W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Historia Lisey"
czwartek, 3 czerwca 2021


Kilka lat temu wspominałam, że nie musimy martwić się o brak adaptacji powieści Stephena Kinga i dalej się to nie zmieniło. Na ten rok zapowiedziane są już dwa seriale oraz dwa krótkometrażowe filmy. Najbliższy będzie już jutro dostępny na platformie na Apple TV+ a dokładnie jego dwa pierwsze odcinki. Kolejne będą pojawiać się co tydzień. 

Stephen King w 2017 roku wyraził zainteresowanie przeniesieniem ksiązki ,,Historia Lisey na mały ekran. 

Lisey's Story is my favorite of the books and I would love to see that done, especially now that there's a kind of openness on the streaming services on TV and even the cable networks. There's more freedom to do stuff now and when you do a movie from a book, there's this thing that I call the sitting on a suitcase syndrome. That is where you try to pack in all the clothes at once and the suitcase won't close. So it's tough to take a book that is fully textured, and do it in two hours and 10 minutes. But as a TV show you have 10 hours.

Długo nie musiał czekać, bo już w 2019 roku Apple zabezpieczyło prawa do powieści i zamówiło ośmioodcinkowy serial na Apple TV. W tym samym roku reżyserem całego projektu został Pablo Larraín i ogłoszono obsadę, natomiast dopiero w 2020 roku ujawniono operatora, którym został Darius Khondji. 

Zdjęcia kręcono w różnych lokacjach między innymi w Nowym Jorku i New Jersey. Nie bez powodu tam, bo ekipa filmowa wykorzystała historyczny dom Van Liew-Suydam w Franklin Township, Somerset County, New Jersey. W połowie marca 2020 roku przerwano zdjęcia z powodu pandemii, które rozpoczęły się w październiku 2019, dopiero we wrześni aktorzy ogłosili, że udało się nagrać wszystkie sceny. 






Scenariusz napisał Stephen King, a za predykcję odpowiada Bad Roboot i WB. 

Obsada: Julianne Moore, Clive Owen, Joan Allen, Dane DeHaan, Sung Kang, Jennifer Jason Leigh and Ron Cephas Jones.

Od czasów Valariana w niczym nie widziałam Dane'a DeHaana,. 

Opis serialu 

A widow becomes the object of a dangerous stalker, obsessed with her husband's work.

Trailer


 Stephen King o serialu 



Serial dla Apple TV + powstał na podstawie ksiązki o tym samym tytule, która została wydana w  2006 roku. Powieść łączy w sobie elementy psychologicznego horroru i romansu. ,,Historia Lisey"  zdobyła nagrodę Bram Stoker Award 2006 dla najlepszej powieści i była nominowana do nagrody World Fantasy Award w 2007 roku. 

Krwawa i baśniowa love story
Minęły dwa lata od śmierci Scotta, męża Lisey Debusher Landon. Spędzili razem 25 lat we wspaniałym związku, który spajało głębokie, chwilami wręcz przerażająco intymne uczucie. Scott był sławnym, nagradzanym pisarzem, autorem bestsellerów, ale i bardzo skomplikowanym człowiekiem. Zanim się pobrali, Lisey dowiedziała się od ukochanego o krwawych źródłach jego twórczości. Później zrozumiała, że było takie miejsce, do którego Scott zawsze wracał - miejsce przerażające i zarazem kojące, które mogło pochłonąć go żywcem lub obdarować pomysłami i myślami, po to, by miał siłę dalej żyć. Teraz nadszedł czas, by Lisey stawiła czoło demonom Scotta, czas by udała się do Boo`ya Moon. To, co wydaje się początkowo tylko porządkowaniem dokumentów po zmarłym mężu przez wdowę, staje się podróżą w głąb mroku, w którym przebywał za życia Scott Landon.
Znacie tę książkę Kinga? Wzbudziły waszą ciekawość materiały promocyjne? 
Źródło: 1,2.3

36 komentarzy:

  1. Książkę znam. Jestem bardzo ciekawa serialu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam tylko jedną książkę Kinga i to nie była ta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. na ten serial łączą się wszystkie rzeczy, które lubię, także jak będę miała okazję to na pewno przeczytam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety film nie dla mnie. O ile mogę takie książki czytać w sensie horrory to już oglądanie ich nie wchodzi w grę ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Po książkę bardzo bym chciała sięgnąć, ale nie wiem czy obejrzę serial.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej historii, ale powyższe materiały promocyjne zdecydowanie zachęcają do obejrzenia serialu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nie czytałam książek autora, więc może adaptacja mnie przekona.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam tej książki King, serialu też nie oglądałam, wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najbardziej z adaptacji Kinga lubię Zieloną milę, ale może to będzie taka kolejna moja perełka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham Julianne Moor jako aktorkę i obejrzę ten serial dla niej!

    OdpowiedzUsuń
  11. Przypomniałaś mi, że jeszcze nie czytałam tej książki, a bardzo bym chciała

    OdpowiedzUsuń
  12. Gdzieś ostatnio czytałam, że wszystkie ksiązki Kinga zostały zekranizowane lub kupione do nich prawa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja to jestem odludkiem, bo twórczość Kinga mnie jakoś nie pociąga.

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę zobaczyć ten film. Widziałam zwiastun i był super

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapowiada się naprawdę dobrze, mrocznie i fascynująco że aż ciarki przechodzą.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tej książki jeszcze nie czytałam, ale może adaptacja przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  17. Zawsze ciekawi mnie, czy adaptacja książki się udała. Ja mam tak, że zawsze czuje niedosyt kiedy przeczytam książkę, a serial nie do końca pokrywa się z moimi wyobrażeniami po lekturze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeśli chodzi o tego autora to zdecydowanie wolę jego książki niż ekranizacje na ich podstawie. Przyznam też, że nie wiedziałam, że istnieje taka platforma.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze dobrze poznać adaptację na podstawie różnych pozycji, więc jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobra książka, więc zapowiada się ciekawy serial.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pychologiczn horror i romans brzmi ciekawie :) Takiego połączenia chyba jeszcze ani nie oglądałam ani nie czytałam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja lubię książki Kinga ale tej akurat nie znam. Zaraz jednak to zmienię bo obczaję ebooka:D

    OdpowiedzUsuń
  23. Książki Kinga są dla mnie zbyt straszne, więc serial też pewnie taki będzie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Widzę, że mam do nadrobienia i książkę, i film.

    OdpowiedzUsuń
  25. bardzo lubię książki kinga, jest genialny. tworzy niesamowity klimat a i serial chętnie zobaczę

    OdpowiedzUsuń
  26. Adaptacje książek wypadają naprawdę różnie, ciekawe jak to będzie z tą.

    OdpowiedzUsuń
  27. Zarówno książki Kinga,jak i ich adaptacje - biorę w ciemno,bo wiem,że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Materiały promocyjne a rzeczywistość to coś innego. Ciekawe jak to będzie w tym przypadku.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale mnie zaciekawiłaś tą książką!:)
    https://rilseeee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. W zasadzie większość serialli na podstawie powieści Kinga oglądamy więc może i na ten się skusimy

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie znam tej książki, a czy po nią sięgnę? Trudno mi odpwoiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  32. Stephen King to taki ktoś, kto ma zapewne trzydziestoosobowy sztab sekretarzy i sekretarek, którzy piszą jego książki. Ile on tego napisał z tego, co jest firmowane jego nazwiskiem?

    OdpowiedzUsuń
  33. Objerze na pewno, bo KING i bo lubię aktorkę :)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna