W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
,,Ty mnie nie rozumiesz" Dr Tara Porter
piątek, 9 czerwca 2023

 

Ty mnie nie rozumiesz
Dr Tara Porter 
Tłumaczenie: Witold Biliński 
Wydawnictwo Muza
Rok premiery: 2023
Liczba stron: 384 
„Poleciłabym tę niezwykle przejrzystą i pouczającą książkę każdej młodej dziewczynie… Tara pisze z głęboką wiedzą, ciepłem i humorem o wszystkich wyzwaniach, przed którymi stają nastolatki oraz mówi nam, jak je przezwyciężyć.”
– The Sunday Times
Książka autorstwa wiodącej psycholog klinicznej z ponad 20-letnim doświadczeniem w dziedzinie zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Empatyczny i wnikliwy przewodnik dla nastolatek, młodych kobiet i ich rodzin. Ta książka to najwspanialszy prezent, jaki możesz dać swojej córce. W doskonale przejrzysty i pouczający sposób, wspierając się głęboką wiedzą, ciepłem i humorem, autorka pisze o wszystkich wyzwaniach, przed którymi stoją młode dziewczyny i my wszyscy, i mówi nam, jak je przezwyciężyć. Od egzaminów po przyjaźń, od rodziny po miłość.


Okres dojrzewania do bardzo dynamiczny i trudny  czas, w którym w życiu nastolatków i rodziców zachodzi wiele zmian w różnych sferach funkcjonowania. Od psychologicznych i biologicznych, po społeczne. Młode osoby stoją przed nowymi wyzwaniami i wyborami. Dr Tara Porter opierając się na swoim ponad dwudziestoletnim doświadczeniu jako terapeutki i psycholożki postanowiła napisać książkę skierowaną do młodych kobiet i dziewczyn. Wbrew sugestiom wydawcy, by była to książka dedykowana rodzicom i opiekunom. 

Nasz świat, na przestrzeni ostatnich lat, dekad diametralnie się zmienił, nie tylko pod względem norm społecznych, świadomości, ale także rozwoju technologii, co rzutuje na wychowanie i rozwój dzieci. Książka ,,Ty mnie nie rozumiesz" dr Tary Porter  porusza ważne tematy w okresie dojrzewania. Autorka wychodzi od omówienia przywiązania i relacji rodzinnych oraz przyjacielskich, by kolejno przejść przez emocje, lęki, wykształcenie, problemy żywieniowe, wpływ Internetu na młode pokolenie i związki młodych kobiet.  Każdemu z tych rozdziałów poświęca dużo uwagi i ukazuję perspektywę zarówno nastolatków, jak i osób dorosłych. 

Każdy rozdział został napisany w ciekawy i angażujący sposób. Ze względu na podejmowaną tematykę ,,Ty mnie nie rozumiesz" nie należy do książek, które czyta się szybko. Wręcz przeciwnie pomimo przyjemnego i lekkiego stylu autorki jest to pozycja, której poświęca się więcej czasu.   Doktor Tara Porter przytacza historie ze swojego życia zawodowego i na nim omawia  dany problem. 

Życie jest długie i są różne drogi do sukcesu, oraz co ważniejsze, do szczęścia. 

W książce ,,Ty mnie nie rozumiesz" Dr Tara Porter stylizuje swoją wypowiedzieć na konwersację, dialog z młodą kobietą. Zwraca się bezpośrednio do czytelniczek. Autorka w swojej książce przytacza wiele koncepcji psychologicznych i badań. Nie ma przy nich oznaczonych bezpośrednio przypisów, ale źródła znajdują się na końcu książki. Pozycja ,,Ty mnie nie rozumiesz" wzbogacona jest wykresami diagramami i schematami. Tara Porter  operuje prostym językiem.  W książce nie brakuje metafor, które utkną w pamięci, 

,,Ty mnie nie rozumiesz" Dr Tara Porter  to bardzo wartościowa książka, z której lektury można wynieść bardzo wiele ciekawych  informacji. Autorka dzieli się swoimi cennymi przemyśleniami i uwagi.

Za egzemplarz recenzencki dziękuję wydawnictwu

15 komentarzy:

  1. Brakowało takiej książki w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze, że takie publikacje są wydawane.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poszukam tej książki dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. ten temat nie jest dla mnie - już mam okres dojrzewania za sobą

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że to bardzo potrzebna książka. Jednak ja zupełnie nie jestem w targecie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno polecę tę książkę mojej siostrzenicy 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem czemu, ale mój syn ma 11 lat i wydaje mi się, że już wszedł w ten okres, jakoś tak szybciej niż wchodziłam w to ja, czy moi znajomi, ciężko się przestawić. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Koniecznie muszę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w domu nastoletniego czytelnika, więc jemu polecę powyższą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. fajnie że takie powieści powstają:) wartościowa pozycja

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie książki są potrzebne na polskim rynku, niestety nadal w niewli domach temat dojrzewania jest poruszany. A tak młode osoby mogą się z nim zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  12. To dobrze, że z tej książki wiele można wynieść dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  13. bardzo fajna porpozycja nie dośc że wartościowa to do tego bardzo pięknie wydana

    OdpowiedzUsuń
  14. Okładka mi odpowiada jak i sam prosty język jakim została ta książka napisana.

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka od razu przyciągnęła mój wzrok

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna