,,Jekyll i Hyde" to asymetryczna dwuosobowa gra karciana nawiązująca do noweli Roberta Louisa Stevensona. Historia opowiedziana na kartach książki to swoista walka dobra ze złem w człowieku. Zasady gry, a zarazem jej cele są bardzo proste. Jeden z graczy wcielający się w Doktora Jekylla musi zachować równowagę i nie dopuścić do przemiany, która jest celem drugiego gracza, Pana Hyde. Decyduje o tym różnica w zdobytych punktach. Hyde wygrywa, gdy figurka przesunie się do przodu po torze przemiany. Jekyll, gdy nie dopuści do jego przesunięcia i utrzyma znacznik na początku planszy
W jednej rozgrywce są trzy rundy, które trwają mniej więcej od 20 do 25 minut. W czasie gry zawodnicy zbierają punkty przemiany. Znacznik przemiany zwany przeze mnie popiersiem przesuwa się w jednym kierunku. Gra oparta jest na mechanice trick-taking. Na początku rund ustalany jest poziom siły kolorów. W trakcie gry porównuje się je ze sobą oraz liczby na kartach. Istotne są eliksiry oraz ich działanie, ponieważ z łatwością mogą zmienić układ sił w rozgrywce. Mechanika gry wymusza na graczach analizowanie obecnych ruchów i dostosowywanie do nich strategii. Jedna runda nie przesądza o całej rozgrywce, więc wszystko jest możliwe i nie ma mowy o przewidywalności, a tym samym o nudzie.
Gra została wykonana solidnie i z dbałością o szczegóły. Podoba mi się kolorystyka, która przechodzi z neutralnych, żywych kolorów, w agresywne. Muszę wspomnieć o ilustracjach na kartach. Obrazują stopniową przemianę Jekylla w Hayde. Ukazują wewnętrzną walkę i targające postacią emocje. Całość bardzo osadzona jest w naturze nowelki Roberta Louisa Stevensona.
,,Jekyll i Hyde" to szybka i wciągająca gra dla dwóch osób, która świetnie umili czas. Z mojego doświadczenia mogę "powiedzieć", że w te grze znacznie łatwiej przejść na ciemną stronę mocy niż ocalić duszę
Grę stworzył Geonil a zilustrował Vincent Dutrait.
Premiera: 27 września!
Współpraca: Nasza Księgarnia.