Sowy to fascynujące i mądre zwierzęta, które tym razem zabierają nas w kolejną podróż po krainach ze snów.
W tym przypadku zasady gry stworzyła Sophia Wagner laureatka stypendium ( z 2015 roku) Spiel des Jahr, których celem jest wzmocnienie pozycji gier jako dobra kulturowego w społeczeństwie. Za piękną szatę graficzną odpowiada znany graczom serii, Marcin Minor, którego ilustracje łączą całą serię. Charakterystyczny rewers i znajoma kreska od razu przywodzi na myśl znane tytuły z tego uniwersum: ,,Smoki", ,,Kruki", ,,Koty" i ,,Sny". Każda gra w tej serii ma inne zasady.
,,Sowy" składają się z 70 kart, w skład których wchodzi 60 (kart) krain snów i 10 kart specjalnych. Graczom przyświecają dwa cele: ich podróż po pięknych i niebezpiecznych krainach snów musi trwać jak najdłużej, a także muszą posiadać jak najwięcej sów.
Nie da się ukryć, że mechanizm gry ,,Sowy" jest bardzo posty, a gracze muszą jedynie zapamiętać znaczenie kart specjalnych. Choć w tym przypadku zawsze z pomocą może przyjść instrukcja. Każdy gracz może mieć maksymalnie trzy karty w ręce. W jednej turze może wykonać jeden z czterech ruchów: dodać kartę snu do swojej podróży o wartości równej lub wyższej od obecnie odwiedzanej krainy, zagrać kartą specjalną, dobrać kartę lub zaryzykować.
,,Sowy" to w karcianka, w której gracze skazani są przede wszystkim na los i swoje szczęście. Mają ograniczone pole manewru, choć podjęcie ryzyka i zagranie kartą specjalną potrafi ożywić tę grę. Zdecydowanie zalecam granie w więcej niż dwie osoby, ponieważ jest w tedy więcej emocji i zabawy, a gracze mają więcej możliwości. W przypadku ograniczenia do dwóch gracz rozgrywki są jeszcze szybki i z czasem stają się nużące.
Ponownie zachwycają barwne i szczegółowe karty zaprojektowane przez Marcina Minora. Ilustracje są piękne i klimatyczne. Karty roztaczają w baśniową aurę, która pobudza wyobraźnie najmłodszych Podobnie, jak w innych kartach z tej serii gier, ukryte są na nich pewne elementy.
,,Sowy" to przyjemna i relaksacyjna gra, która pozwoli miło spędzić czas z najbliższymi.
Współpraca reklamowa (barter) wydawnictwo Nasza Księgarnia
Takie gry potrafią mocno wciągnąć.
OdpowiedzUsuńSzkoda, że u mnie nikt nie lubi grać w karty i w planszówki.
OdpowiedzUsuń