W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Chaos Walking"
czwartek, 4 marca 2021


 Zapowiada się na to, że w tym miesiącu będzie dużo Toma Hollanda na blogu za sprawą dwóch filmów na podstawie książek, w których zagrał. Premiera ,,Chaos Walking" była przesuwana i zmieniana jeszcze przed 2020 kiedy stało się to normą przez zamknięte kina. 

W październiku  2011 studio Lionsgate nabyło prawa do dystrybucji na całym świecie do filmowej adaptacji trylogii Patricka Nessa Chaos Walking. Rok później Lionsgate zatrudnił Charliego Kaufmana do napisania pierwszego szkicu scenariusza. Niestety później scenarzysta odszedł co sam potwierdził na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Karlowych Warach 2016. Jego szkic został później poprawiony przez Jamiego Lindena, Lindsey Beer, Gary'ego Spinelli, Johna Lee Hancocka, Christophera Forda i samego Nessa. W 2013 roku pojawiły się pierwsze informacje dotyczące reżysera, miał to stanowisko objąć Robert Zemeckis, ale ostatecznie w 2016 wybrano Douga Limana. W tym samym roku pojawiły się pierwsze ogłoszenia castingowe. Główne zdjęcia do filmu rozpoczęły się w Montrealu, Quebec w dniu 7 sierpnia 2017 r. a zakończyły się w listopadzie. 



,,Chaos Walking" miał tez obszerne dokrętki w 2019 z powodu słabych opinii po pokazach testowych. 

W filmie zagrali Daisy Ridley, Tom Holland, Mads Mikkelsen, Demián Bichir, Cynthia Erivo, Nick Jonas i David Oyelowo.



Opis filmu. 

In the not-too-distant future, Todd Hewitt (Tom Holland) discovers Viola (Daisy Ridley), a mysterious girl who crash lands on his planet, where all the women have disappeared and the men are afflicted by "the Noise" - a force that puts all their thoughts on display. In this dangerous landscape, Viola's life is threatened - and as Todd vows to protect her, he will have to discover his own inner power and unlock the planet's dark secrets. From the director of The Bourne Identity and Edge of Tomorrow and based on the best-selling novel The Knife of Never Letting Go, Daisy Ridley and Tom Holland star with Mads Mikkelsen, Demián Bichir, Cynthia Erivo, Nick Jonas, Kurt Sutter, and David Oyelowo in Chaos Walking.

Krótszy opis 

A dystopian world where there are no women and all living creatures can hear each other's thoughts in a stream of images, words, and sounds called Noise.

Trailer

Polski opis 
18-letni Todd Hewitt jest najmłodszym w grupie ziemskich kolonizatorów na odległej planecie, która miała stać się Nowym Światem dla ludzkości. Wśród mieszkańców nie ma kobiet, które wyginęły przed laty na skutek tajemniczej epidemii. Choroba miała też wpływ na mężczyzn: wszyscy bez przerwy słyszą Szum, czyli myśli innych mieszkańców. Osadą rządzi twardą ręką charyzmatyczny Prentiss. Warunki na planecie są trudne, a życie bez kobiet i w ciągłym Szumie niektórych doprowadza do szaleństwa. Todd podczas wędrówki po bezkresnym lesie odkrywa rozbity pojazd kosmiczny, a wkrótce poznaje ocalałą z katastrofy Violę. Skąd przybyła i dlaczego nie umarła jak inne kobiety? Jedynym, który może znać odpowiedź na te pytania jest Prentiss. Zamiast jej jednak udzielić, każe uwięzić Violę. Todd zaczyna przeczuwać, że Prentiss ukrywa jakąś niewygodną prawdę. Decyduje się więc uwolnić Violę i ruszając w głąb planety, poszukać odpowiedzi na nurtujące go pytania. Ich tropem rusza pościg, który nie może dopuścić do ujawnienia Tajemnic
Krótkie klipy z filmu. 





Tom Holland miał ewidentnie pecha na planie filmowym tego filmu, najpierw w pierwszym tygodniu miał złamany nos. Później podczas kręcenia scen, w których musiaał wstrzymać oddech pod wodą stracił przytomność, a także spędził parę dni w łóżku po wyrwaniu zębów mądrości. 
Jak już wspominałam film miał wielokrotnie zmienianą premierę. Pierwotnie miał trafić do kin w marcu 2019, ale przez wspomniane dokrętki jego wydanie w kinach przesunięto na rok 2020, a w ubiegłych roku przez znaczną część czasu kina były zamknięte i ostatecznie w Stanach Zjednoczonych film zadebiutuje 05.03.2021. Wcześniej trafił do Korei 

Film z Tomem Hollandem i Daisy Ridley powstał na podstawie książki ,,Na ostrzu noża"  Patrcika Nessa, który w 2020 roku z Christopherem Fordem został uznany za scenarzystę filmu. W Polsce ksiązka pierwotnie wyszła pod wspomnianym wyżej tytułem, ale wraz z zbliżającą się premierą zostało wydane jej wznowienie z okładką filmową ( która bardziej przypomina plakat filmu przez widoczne nazwiska aktorów na niej) i nowym tytułem ,,Ruchomy chaos", który do tej pory był nazwą cyklu. 

Książka ta wygrała Guardian Children's Fiction Prize Award.

Książkę jak i serię w Polsce aktualnie wydaje wydawnictwo Zysk i S-ka. 



Pierwszy tom bestsellerowej trylogii Patricka Nessa. Na podstawie książki został nakręcony film z Daisy Ridley i Tomem Hollandem w rolach głównych, który wejdzie na ekrany kin w marcu 2021 roku.

Niezwykła podróż do świata, w którym nie ma kobiet, a wszystkie żywe stworzenia słyszą swoje myśli w niemilknącym strumieniu dźwięków, słów i obrazów zwanym Szumem.

Tood Hewitt jest jedynym chłopcem w osadzie pełnej mężczyzn. Odkąd osadnicy zostali zarażeni Szumem, Todd słyszy wszystko, co mężczyźni myślą, a oni słyszą wszystko, co myśli on. Za miesiąc ma stać się mężczyzną, ale wśród otaczającej go kakofonii orientuje się, że mieszkańcy osady coś przed nim ukrywają – coś tak strasznego, że Todd zmuszony jest uciec.

Ścigani przez wrogo nastawionych osadników, natrafia na dziwną, milczącą dziewczynę. Kim ona jest? I dlaczego nie została zabita przez chorobę, tak jak wszystkie inne kobiety w Nowym Świecie? W trakcie wspólnej podróży Todd będzie musiał oduczyć się wszystkiego, co zna, by zrozumieć, kim naprawdę jest.

Film nie został najlepiej przyjęty przez krytyków, pomimo licznych prac poprawkowych nad nim i poświęceniu aktorów. Zoabaczymy jak ocenią go widzowie, bo czasami jest dużo różnica między ocenami krytyków, a zwykłych widzów. W Stanach Zjednoczonych będzie film można zobaczyć w kinach już od jutra, a w Polsce prawdopodobnie od 12 marca. Nie jestem do końca pewna tej daty, ale taką informację  znalazłam na kilku stronach. Jeśli chodzi o książkę wielokrotnie już rzuciła mi się w oczy. Mam ją dopiero przed sobą. 

Źródło: 1,2, 3 

40 komentarzy:

  1. Nie słyszałam ani o książce ani o filmie. Ale dzięki Twojemu wpisowi się to zmieniło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam jak krytycy zjechali Stalowe Magnolie, a ludzie kochali ten film, sama przepadam więc opinie krytyków z reguły mnie mało interesują :D

    OdpowiedzUsuń
  3. dlatego w ogóle nie czytam opinii krytyków, film który oglądam ma podobać się mi, a nie krytykom ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, jak ta ekranizacja zostanie przyjęta przez zwykłych odbiorców. Czekam na premierę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Daisy Ridley jako blondyna wygląda zacnie! Książkę czytałam, czekam na drugi tom, a film na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się perspektywa dużej ilości Toma Hollanda! :D Jeśli chodzi o film, na pewno dam mu szansę. Do kina niestety raczej się nie wybiorę, jednak mam nadzieję, że trafi na jakąś platformę streamingową :) Książkę także mam w planach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie wezmę się za trylogię, tym bardziej, że teraz tak składnie idzie nam rodzinne czytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawdzę repertuar mojego kina. Jeśli znajdę ten tytuł to obejrzę. W przeciwnym wypadku pewnie nie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Też jestem ciekawa, czy widzowie, podobnie jak krytycy, odbiorą negatywnie ten film.

    OdpowiedzUsuń
  10. Przewinął mi się ten tytuł na Netfixie i przyznam, że początkowo nie miałam zamiaru go oglądać, ale dzięki Tobie zauważyłam, że gra tam jeden z moich ulubionych aktorów i właściwie to mnie kupiło. ;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Film zapowiada się ciekawie, choć nie przepadam za tym gatunkiem, ale niewątpliwie jak będzie można z chęcią go zobaczę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To raczej nie jest film dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem zainteresowany. Je też często słyszę szum.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem zainteresowany. Je też często słyszę szum.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem zainteresowany. Ja też często słyszę szum.

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się naprawdę ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. W sumie lubię wszelkie utopie i dystopie - więc ta pewnie też by mi się spodobała.Wolę jednak najpierw sięgnąć po literacki pierwowzór.

    OdpowiedzUsuń
  18. Na ostrzu noża czytałam i jestem trochę ciekawa filmu

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam, że o nim nie słyszałam, o książce w sumie też nie. Ogólnie nie przepadam za adaptacjami filmowymi, bo zawsze wszystko sobie inaczej wyobrażam i mam jakiś niesmak i niedosyt.

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety, ale mam bardzo mało czasu na oglądanie filmów. W wolnej chwili będę starać się, aby obejrzeć ten film, wydaje mi się dość interesujący po przeczytaniu Twojej opinii.

    OdpowiedzUsuń
  21. szkoda że film został tak słabo oceniony, jednak mi to nie przeszkadza chętnie obejrze

    OdpowiedzUsuń
  22. Rany powiem Ci, że jego perypetie na planie same w sobie są niezłym materiałem na czarną komedię :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe... może obejrzę choć raczej nie będę czytać

    OdpowiedzUsuń
  24. Filmu jeszcze nie znam, ale jak zwykle zaczęłabym chętnie od książki :) Choć rzadko sięgam do scie-fiction, to wydaje mi się, że to przypadłoby mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  25. Niestety nie w moim typie film...

    OdpowiedzUsuń
  26. Pierwsza propozycja może być ciekawa :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Drugi tom już czeka na półce na spotkanie, a ja czekam na pierwszy, od którego chcę zacząc spotkanie z serią. :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Czy będę oglądać film? Raczej wątpię, gdyż czasu na ekranizacje już mało, nie pomaga to, że krytycy nie zachwycili się nim.

    OdpowiedzUsuń
  29. Zawsze mnie ciekawią filmowe nowości i próbuję sama sobie wyrobić zdanie, a nie do końca sugerować się recenzjami krytyków.

    OdpowiedzUsuń
  30. Wow a co to za zmiana na blogu? Aż myślałam, że pomyliłam blogi! Fajne to zdjęcie główne! Właśnie najpierw musiałabym przeczytać tą książkę zanim bym wzięła się za film.

    OdpowiedzUsuń
  31. Z jakiegoś powodu lubię filmy, w których gra Nick Jonas, więc chętnie obejrzę wspomniany wyżej film ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak, czasem rzeczywiście tak bywa, że film jest dobrze przyjęty przez widzów, a krytycy kręcą nosem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego ja nie odbieram opinii krytyków priorytetowo, wyrabiam sobie własne zdanie.

      Usuń
  33. Nie mówię nie, ciekawie się zapowiada, więc będę miała tę produkcję na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  34. Nie słyszałam nawet o powstawaniu tego filmu, a to w sumie zaskakujące biorąc pod uwagę, ile czasu trwała produkcja i przesuwanie premiery.
    Aczkolwiek po tym opisach i tym, co wspominasz o opiniach widzów po pokazach testowych, wydaje się, że może to być jeden z tych przypadków, gdy pomysł działa na papierze, ale nie w akcji ;<

    OdpowiedzUsuń
  35. Jestem bardzo ciekawa,czy ten film przypadłby mi do gustu. Niby nie są to klimaty,które najbardziej mnie kręcą - ale czasami można się naprawdę pozytywnie zaskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym myślę :) Film może być całkiem dobry

      Usuń
  36. Książka nie jest w moim typie, ale może film obejrzę? Bardzo lubię Madsa Mikkelsena!

    OdpowiedzUsuń
  37. Czytałam pierwszy tom książki jeszcze w poprzednim polskim wydaniu. Podobała mi się i żałowałam, że nie wydali drugiego tomu. Teraz inne wydawnictwo się tym zajmuje i czekam na drugi tom. Film chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna