W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie czerwca 2021
czwartek, 15 lipca 2021


W czerwcu bardzo dużo się działo. Ja też miałam dużo na głowie, ale udało mi się zrobić wszystko co zaplanowałam, choć przez to było mnie mniej w blogosferze. 

Wojciech Kudyba otrzymał Nagrodę Literacką im. Marka Nowakowskiego za tom opowiadań "I co dalej?":

Ogłoszono nominacje do 25 nagrody Nike.

Ponadto  ogłoszono finałową piątkę Nagrody im. Ryszarda Kapuścińskiego za najlepszy reportaż 2020 roku.
  •  „Nomadland. W drodze za pracą” Jessica Bruder, 
  • „Kolekcjoner porzuconych dusz. Reportaże z Brazylii” Eliane Brum 
  •  „Przyszło nam tu żyć. Reportaże z Rosji” Jelena Kostiuczenko
  •  „Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady” Karolina Sulej,
  •  „Klub. Seksskandal w komitecie noblowskim” Matilda Voss Gustavsson, Wielka Litera.

20 czerwca poznaliśmy także Nagrody Literackie m.st. Warszawy.



Warszawska twórczyni

Joanna Rudniańska

Proza

 ,,Tkanki miękkie". Zyta Rudzka

Poezja

Radosław Jurczak ,,Zakłady holenderskie"

Literatura dziecięca (tekst i ilustracje)

Aleksandra i Daniel Mizielińscy Którędy do Yellowstone? Dzika podróż po parkach narodowych

Książka o tematyce warszawskiej

,,Najlepsze miasto


11 czerwca zmarła Lucinda Riley. Autorka wielu książek, w tym serii ,,Siedem sióstr". 

Książki przeczytane w czerwcu

  •  ,,Peruwiańska żona została zdradzona" Mia Słowik 
  • ,,Zła chwila" K.N. Haner
  • ,,Na wieki, wieków Pani Amen" Bianka Kunicka-Chudzikowska 
  • ,,Tkanki miękkie" Zyta Rudzka 
  • ,,Tajemnica Jolanty. T Ewa Ostrowska, Witold Wysmułek
  • ,,Sekret bóstwa ptaków" Mimi Noxa
  • ,,Jeże. Najeżona kłopotami namiętność" Hugh Warwick 
  • ,,Dom ptaków" Eva Meijer 
  • ,,Egzorcyzmy Dory Wilk" Aneta Jadowska
  • ,,Zniszczenie i odnowa" Leigh Bardugo
  • ,,Zagubieni w Neapolu" Heddi Goodrich
  • ,,Droga do wyraju"  Kamila Szczubełek 
Książki zrecenzowane w czerwcu. 
  • ,,Tajemnica Jolanty T." Ewa Ostrowska, Witold Wysmułek
  • ,,Na wieki, wieków Pani Amen" Bianka Kunicka-Chudzikowska 
  • ,,Zła chwila" K.N. Haner
  •  ,,Peruwiańska żona została zdradzona" Mia Słowik 
Na moim bookstagramie opublikowałam pięć zdjęć książek i komiksu, o których jeszcze nie pisałam na blogu, poza ,,Gangsterską grą", więc jak ktoś chce może wcześniej poznać moją opinie o pozostałej czwórce. 

Standardowo pojawiły się dwa posty o najnowszych adaptacjach serialowych. Na początku czerwca miał premierę serial  ,,Historia Lisey" na podstawie książki Stephena Kinga o tym samym tytule, a pod koniec miesiąca na Disney+ zadebiutował serial na dzieci - ,,The Mysterious Benedict Society" . Materiałem źródłowym do powstania tej serii była powieść Lee Stewarta.

W ubiegłym miesiącu zamówiono także drugi sezon Shadow and Bone, o którym pisałam w kwietniu. 
Jak wam minął czerwiec?

35 komentarzy:

  1. będę musiała przeczytać nagrodzoną książkę choć rzadko sięgam po taką literaturę, teraz bardzo interesuję się psychologią i takie książki pochłaniam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czerwiec był u mnie bardzo zaczytany, upalne dni nie sprzyjają innej aktywności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że jesteś pasjonatką książek bo jesteś na czasie w tym świecie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa tych adaptacji, może uda mi się je kiedyś obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ostatnio nie wyrabiam i niestety mniej czytam niż bym chciała. Noce są za krótkie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, jak dużo przeczytanych książek!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że był to zaczytany miesiąc. Takie są w tym wszystkim najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniałe, że udało Ci się zrealizować wszystkie swoje plany. Gratuluję wyniku czytelniczego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wielki żal po śmierci Lucindy Riley. Wielka strata dla całego literackiego świata.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super podsumowanie miesiąca :D Sporo książek udało Ci się przeczytać :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. czyli całkiem dobrze wypadł czerwiec ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przeczytałem jedną książkę, w dodatku nie całą... wstyd się przyznać. Ale napisałem za to parę opowiadań - zawsze coś!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś zupełnie umknęły mi te informacje o nominacjach i nagrodach - jak dobrze, że zebrałaś je w jednym miejscu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam ostatnio takie pasmo czytelniczych porażek, że aż mi się płakać chce. Niby polecane, a jak czytam to takie gnioty... chyba mam już spaczone wymagania.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przeczytałyśmy kilka podobnych książek ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo jestem ciekawy kto w tym roku zgarnie Nagrodę im. Ryszarda Kapuścińskiego.

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie czerwiec minął tak błyskawicznie (pod każdym względem - zawodowym, prywatnym i czytelniczym), że nawet nie zauważyłam kiedy na kalendarzu pojawił się lipiec :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Recenzje Kiti17 lipca 2021 02:30

    Czerwiec był bardzo zaczytany, teraz czas na lipiec którym żyję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przeczytałabym te "Reportaże z Rosji". Czerwiec minął mi szybko, nawet nie wiem kiedy. Co niefajne, połowa lipca śmignęła w identyczny sposób...

    OdpowiedzUsuń
  20. Przeczytałam i zrecenzowałam 6 książek :D Wszystkie, które zaplanowałam. Ten miesiąc będzie pewnie podobny ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. u mnie cały czas sporo się dzieje. mam wrażenie, że zmiany są nam potrzebne. trafiłam też na wiele ciekawych książek, które polecam u siebie na blogu. miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  22. U mnie czerwiec był raczej spokojny, za to lipiec... wyjazdowy :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Liczba przeczytanych książek jest imponująca.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kolekcjoner to jedne z najlepszych reportaży jakie czytałam ❤

    OdpowiedzUsuń
  25. Sporo ksiązek przeczytałaś w czerwcu u mnie z czytaniem cienko coś ostatnio.

    OdpowiedzUsuń
  26. mój czerwień minął pon znakiem organizacji :) mało czasu na czytanie ale teraz zmaierzam nadrobić

    OdpowiedzUsuń
  27. Sporo udało ci się przeczytać, zwłaszcza jak na zaganiany miesiąc ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Mi czerwiec minął bardzo stresująco w związku z moim prawem jazdy. Częste wyjazdy i brak czasu na nic. Teraz dopiero zaczyna mi się luzować grafik :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Gratuluję wyniku! Niestety ani jedna książka nie pokrywa się z moimi lekturami.

    OdpowiedzUsuń
  30. Mnie czerwiec też minął szybko, mega dużo się działo. Nawet nie miałam kiedy napisać podsumowania czerwcowych lektur.
    Nie śledzę rozdań nagród literackich, bo z reguły nie ma tam książek, które bym czytała (lubię niewymagające lektury), ale o Nagrodach Literackich m.st. Warszawy słyszałam.
    Było mi bardzo smutno, że odeszła Lucinda Riley, to jedna z moich ulubionych autorek... Czytałaś, że jej rodzina ogłosiła, że ukaże się jeszcze jedna książka, zaczęta przez panią Riley, a którą dokończy jej syn?
    Udało Ci się przeczytać naprawdę dużo w tym miesiącu, oby lipiec był równie zaczytany :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Fajne podsumowanie ^^ sporo książek przeczytałaś że az wstyd mi się przyznawać do moich 3 :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Sporo przeczytałaś w czerwcu. :) Gratuluję!
    W najnowszym wpisie nie można dodawać komentarzy. Chyba, że to tylko problem u mnie? Sygnalizuję, gdybyś tego nie zauważyła. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Gratuluję, sporo książek przeczytałaś, mi jakoś lepiej idzie w lipcu ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawe i wprawne podsumowanie czerwca. Ja przeczytałam w tym miesiącu wyjątkowo niewiele tytułów.

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna