W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,The Midnight Sky"
czwartek, 10 grudnia 2020


Nie podejrzewałam, że moje plany odnośnie tego cyklu tak bardzo się zmienią na przestrzeni całego tego roku. Dosłownie zmieniły się diametralnie. Trochę przykro mi że ,,Diuna" nie będzie miała w tym roku premiery, ale rozumiem skąd wynikła taka decyzja. W każdym bądź razie dzisiaj o ,,The Midnight Sky".

Pracę nad filmem ogłoszono w czerwcu ubiegłego roku. Również wtedy ujawniono, że George Clooney zagra w ,,The Midnight Sky" jak i go wyreżyseruje. Miesiąc później do obsady dołączyła Felicity Jones. Zdjęcia do ruszyły w październiku 2019 roku w Wielkiej Brytanii i potrwały do lutego bieżącego roku w Islandii. Sceny na ziemi były kręcone na ziemi na początku zeszłego roku, a w kosmosie później. 







W filmie zagrali również: Ethan Peck, Felicity Jones, David Oyelowo, Tiffany Boone, Demián Bichir, Kyle Chandler, Caoilinn Springall, Sophie Rundle, Tim Russ, Brendan Greer i Miriam Shor.

Opis z zagranicznego Netflixa.

This post-apocalyptic tale follows Augustine, a lonely scientist in the Arctic, as he races to stop Sully and her fellow astronauts from returning home to a mysterious global catastrophe.

Opis z polskiego Netflixa. 

W następstwie globalnej katastrofy samotny naukowiec z Arktyki pragnie jak najszybciej ostrzec grupę astronautów przed powrotem na Ziemię. 

Teaser

Pierwszy trailer


Finalny zwiastun 



 W momencie publikacji tego postu film ma 54 % pozytywnych recenzji na Metascore i 58% na Rotten Tomatoes (na 50 recenzji, 29 jest pozytywnych i 21 negatywnych). Opinie są podzielone. Film jest dramatem science - fiction 

Książka ,,Good Morning, Midnight" Lily Brooks Dalton, na której podstawie powstał film została wydana w Polsce trzy lata temu przez wydawnictwo Czarna Owca pod tytułem ,,Dzień dobry, północ". 
Sama autorka debiutowała w 2015 roku książką ,,Motorcycles I've Loved: A Memoir", która była nominowana do Oregon Book Award i była jedną z finalistek. Rok później wydała ,,The Midnight Sky". W tym roku również pojawiło się nowe wydanie tej powieści wydane tym razem przez wydawnictwo Storyside i pod nazwą ,,Niebo o północy". 



Poruszająca opowieść o podróży w głąb siebie

Przejmująca historia dwojga robinsonów, którzy zmagają się z tęsknotą, miłością, żalem i walczą o przetrwanie w odmienionym świecie.

Augustine od lat bada gwiazdy w odległych placówkach naukowych. Do obserwatorium, w którym pracuje, docierają informacje o katastrofie. Naukowcy muszą pilnie opuścić ośrodek badawczy, ale astronom odmawia wyjazdu. Samotnie czeka na nadejście nocy polarnej na kole podbiegunowym, do którego – jak sam mówi – pasuje jego wnętrze.

W tym samym czasie pojazd kosmiczny z astronautką Sully na pokładzie zmierza w kierunku Ziemi. Wszystko przebiega zgodnie z planem, aż do momentu, kiedy członkowie załogi tracą łączność z centrum kontroli lotów. Uświadamiają sobie, że prawdopodobnie nie uda im się wrócić do domu. Losy Augustine i Sully się splatają.

Łączy ich samotność. Najgłębsze, dojmujące poczucie niespełnienia. Dwoje ludzi kochających gwiazdy.

Film trwa 1 godzinę 58 minut. Do kin ( w miejscach gdzie są otwarte) produkcja ta trafi już jutro. Na Netflixie będzie dostępny od 23 grudnia. 

Źródło: 1, 2, 3, 4

44 komentarze:

  1. Fajnie, że będzie dostępny na Netflixie. Polecę mężowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Netflix to w pewnym sensie wygoda, ale nie zastąpi kinowych przeżyć.

      Usuń
  2. Te kadry z Netflixa coś mi mówią, migały mi niedawno na Facebooku. Nie jestem jakąś fanką Clooneya, ale sceny tu mogą być ładne i chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogły ci mignąć. Zwłaszcza, że coraz więcej mówiło się o tym filmie.

      Usuń
  3. Lubię George Clooney'a więc ze względu na jego grę aktorską obejrzałabym ten film. Choć tematyka nie do końca moja.

    OdpowiedzUsuń
  4. POdoba mi sie opis i fabuła. wydaje mi się, że mnie zaintersuje. Chętnie obejrzę na Netflixie :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie obejrzę, bo zachwycił mnie trailer.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyświetliła mi się o nim ostatnio informacja na netflixie, ale jakoś nie przykuł mojej uwagi :)
    rilseeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. nie kojarzę tego filmu ale dobrze o nim wiedzieć może go obejrzymy z mężem

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta historia bardzo mnie zainteresowała. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaintrygował mnie Twój opis, choć nie przepadam za tego typu filmami, skuszę się na jego obejrzenie

    OdpowiedzUsuń
  10. Finalny zwiastun filmu mnie zaciekawił - muszę obejrzeć ten film jak tylko będzie już dostępny w sieci, do kina raczej się nie wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Coś chyba mi mignęło przed oczami o tym filmie... Pewnie obejrzę, całkiem mnie on ciekawi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najpierw książka, której jeszcze nie miałam okazji przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie mam jeszcze Netflixa, ale będę go chciała wykupić jakoś w tym okresie. Może uda mi się obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiada się nieźle, może obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się nieźle, może obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się nieźle, może obejrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba poczekam na wersję netflixową. Jakoś obecnie do kin mi nie po drodze, ale film sci-fi z checią zobaczę, szczególnie z taką obsadą.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dobra propozycja w tym zimowym czasie, chętnie się zagłębie w fabułę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książkę czytałam i bardzo miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kurczę, to może być ciekawa historia, więc poczekam jak pojawi się na Netflixie i chętnie ją obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  21. O ile sam temat Arktyki mnie zainteresował, o tyle reszta fabuły już mniej. Fantastyka to nie moja bajka 😉

    OdpowiedzUsuń
  22. I książka, i film nadal przede mną. Tęsknię za moim kinem :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Będę wyczekiwać go na Netflixie 23 grudnia bo do kina raczej się nie wybieram.

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie słyszałam o książce, ale opis adaptacji filmu brzmi zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Może być całkiem ciekawe, poczekam aż będzie na Netfiksie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciekawe, czy to będzie dobry film. A George Clooney z brodą wygląda jakoś dziwnie...

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo zaciekawiła mnie ta książka i chyba zapiszę sobie ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zwiastun bardzo ciekawy ,chętnie obejrzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Jest na nEtflixie to jest szansa ze zobaczę. Jakoś lubię tak od czapy odpalać filmy czy seriale na netflixie.
    Ostatnio skończyłam "Alien Worlds". 4 odcinki, całkiem przyjemne.

    OdpowiedzUsuń
  30. A w ogóle to nawet nie wiedziałam, że to ma byc w kinach. Jakoś myślałam, że tylko na netflixie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Mam wielką ochotę obejrzeć film, mam nadzieję, że córka da mi na chwilę dostęp do Netflixa w święta. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zwiastun robi wrażenie, dlatego jak nadarzy się okazja, to chętnie obejrzę cały film.

    OdpowiedzUsuń
  33. nie słyszałąm o tym filmie ale ostatnio oglądaliśmy podobny, chętnie i ten obejrzę!

    OdpowiedzUsuń
  34. Science-fiction nie podchodzi mi ani w wersji książkowej,ani w filmowej - więc raczej bym się w tych klimatach nie odnalazła.

    OdpowiedzUsuń
  35. Mnie bardziej od książki ciekawi film na netflixie :D może dlatego, że nie mam czasu na czytanie, nawet ciężko znależć na obejrzenie odcinka serialu :/

    https://rilseeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Akurat to nie moje klimaty, choć sam film zapowiada się dosyć ciekawie :) Może kiedyś na niego zerknę

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie słyszałam ani o filmie, ani o książce na podstawie której powstał. Ale w sumie to nic dziwnego, bo to jednak niekoniecznie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Zapowiada się potencjalnie dobry film na wieczór wigilijny, super! A czy da się powiększyć okienka z linkami do youtube? Są bardzo małe na ekranie laptopa i nie da się obejrzeć bez włączania fullscreenu

    OdpowiedzUsuń
  39. Szkoda, że nie mam Netflixa! Chyba w końcu się skuszę. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  40. Obejrzeliśmy go w Sylwestra. Nawet mi się podobało, chociaż domyśliłam się kilku kwestii fabularnych, mimo że nie czytałam powieści.

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna