W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
,,Najgłośniej krzyczy serce" Martyna Senator
poniedziałek, 16 listopada 2020
Najgłośniej krzyczy serce
Martyna Senator 
Wydawnictwo: We Need Ya
Data wydania: 2020
Ilość stron: 400
Opis: 
Martyna Senator, ulubiona autorka nastolatków i młodych dorosłych, stworzyła powieść, o której będziecie pamiętać przez długie tygodnie. Nina jest młodą i wrażliwą dziewczyną, a ponad wszystko kocha taniec. Jej na pozór idealne życie z dnia na dzień zamienia się w koszmar. Kacper próbuje wmieszać się w tłum i zniknąć. Kiedyś miał wszystko, teraz za wszelką cenę chce po prostu przetrwać. Ta poruszająca książka o gniewie, nieuzasadnionej nienawiści, przemocy w szkole i hejcie. Otwiera oczy na zdarzenia, które mogą dotyczyć każdego z nas. Zdarzenia, o których trudno będzie zapomnieć.


 ,,Najgłośniej krzyczy serce" to najnowsza książka Martyny Senator, po którą sięgnęłam, a zarazem moje pierwsze zetknięcie się z twórczością tej autorki. Nie ukrywam, że moją uwagę na tę powieść zwróciły pozytywne recenzja jak i blurb, który nie wiele zdradzał z fabuły. Jak wiecie lub nie, ja nie często sięgam po gatunek New Adult, ponieważ przeważnie problemy nastolatków w takich książkach są spychane na bok i za machnięciem magicznej różdżki rozwiązują się pod koniec powieści. Zdecydowanie częściej sięgam po fantastykę młodzieżową. 

Martyna Senator w swojej nowej książce przedstawiła losy Kacpra i Niny, które za sprawą nauczycielki od matematyki się przecinają. Dziewczyna jest prześladowana w szkole, głównie przez chłopców, ale z czasem do tego grona dołączają koleżanki z klasy. Kacper z kolei ma kłopoty z nauką, w których ma mu pomóc właśnie główna bohaterka. Pewnego razu jest on świadkiem znęcania się nad dziewczyną i postanawia wbrew wszystkiemu jej pomóc. 

Muszę przyznać, że autorka świetnie przedstawiła bohaterów zarówno pierwszoplanowych jak i drugoplanowych. Nie są oni jednowymiarowi. Są pełni charakteru i emocji, a co najważniejsze każdy z nich przechodzi w tej książce jakąś drogę. Nic nie jest powiedziane bez przyczyny

Nina to pilna i dobrą uczennica, której pasją jest taniec, co wykorzystują jej koledzy z klasy. Swoją sytuację zgłaszała już wychowawczyni, ale bez skutku. Boi powiedzieć się rodzicom w obawy o zdrowie mamy. Udaje silną i beztroską dziewczynę, a tak naprawdę cały czas żyje w strachu. Pozostawiona praktycznie sama sobie. 

Kacper to tajemniczy chłopak, który trzyma się na uboczu. Z nikim się nie przyjaźni.Po szkole pomaga i opiekuje się bratem. Autorka powoli odsłania jego bolesną historię, pełną marzeń, cierpienia i nadziei. Dla mnie jego postać jak i los jest najlepszy z całej książki, to Kacper najbardziej zmienia się na przestrzeni całej powieści zmienia się najbardziej. Jest też osobą, która jest wsparciem i popycha innych do zmian. Wątek jego relacji z ojcem jest świetny.

Martyna Senator nie tylko przedstawiła niełatwe życie młodych bohaterów, ale także zagubionych dorosłych i tych którzy pomimo jasnych sygnałów zamykali oczy. W książce ,,Najgłośniej krzyczy serce" znajdziecie gammę różnorodnych postaci. 

Autorka poruszyła bardzo ważny temat, często zamiatany przez dywan. Nieuzasadnionej przemocy fizycznej i psychicznej w szkole. Przedstawiła różne jego oblicza i rodzaje. Sama na końcu przyznała, że przedstawione w jej książce sposoby nękania usłyszała od osób, które były nękane, rozmawiała z rodzicami. Ponadto Martyna Senator porusza w swojej książce motyw obawy o swoich bliskich  i straty. Bierności nauczycieli na zgłoszenia. 

Wspominałam na początku o wątku romantyczny, to jest on w ,,Najgłośniej krzyczy serce" dość prominentny, ale nie odwraca uwagę od bólu i cierpienia bohaterów, które uderza w czytelnika. 

Najnowsza książka Martyny Senator jest napisana językiem potocznym, jest parę wulgaryzmów i młodzieżowego slangu. Narracja jest pierwszoosobowa, z perspektywy dwóch głównych bohaterów, Kacpra i Niny. W przypadku rozdziałów z  punktu widzenia chłopaka, wraca on często do wydarzeń sprzed lat. Dialogi wypadają naturalnie, jedynie wiadomości tekstowe brzmią trochę sztucznie. 

,,Najgłośniej krzyczy serce" Martyny Senator to świetna książka dla młodzieży. Z morałem i smutną prawdą. W obliczu, której stanęli bohaterowie tej książki, którzy nie robiąc nic złego stali się ofiarą nękania.  Mimo wszystko ta książka nie jest przepełniona samymi negatywnymi emocjami. Opowiada również o zaskakującej pierwszej miłości i odbudowie relacji. 

Cieszę, się również, że autorka na końcu podała informacje i infolinię gdzie prosić o pomóc w sytuacjach, w których znaleźli się bohaterowie jej książki, ponieważ to nie są odosobnione przypadki. 

Każdemu życzę, by miał w swoim życiu Martę, którą miała Nina u swojego boku w najgorszych chwilach. 

101 komentarzy:

  1. Okładka przyciągnęła moją uwagę, ale zarówno opis, jak i Twoja opinia utwierdziły mnie w tym, że chętnie bym po tę książkę sięgnęła. Dawno nie czytałam czegoś w tym stylu, a z uwagi na to, że ostatnio czytam jedną i tę samą serię książek, mam już ochotę na coś trochę innego. Będę miała ten tytuł na uwadze :)

    Pozdrawiam,
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo zaciekawiła mnie ta książka - chętnie po nią sięgnę po Twojej recenzji

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Nie mòj też,ale ta mi się spodobała i okazała wartościową pozycją, więc myślę, że mimo wszystko warto dać jej szansę.

      Usuń
  4. Mam na uwadze tę książkę. Wydaje mi się, że będzie to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że tak będzie, choć to książka kierowana przede wszystkim do młodzieży.

      Usuń
  5. Kurde, zainteresowałaś mnie tym tytułem. ;) Chociaż niby nastolatką to nie jestem już od dobrych... no, od dawna. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też już nastolatką nie jestem, a mi się spodobała. Co prawda było kilka oczywistych zwrotów akcji.

      Usuń
  6. Przemoc psychiczna i fizyczna w szkole to bardzo ważny temat. Dobrze, że pojawiają się książki, które go poruszają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą. Ważne jest, że Martyna Senator przedstawia wszystko w znanych nam realiach i niczego nie wyolbrzymia.

      Usuń
  7. Tematyka poruszona w książce jak najbardziej warta jest uwagi, zwłaszcza młodych osób, tytuł chętnie podsunę mojej młodzieży pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko raz spotkałam się z motywem, że na końcu książki podano kontakt w celach pomocy. Dotycyzło to maltretowanych żon. Ogólnie bardzo podoba mi się ta inicjatywa, którą szanuję. Może dzięki temu (dzięki książce i morałowi) ludzie dadzą sobie pomóc. Książkę mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pierwszy raz z czymś takim się spotkałam i bardzo mi się ta inicjatywa podoba. Czasem po prostu nie mają odwagi temu komuś powiedzieć. Super.

      Usuń
  9. Książki z morałem i przesłaniem dla młodzieży są wartościowe. Dorosłym też powinna ta pozycja się spodobać - ja osobiście takie czasami czytam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z Martyną Senator spotkałam się już przy książkach z serii "Z popiołów", "Z otchłani" itp. Bardzo lubię jej styl pisania, ponieważ naprawdę jest lekki i przyjemnie się czyta. I choć przeczytałam już 4 książki spod jej pióra, to wydaje mi się, że po tę raczej nie sięgnę.
    Pozdrawiam!
    https://recenzuje-od-ksiazki-strony.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to było pierwsze spotkanie z twórczością autorki. Oczywiście wcześniejsze jej książki przewinęły mi się nieraz przed oczami, ale dopiero ta mnie zainteresowała. Szkoda.

      Usuń
  11. Czasami lubię przeczytać coś takiego dla rozrywki.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z Twojej recenzji wynika, że książka jest warta przeczytania, mimo że gatunek New Adult jakoś nie jest moim ulubionym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim też nie, ale sięgnęłam po "Najgłośniej krzyczy serce" i się nie zawiodłam, choć warto mieć na uwadze, że parę wątków jest przewidywalnych.

      Usuń
  13. Same pozytywy czytam o tej książce. Nie czytam już takich powieści, ale polecę ją młodszym kuzynkom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to dobra książka z wartościowym przesłaniem. Im powinna się spodobać.

      Usuń
  14. Bardzo dobra książka,
    Każdy z rodziców powinien ją przeczytać, jeżeli ma dzieci w takim właśnie wieku.
    Niestety przemoc była i będzie i warto o niej wiedzieć, nawet czytając książki beletrystyczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam.
      Zgadzam się zwłaszcza, że czasami dzieci nie chcą martwic rodziców, bądź nie mają tak dobrego kontaktu.
      Niestety...

      Usuń
  15. Koleżanka bardzo mocno namawia mnie do przeczytania tej książki i chyba teraz się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koleżanka miała rację namawiając cię do jej przeczytania.

      Usuń
  16. Tytuł już podsunęłam córce, stwierdziła, że chętnie umówi się z książką na spotkanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Do młodzieży już się wprawdzie nie zaliczam,ale lubię sięgnąć po takie książki i wrócić do swoich nastoletnich czasów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cieszę się, że w książkach są poruszane takie tematy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również się cieszę, że został poruszony ten temat.

      Usuń
  19. Bardzo wartosciowa ksiazka, szczegolnie dla mlodziezy. Wielu osobom moze pomoc w ocenie wlasnej sytuacji i zwroceniu sie o wsparcie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się,ogólnie ta książka jest kierowana przede wszystkim do młodzieży.

      Usuń
  20. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale ma w planach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, ponieważ jest to bardzo dobra książka.

      Usuń
  21. Bardzo podoba mi się ta okładka, lubię pastelowe kolory na książkach. Zapisuję sobie tytuł, ponieważ lubię sięgać po tego typu historie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka rzeczywiście jest bardzo ładna. Historia jest ciekawa, czasami przewidywalna, ale ogólnie mi się podobała.

      Usuń
  22. To zupełnie nie moje klimaty i nie zdecyduję się na tą książkę, jednak dla młodzieży to może być bardzo wartościowa lektura.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też nie, jednak się w niej odnalazłam, ale rozumiem twoją decyzję.

      Usuń
  23. w zasadzie to chyba mogłabym ją przeczytać, w ogóle fajnie że powstają takie pozycje ksiązkowe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie stoi ku temu na przeszkodzie. Też bardzo mnie to cieszy.

      Usuń
  24. Myślę, że ta ksiażka mogłaby mi się spodobać mimo iż do młodzieży już dawno nie należę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie jestem już nastolatką i mi się spodobała, więc tobie może również przypaść do gustu.

      Usuń
  25. Jeśli nie są to bardzo specyficzne książki to nie czytam raczej o nastolatkach. A tym bardziej, że ta książka wydaje się przygnębiająca, chociaż jak wnioskuję wszystko dobrze się kończy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wnioskujesz. W sumie niektórych wątków tez można się domyślić.

      Usuń
  26. Piękna okładka, jestem ciekawa tej książki :D
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, więc zaspokój swoją ciekawość.

      Usuń
  27. Dobrze, że takie książki się pojawiają, że młodzi ludzie wiedzą, że nie są sami w swoich problemach. Mam tylko nadzieję, że książka również pokazuje drogę wyjścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. To chyba mogę zdradzić, jak najbardziej pokazuje drogę wyjścia z sytuacji.

      Usuń
  28. Znam poprzednie książki autorki i bardzo pozytywnie je wspominam, dlatego jak nadarzy się okazja, to chętnie przeczytam powyższy tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie znam innych książek autorki. Dla mnie to było pierwsze zetkniecie z jej twórczością, ale również będę je wspominać dobrze.

      Usuń
  29. Jeszcze nie miałam okazji poznać twórczości tej autorki. Jednak coś mi mówi, że i mnie by przypadła do gustu ta książka. Chętnie się przekonam na własnej skórze :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow, zainteresowała mnie ta książka, chociaż chyba już jestem poza targetem :P (w sensie nie AŻ TAK młodym dorosłym ;-)). Czytam właśnie "Szramy" – o problemach psychiatrii dziecięcej w Polsce. Świetna, bardzo poruszająca książka. Myślę, że "Najgłośniej krzyczy serce" będzie jej dobrym uzupełnieniem.

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie słyszałam o tej książce, jakoś nigdy nie jestem na bieżąco. Całkiem ciekawie się zapowiada, myślę, że młodzieży może się bardzo spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Lubię, kiedy w powieści dostępna jest szeroka gama postaci, a każda z nich wiarygodnie sportretowana, wówczas ich zachowania i postawy przekonują, a to przekłada się na pozytywne wrażenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Temat prześladowania zawsze będzie aktualny. Dobrze, że w literaturze młodzieżowej poruszane są takie kwestie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Chyba jednak tym razem odpuszczę. Trochę za stara jestem na takie książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciepło wspominam tę książkę, chociaż miałam nadzieję, że spodoba mi się bardziej. Bohaterowie byli według mnie zbyt infantylni...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Czasami byli, ale czytałam książki z bardziej infantylnymi bohaterami może dlatego tak mi to nie przeszkadzało.

      Usuń
  36. Sporo słyszałam o tej autorce, ale nic jej nie czytałam. Nie do końca mój klimat, ale dobrze, że powstają na polskim gruncie książki o takiej tematyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez sporo wcześniej o książkach autorki słyszałam, ale dopiero ta mnie zainteresowała na tyle, że ją przeczytałam.

      Usuń
  37. Bardzo lubię książki autorki i po tę na pewno też sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie czytałam wcześniejszych książek autorki. Może po nie sięgnę.

      Usuń
  38. Oj to jest mega ważny temat, naprawdę czasami aż ciężko uwierzyć w to co dzieje się w szkołach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Niestety nauczyciele czasem wolą odwrócić wzrok.

      Usuń
  39. Jeszcze nie czytałam tej książki i szczerze to też nie znam tej autorki. Pomimo, że książka jest dla młodzieży jestem jej ciekawa i chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Słyszeliśmy już o tej książce, ale niestety to zupełnie nie nasza tematyka i te wulgaryzmy.

    OdpowiedzUsuń
  41. No... jakoś nie bardzo mi ta pozycja podchodzi, jeżeli mam być szczera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, ze możesz być szczera. Każdy ma prawo do swojego zdania.

      Usuń
  42. nie dla mnie taka pozycja:) obecnie nie mam czasu na czytanie niczego zresztą

    OdpowiedzUsuń
  43. Lubię czasem przeczytać książkę dla młodzieży, a skoro ma w dodatku morał to tym lepiej. Chętnie dam jej szansę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  44. Kojarzę książki tej autorki, jednakże dotąd żadna z nich nie trafiła w moje ręce, jednakże jakbym miała zacząć z nimi przygodę, to zapewne od „Najgłośniej krzyczy serce”. Najmocniej do mnie przemawia i jestem ogromnie ciekawa, jak został przedstawiony obraz prześladowania i jak potoczyły się losy bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez kojarzę inne książki Martyny Senator, ale dopiero ,,Najgłośniej krzyczy serce" naprawdę mnie zainteresowało. Podobnie jak ciebie. Motyw ten został przedstawiony wiarygodnie.

      Usuń
  45. Nie znam twórczości tej autorki, ale to dlatego, że ja bardzo rzadko czytam książki dla młodzieży. Chyba już jestem trochę za stara na tego typu lektury, bo jeśli już po jakąś sięgam, to kończy się tym, że przy czytaniu przewracam oczami i się irytuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam osoby, które pomimo tego, że mają dorosłe już dzieci z przyjemnością wracają do Hogwartu i czytają powieści dla młodzieży. Przy tej możliwe, że nie irytowałabyś się.

      Usuń
  46. Ja ostatnio przerzuciłam się na kryminały. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z kolei zrobiłam sobie przerwę od kryminałów.

      Usuń
  47. Cieszę się, że lektura Ci się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  48. Czytałam dwie książki autorki i podobał mi się styl w jakim tworzy swoje książki, taki lekki. Może po ten tytuł też sięgnę😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to było pierwsze spotkanie z twórczością autorki i jak najbardziej należało do udanych.

      Usuń
  49. Czytałam dwie książki tej autorki i podoba mi się lekkość jej pióra😊 może po ten tytuł też sięgnę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to było pierwsze spotkanie z twórczością autorki i jak najbardziej należało do udanych.

      Usuń

© 2020 | graphic-luna