W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie sierpnia, 2022
sobota, 12 listopada 2022

To podsumowanie powinno już dawno temu się pojawić, ale za każdym razem jak siadałam do jego napisania zawsze coś innego mi wypadało.  Pomimo upływu czasu chcę mieć to podsumowanie na blogu. 

Na początku sierpnia zmarła Zofia Posmysz. Pisarka i była więźniarka Auschwitz miała 98 lat. Napisała 16 książek. 

fot. Maria Anna Potocka

Dzień później w wieku 72 lat zmarł Nicholas Evans. Autor książki ,,Zaklinacz koni" 
W wieku 77 lat zmarł Joseph Delaney autor serii ,,Kroniki Wardstone". 

Książki przeczytane w sierpniu: 
  • ,,Grzechy ojców" Agnieszka Miela 
  • ,,Wzorzec" Katarzyna Głogowska 
  • ,,Nick i Charlie" Alice Oseman 
  • ,,Przez" Zośka Papużanka
  • ,,Nieznajoma z sekwany" Guillaume Musso
  • ,,Dom nad błękitnym morzem" T.J. Klune
  • ,,Czarna czarna toń" Martyna Szkołyk 
Książki zrecenzowane w sierpniu: 
  • ,,The Love Hypothesis" Ali Hazelwood
  • ,,Grzechy ojców" Agnieszka Miela 
  • ,,Przysługa dla czarnoksiężnika" Magdalena Kubasiewicz (na Instagramie) 
Napisałam o dwóch adaptacjach. Jedna produkcja to film ,,Stracone złudzenia" i serial ,,Black Bird". 
Z kolei w sierpniu obejrzałam jeden film i serial. 

Prey to film z cyklu Predator. Muszę przyznać, że do tej produkcji nie widziałam ani jednego filmu w całości z tego cyklu. Oczywiście wiedziałam na czym opiera się ta marka i znałam niektóre fragmenty z poszczególnych filmów, więc nie mam do czego porównywać tej produkcji. Podobał mi się klimat i zdjęcia w ,,Prey" . Jest to nie wymagający film, przy którym szybko zleci czas. 


Na ,,The Sandman" nie czekałam, a okazał się dla mnie jest to najlepszym serial, który w tym roku obejrzałam. Oryginalna fabuła, świetny scenariusz i wizualna perełka, choć przyznaję, że drugą połowa tego serialu jest słabsza. Siada narracyjne tempo, sama historia jest mniej ciekawsza. 
Zdecydowanie odcinki z Death i Calliope są najlepsze. 

11 komentarzy:

  1. Wzorzec i Nieznajomy z Sekwany chcę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujące podsumowanie. Zaczytanego miesiąca życzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. No ja The Sandman bardzo chcę obejrzeć, ale zawsze wyskakuje coś innego. Czas się za niego w końcu zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy sposób na powrót niejako do przeszłości. Mam nadzieję, że teraz będziesz już na bieżąco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja miałam dość zabiegany sierpień, ale sporo udało mi się przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  6. o widzisz będziemy musieli sobie z mężem obejrzeć The Sandman może nam się spodobać
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  7. O, widzisz! Na Sandmana też nie czekałam, a zrobił na mnie rewelacyjne wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Solidne podsumowanie, zawsze żałuję takich pisarzy, którzy wiele wnieśli w życie niektórych czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej z tych książek, filmu i serialu też niestety nie znam.

    OdpowiedzUsuń
  10. O proszę jakie fajne podsumowanie! Uwielbiam takie. Same ciekawe ksiazki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tylu ciekawych ludzi odeszło do tej pory. Sierpień całkiem udany...ja nie miałam tak udanych czytelniczo wakacji. Nad czym bardzo ubolewam. Kinga

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna