy jest Cornflower, zagraniczna blogerka z Anglii. W Polsce zapoczątkowała tę zabawę Lektury Lirael, dziesięć lat temu. Ja pierwszy raz zobaczyłam ją na blogu Zarzyczki. Zabawa polega na uzupełnieniu poniższych zdań tytułami książek, które przeczytaliśmy tylko w danym roku. Tym razem tworząc ten post nie wzięłam pod uwagę książki, które przeczytałam w grudniu, ponieważ ten miesiąc się jeszcze nie skończył. 

Pytania są swobodnym tłumaczeniem autorki bloga Lektury Lirael.
Zaczęłam dzień (z) _____.
W drodze do pracy zobaczyłam _____
i przeszłam obok _____,
żeby uniknąć _____ ,
ale oczywiście zatrzymałam się przy _____.
W biurze szef powiedział: _____.
i zlecił mi zbadanie _____.
W czasie obiadu z _____
zauważyłam _____
pod _____ .
Potem wróciłam do swojego biurka _____.
Następnie, w drodze do domu, kupiłam _____
ponieważ mam _____.
Przygotowując się do snu, wzięłam _____
i uczyłam się _____,
zanim powiedziałam dobranoc _____ .

Nie wszystkie książki, których tytuły użyłam w uzupełnianiu tych zdań, zrecenzowałam do tej pory, ale nie wątpię, że z czasem one pojawią się na moim blogu.
Tak prezentuje się mój dzień w książkach 2020

Zaczęłam dzień (z) Madam Bovary
W drodze do pracy zobaczyłam Powódź
i przeszłam obok Instytutu
żeby uniknąć Szamankę od umarlaków
ale oczywiście zatrzymałam się przy Znikającej ziemi.
W biurze szef powiedział: Nie odpisuj
i zlecił mi zbadanie Ewangelię według węgorza
W czasie obiadu z Ślicznotką doktora Josefa. 
pod Morzem spokoju
Potem wróciłam do swojego biurka Wśród gwiazd
Następnie, w drodze do domu, kupiłam Żółty dom
ponieważ mam Żaby
Przygotowując się do snu, wzięłam Berło ziemi 
i uczyłam się Zanim powrócił strach
zanim powiedziałam dobranoc Wiedźmą piwnym
Nawet ciężko wybrać te kilka tytułów spośród wszystkich przeczytanych. Gorąco zachęcam do wzięcia udziału w zabawie. Potrafią wyjść z tego ciekawe historię. 

Radosnych Świąt Bożego Narodzenia, pełnych szczerych uśmiechów na twarzy.
Wesołych Świąt!
 

61 komentarzy:

  1. Przede wszystkim życzę spokojnych Świąt i dużo zdrowia. Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajna zabawa, muszę pomyśleć jak u mnie wyglądało by to u mnie, chociaż już cos mi się wydaje, że byłoby zabawnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem. Z tej układanki zdań, mogą wyjść ciekawe historie.

      Usuń
  3. Zaskakująco akuratnie ułożyłaś te tytuły, całkiem zgrabna historyjka z tego wyszła ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się jak najlepiej dopasować tytuły do zdań.

      Usuń
  4. "Potem wróciłam do swojego biurka Wśród gwiazd" - najlepsze :)
    Masz rację, nie jest łatwo ułożyć, ale zabawa przednia.
    Pięknych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat przy tym zdaniu zastanawiałam się czy aby na pewno ten tytuł najbardziej pasuje. Jak widać, tak.
      Dziękuję.

      Usuń
  5. Gdzieś już widziałam tę zabawę. Fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobają mi się takie zabawy, często bardzo kreatywnie i ciekawie wszystko wychodzi. :)

      Usuń
    2. Robiłam ją również w zeszłym roku.

      Usuń
    3. Mnie również. Ostatnio myślałam nawet nad zrobieniem tagu.

      Usuń
  6. Fajnie Ci to wyszło 😀 Wesołych Świąt! 🎄

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo oryginalne odpowiedzi :) Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomysłowy post :-) Podoba mi się taka prezentacja książek :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka wpadła na naprawdę świetny pomysł z tą zabawą.

      Usuń
    2. Można to zastosować nie tylko do książek, naprawdę bardzo pomysłowe :-)

      Usuń
  9. Radosnych świąt. Rodzinnych, zdrowych i niech się spełniają marzenia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale śmiesznie to wyszło! Podoba mi się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki był zamysł. Jednocześnie chciałam umieścić tytuły książek, które zrobiły na mnie dużo wrażenie. Oczywiście nie zawsze była taka możliwość i tak znalazło sie w tej zabawie "Berło ziemi", które mnie nie zachwyciło.

      Usuń
  11. Bardzo fajna zabawa;) Wesołych Świąt;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sympatyczna zabawa, jak tylko znajdę wolną chwilę, to chętnie w spokoju wypełnię taki ksiązkowy formularz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom, trochę zajmuje czasu uzupełnienie tych luk.

      Usuń
  13. Również podsyłam strumień pogodnych życzeń świątecznych. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja właśnie w Święta znalazłam trochę czasu na czytanie, kawę, odpoczynek. Wesołych Świąt! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że udało ci się odpocząć. Dziękuję.

      Usuń
  15. Oh so interesting post
    Happy Holidays
    xx

    OdpowiedzUsuń
  16. Wesołych świąt, żeby mimo aktualnej sytuacji były piękne.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajna zabawa z tymi tytułami książek, które przeczytaliśmy tylko w danym roku:)
    Również życzę wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jeszcze nie słyszałam o tej zabawie, ale podoba mi się :) Tak jak piszesz, mogą z tego wyjść ciekawe historie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam nadzieję, że Twoje święta upłynęły bardzo przyjemnie:) Szczęśliwego Nowego Roku !

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow genialny te wyzwanie. Bardzo podoba mi się ta zabawa. Chętnie wypróbuję swoich sił ;) Ciekawe jaka mi wyjdzie historia..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie czekam na twój dzień w książkach.

      Usuń
  21. Super wpis, oryginalny i niespotykany. A jak podoba Ci się Madam Bovary?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, czytałam ją już dwa razy. Za drugim razem razem bardziej skupiłam sie na jej konstrukcji niż fabule, którą jeszcze dobrze pamiętałam.

      Usuń
  22. Z podobną zabawą spotkałam się już parę lat temu. Niekiedy to zabawne historie powstają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta zabawa powstała 10 lat temu, więc mogłaś nieraz ją czytać.

      Usuń
  23. Bardzi fajne wyzwanie i pomysł na "luźny post" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealny na święta, kiedy dużo osób nie ma czasu i nie chce przeglądać SM.

      Usuń
  24. kurcze ja nie mogę znaleźć aż tyle czasu by regularnie czytać a szkoda, dobrego roku!

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna