W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
,,Niedostępny spadek'' Elizabeth Camden
środa, 8 lipca 2020


Niedostępny spadek 
Elizabeth Camden
Tłumaczenie: Magdalena Peterson 
Seria: Nowojorskie kobiety #1
Wydawnictwo: Dreams 
Ilość stron: 368
Rok wydania:  2019
Opis:
,,Telegrafistka Lucy Drake biegle włada alfabetem Morse’a i jest cenioną pracownicą agencji informacyjnej Associated Press. Jednak gdy w konkurencyjnej Agencji Reutera niespodziewanie pojawia się sir Colin Beckwith, jej kariera staje pod znakiem zapytania. Ten zdolny, przystojny i nieznośnie uroczy mężczyzna skrywa tajemnicę, która może zagrozić jego reputacji.

Mimo rywalizacji pomiędzy nimi Lucy nie może zaprzeczyć, że Colin posiada znajomości, które mogą się okazać pomocne w zakończeniu wieloletniego procesu, jaki jej rodzina toczy w sprawie należnego im spadku.

Lucy i Colin z trudem zaczynają odnajdywać porozumienie, lecz zdrady i oszustwa, które napotykają na swej drodze, niosą ze sobą znaczne niebezpieczeństwo.''

,,Niedostępny spadek’’ Elizabeth Camden to pierwsza część nowego cyklu autorki, ,,Nowojorskie kobiety’’. Nie miałam okazji czytać poprzednich książek autorki, które zostały wydane w Polsce, aż do teraz.

Powieść ,,Niedostępny spadek” opowiada historię Lucy, która wraz z bratem Nickiem kontynuuje walkę o należny im spadek rodzinny. Proces rozpoczął się długo przed ich narodzinami. W między czasie los kobiety łączy się z życiem Colina, z powodu ich tajemnic, które przypadkiem  sami odkryli.

Blurb z tyłu książki zapowiadał typowy romans i tak było, ale ten wątek nie był tak istotny jak to zwiastował opis powieści. O wiele ważniejszym, ciekawszym i wciągającym  wątkiem okazał się spór rodzinny o spadek i dziedzictwo.

Bohaterowie w nowej książce Elizabeth Camden zostali bardzo dobrze wykreowani. Jest wiele postaci  drugoplanowych, które są istotne dla rozwoju fabuły. Pomimo tego, że  autorka nie poświęca im za wiele czasu, bohaterowie ci są różnorodni i charakterystyczni.

Lucy jest cichą, dobroduszną i delikatną młodą kobietą, która nie boi się podejmować odważnych i szybkich  decyzji. Pod wpływem emocji i nagłych sytuacji. Pomimo swojej łagodnej postawy potrafi być stanowcza. Nie jest bohaterką pozbawioną wad.

 Jej brat, Nick podobnie jak Lucy jest dobrym mężczyzną. Czasami nie potrafi zapanować nad swoim gniewem i nie potrafić ukryć rozczarowania oraz  negatywnych emocji nim targających. Na początku wydaje się mało istotnym bohaterem, który zaczyna coś wnosić do tej historii pod koniec powieści. Okazuje się, że w ,,Niedostępnym spadku’’ nie jest tylko wsparciem dla siostry.

Colin z początku nie wydaje się bohaterem bezinteresownym. Nie ukrywa swoich planów, które nie są szczere. Jest sympatycznym bohaterem, pomocnym mężczyzną, którego trudno nie lubić. Uznaje się go za osobę wpływową, dlatego dużo osób chce mieć z nim dobre stosunki jak i zszargać jego wizerunek.

Bardzo się cieszę się, że rozwijająca się relacja pomiędzy Lucy i Colinem nie była głównym wątkiem tej powieści, ponieważ ich romans był subtelny, powolny i przewidywalny.  Nie iskrzy pomiędzy bohaterami od początku, wręcz przeciwnie, ale Elizabeth Camden uzasadniła dlaczego Lucy nie przepada na początku za Colinem. Autorka oparła ich relację przede wszystkim na wzajemnym zaufaniu i poznaniu przez co lepiej później uwierzyć w ich zauroczenie sobą

O wiele ciekawszym i zaskakującym wątkiem okazała się historia rodziny Drake i wieloletni spór pomiędzy stronami o imponujący spadek. Równie interesujące okazało się jego zakończenie. Powoli odkrywamy gdzie on się narodził i w jaki sposób podzielił pokolenia rodziny. Pieniądze i wysoka pozycja zdemoralizowały jedną część rodziny. Druga strona miała słabszą pozycją finansową i społeczną, która nauczyła się cieszyć z małych rzeczy. Jednak proces sądowy i niesprawiedliwa walka oraz duża stawka sprawiły, że obie strony zaczęły podejmować decyzje, które nie do końca były legalny. Tym samym odkrywając mroczne sekrety jednej części rodziny, które prowadziły do mniejszych, ale bardzo interesujących wątków. Ostatecznie wszystkie łączy się z główny, który został po prostu świetnie przez autorkę poprowadzony.

Niektóre rzeczy Lucy i Nick o swojej rodzinie musieli dowiedzieć się sami przez co do końca nie widzieli czy ich podejrzenia były słuszne czy nie.

Autorka Elizabeth Camden ma lekki pióro. W książce przeważa styl potoczny. Opisy są barwne i różnorodne, choć przeważają przemyślenia bohaterów. W ,,Niedostępny spadku’’ jest narracja pierwszoosobowa.  Dialogi wypadają naturalnie.

,,Niedostępny spadek’’ może nie jest rewelacyjną  książką, ale jest bardzo dobrą powieścią o więzach rodzinnych, statusie społecznym, walce, miłości i zachowaniach ludzi zdesperowanych. Idealna na kilka długich wieczorów bądź tylko jeden. 


Za możliwość przeczytania i zrecenzowania książki  dziękuję stowarzyszeniu Sztukater  oraz wydawnictwu.

37 komentarzy:

  1. Zdecydowanie widzę, że to książka nie dla mnie jako potencjalnego odbiorcy, ale! Moja mama lubi czasami poczytać coś takiego właśnie, to może jej o tym wspomnę :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzadko zdarzają sie powolne romanse, budowane na zaufaniu i relacji. Podoba mi sie ten pomysł. Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna recenzja, książka wydaje się z jakiegoś filmu. Czy się mylę? dobranoc

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie piszesz o tej książce, wydaje się naprawdę ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy przyśnię nie słyszałem o tej książce, ale myślę, że mogłaby mi się spodobać. ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jestem przekonana do takich książek, ale czasami można się pozytywnie zaskoczyć Może akurat ta lektura by mnie nie znużyła.

    OdpowiedzUsuń
  8. chyba nie do końca moje klimaty, ale może kiedyś spróbuję się przekonać

    OdpowiedzUsuń
  9. Tym razem to nie dla mnie książka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przed narodzinami ? To długo trwa, jak to zwykle w sądzie...
    krystynabozenna

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie historie o rodzinie, więc nie odmówię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka ciekawie się zapowiada. Jak na razie mam kilka do przeczytania, ale w przyszłości może po nią sięgnę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię czytać książki, gdzie autorzy mają lekkie pióro, szybko się wtedy czyta, a książka sama w sobie wciąga :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie znam twórczości autorki, ale ta książka mnie zaciekawiła. Nie wiedzieć czemu, ale lubię motyw spadku w książkach. :) Nie lubię też ostentacyjnych romansów, dlatego dobrze, że tutaj ten wątek jest w miarę stonowany i toczy się powoli.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam, gdy relacja między bohaterami rozwija się niespiesznie, a oni mają czas, by się poznać.

    OdpowiedzUsuń
  16. nie koniecznie przepadam za takimi intrygami, nie do końca pasują mi tacy bohaterowie, ale sama fabuła na pewno jest warta uwagi

    OdpowiedzUsuń
  17. ja nie czytuję takiego typu lektury:) chyba że mam PMS xd

    OdpowiedzUsuń
  18. Pozycja nie w moim klimacie, co nie znaczy że kiedyś po nią nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  19. O, moja mama na pewno chętnie przeczyta. Znam jej gust i wiem, że może jej się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Recenzję czytało się bardzo przyjemnie. Jestem ciekawa, czy i książka dostarczyłaby mi takich pozytywnych czytelniczych wrażeń :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię różnorodność wśród bohaterów i fakt, że są dobrze wykreowani. To wpływa na odbiór całości. Zapowiada się ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  22. polecę moje mamuśce może się jej spodobać, ale dla mnie raczej nie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak to z tymi spadkami, często same kłopoty ściągają na człowieka. ;) Jak bardzo mogą zmienić się relacje rodzinne, kiedy dochodzi do konfliktów na tle podziału dóbr.

    OdpowiedzUsuń
  24. Powieść może zainteresować moją córkę, chętnie podsunę jej tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zastanowię się jeszcze nad tą książką, a na razie mam co czytać.

    OdpowiedzUsuń
  26. Faktycznie, chyba na kilka wieczorów :-)
    Ale latem akurat do przeczytania :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Mimo wszystko z ciekawością sięgnę po ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Chyba jednak nie dla mnie. Swoją drogą, ksiązka potwierdza tylko schematy, że jak jest kasa, to nie ma rodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Lubie historie o kobietach, a to ze wątek romantyczny nie jest az rak ważny tym bardziej mnie zachęca

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja to gdzieś czytałam, myślałam, że u ciebie

    OdpowiedzUsuń
  31. Tajemnica, romans,lubię takie książki. Walka o spadek, to kojarzyłoby mi się z morderstwem :).

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie jest to literatura wpasowująca się w mój gust, ale znam wiele kobiet, które za taką przepadają :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Brzmi całkiem ciekawie, jak coś akurat na wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam ochotę na coś czego raczej bym nie czytała ale z pewnym wątkiem który jednak mnie interesuje, dlatego nowojorskie kobiety postanowiłam przeczytać, po Twojej recenzji.

    OdpowiedzUsuń
  35. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale poczułam się zainteresowana tą książką - wygląda na totalnie moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna