W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Fear Srreet"
czwartek, 1 lipca 2021

Dzisiaj wyjątkowo nie będę pisać o jednym filmie, a aż trzech. Wynika to z faktu, że wszystkie trzy powstały na podstawie kilki powieści z serii ,,Fear Street". 

Tym razem odwrócę kolejność i pozwolę sobie zacząć od serii książek, na której podstawie powstała nowa filmowa trylogia. Właściwie pierwsza adaptacja książek z serii ,,Ulica strachu", choć już filmowa seria horrorów, o tym samym tytule istnieje od dwóch dekad, jednak nie ma ona nic wspólnego z książkami Roberta L. Stina, choć niektóre elementy mogą wydawać się podobne. W każdym razie za sprawą nowych produkcji Netflixa odkryłam obszerną serię  książek  dla młodzieży z gatunku grozy. Polskie źródła i artykuły o tym cyklu wydały mi się strasznie chaotyczne i nieuporządkowane, więc standardowo przeniosłam się na zagraniczną stronę Internetu, ale i tam jest pewien nieład związany tą cyklem, więc po weryfikacji kilku stron. Swoją wiedzę o tej serii postanowiłam czerpać tylko ze strony autora, która swoją droga jest czytelna, ale zdecydowanie brakuje na niej lupy, do szybszego wyszukiwania. 

W 1989 roku Robert Stine zaczął pisać książki o ,,Ulicy Strachu" i kontynuował tę serię w pierwszej dekadzie XXI wieku. w ramach tej serii wyróżnia się trzy konkretne okresy jej powstawania i wydawania. Pierwszy okres przypada na lata 1989-1999, drugi na rok 2005, a trzeci okres rozpoczął się w 2014 i trwa do dziś. 

Na stronie autora widnieje 58 książek z serii ,,Fear Street" i trzy z serii ,,Return to Fear Street". Z kolei na Goodreads oprócz dwóch wyżej wymienionych serii znajduje się jeszcze kilka innych cykli z Ulicą strachu. Między innymi jeszcze pięć, oczywiście autor w swoim olbrzymim dorobku ma jeszcze inne dzieła. Głównie dla dzieci i nastolatków. 

Rok temu przed premierą filmów w Stanach  Zjednoczonych wydano cztery powieści z tej serii w jednej książce. 


The first four Fear Street novels in one book!
These will definitely get you ready for the Fear Street movies coming to Netflix in 2021!
 
What kinds of knockoff watch brand is practical and cheap? first copy omega watches for sale with reliable movements.
Dokładnie w tej książce czytelnicy mogli przeczytać historię z ,,The New Girl", ,,The Surprise Party", ,,The Overnight" i ,,Missing".

Z okazji nowych produkcji na podstawie twórczości  Roberta L. Stine wydawnictwo Media Rodzina zdecydowało się wydać trzy powieści z serii ,,Ulicy Strachu". Pierwsza z nich ma mieć premierę już 28 lipca 2021 r.

Jest to  ,,Zabójcze gry" w przekładzie Miłosza Urbana. Jej oryginalny tytuł to ,,Party Games".


Najskrytsze marzenia siedemnastoletniej Rachel nieoczekiwanie się spełniają – Brendan Fear zaprasza ją na swoją osiemnastkę. Przyjaciółka usiłuje jednak dziewczynę od tego odwieść. Nad rodziną Fearów podobno ciąży klątwa… Mimo serii złowróżbnych znaków, Rachel bierze udział w przyjęciu. Gospodarz przygotował na ten wieczór listę gier i atrakcji. Kiedy goście rozchodzą się po ponurych korytarzach zabytkowej posiadłości, okazuje się, że uwikłano ich w misterny, morderczy plan. Przyszło im brać udział w zupełnie innej grze – w grze o przeżycie.

Druga powieść to ,,KILL znaczy zabić" (oryginalny tytuł ,,Give Me a K-I-L-L") w przekładzie Krzysztofa Puławskiego. Ta książka ukaże nieco później, ponieważ według strony wydawnictwo dopiero 01.09.2021 r. 

Los drużyny chearleaderek z Shadyside wisi na włosku ze względu na brak funduszy. To nie najlepszy start dla Heather Wyatt, która właśnie przeniosła się ze starej szkoły, gdzie była prawdziwą gwiazdą. O wolne miejsce w zespole walczy również bogata i rozpuszczona Devra Dalby. Konkurencja jest mordercza i nie toczy się fair. Gdy wkrótce ginie ktoś z kręgu znajomych Heather, a ona sama zaczyna otrzymywać wiadomości z groźbami, wszyscy zwracają się przeciwko niej. Czy Heather uda się dołączyć do zespołu i… czy w ogóle ujdzie z tego cało?
Ostatnią na ten moment zapowiedzianą częścią jest  ,,Dziewczyna znikąd" (oryginalny tytuł. ,,The Lost Girl). w przekładzie  Macieja Potulnego. 
Podobnie jak ,,Zabójcze gry" ma ukazać się 28 lipca 2021 r.


Lizzy Palmer jest nowa, piękna i pełna tajemnic. Kiedy rozpoczyna naukę w Shadyside High, szybko nawiązuje znajomość z Michaelem i jego dziewczyną Pepper. Michael jest nią coraz bardziej zafascynowany, mimo że nic o niej nie wie. Skąd pochodzi? Gdzie mieszka? I dlaczego tak na niego działa? Wkrótce zaprasza ją do udziału w wyścigach na skuterach śnieżnych, jednak zabawa kończy się tragedią. W dodatku gdy w podejrzanych okolicznościach zaczynają umierać ich znajomi, Pepper nabiera podejrzeń, że za wszystkim stoi właśnie Lizzy. Tymczasem oboje z Michaelem zostają wciągnięci w sprawę morderstwa sprzed ponad sześćdziesięciu lat i muszą się zmierzyć z wyzwaniem, jak pozostać żywym na Ulicy Strachu.

Przechodząc już do filmów, to prace nad nimi rozpoczęły się już sześć lat temu. 

W 2015 The Wrap poinformowało, że film oparty na serii Stine's Fear Street jest rozwijany przez 20th Century Fox (dziś Studios) i Chernin Entertainment. Dopiero dwa lata później ogłoszono scenarzystkę, któryą została Kyle Killen.  Leigh Janiak wyreżyserowała  filmy, których scenariusz przepisała wraz z swoim partnerem Philem Graziadei.The Hollywood Reporter ogłosiło, że studio planuje sfilmować trylogię w jednym czasie. Czyli jeden film po drugim. Jeszcze kiedy filmy miały trafić do kin planowano je wypuścić z miesięcznym odstępem.  

W marcu 2019 roku rozpoczęły się zdjęcia w Atlancie i East Point w stanie Georgia. Kilka pustych witryn sklepowych w North DeKalb Mall w Georgii zostało odnowionych, aby można je było wykorzystać do filmowania. Filmowanie zakończono we wrześniu 2019.

Pierwszy film planowanej trylogii miał zostać wydany w czerwcu 2020, ale został wycofany z harmonogramu z powodu pandemii COVID-19. W kwietniu 2020 r. Chernin Entertainment zakończyło umowę dystrybucyjną z 20th Century Studios i zawarło wieloletnią umowę o pierwszeństwo z Netflix, dlatego właśnie już jutro na tej platformie streamingowej będzie dostępny pierwszy film .

Teaser Trailer



Zwiastun


,,Ulica Strachu - część 1: 1994"

Opis filmu 
A circle of teenage friends accidentally encounter the ancient evil responsible for a series of brutal murders that have plagued their town for over 300 years. Welcome to Shadyside.
Pierwsze pięć minut filmu. 
W jednym ujęciu widać jedną książkę z tego cyklu Roberta L. Stine 

,,Ulica Strachu - część 2: 1978"

Opis filmu. 
Shadyside, 1978. School's out for summer and the activities at Camp Nightwing are about to begin. But when another Shadysider is possessed with the urge to kill, the fun in the sun becomes a gruesome fight for survival.

Taka ciekawostka, druga część była kręcona jako ostatnia. 

,,Ulica Strachu - część 3: 1666


Opis filmu
The origins of Sarah Fier's curse are finally revealed as history comes full circle on a night that changes the lives of Shadysiders forever.

Jak widać wszystkie trzy części dzieją się w innym okresie czasowym, ale są ze sobą luźno powiązane.
Obsada: Sadie Sink, Emily Rudd, Ryan Simpkins, Kiana Madeira, Ashley Zukerman, Gillian Jacobs, Kiana Madeira, Olivia Scott Welch i Benjamin Flores Jr. 





Mogę się mylić, ale oglądając zapowiedzi i materiały promocyjne, ta trylogia klimatem skojarzyła mi się z campową serią horrorów ,z początku lat 2000 ,Oszukać przeznaczenie "aniżeli horrorem, który ma być naprawdę mroczny. Już niedługo przekonam się czy moje skojarzenia były słuszne, bo pierwsza część będzie miała premierę już jutro. Kolejne 9 i 16 lipca. 

Źródło: 1,2,3


41 komentarzy:

  1. Filmowcy od zawsze szukają inspiracji w książkach, to kolejny przykład tego zjawiska. Ciekawe, jak im się uda tym razem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, to coś dla mnie! Uwielbiam filmy grozy, w których młodzi są w tarapatach, może mi tęskno za szkolnymi czasami, kto wie xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiem, komu ten film mógłby się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamierzam zobaczyć film na Netflix.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jestem fanką horrorów, ale czasem zdarzało mi się po nie sięgnąć z niezdrowej ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U Ciebie zawsze znajduję jakieś ciekawostki. Lubię tego typu horrory :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze, aż muszę sobie to zobaczyć, czy to będzie coś mrocznego czy raczej z dużą dawką humoru :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie "Oszukać przeznaczenie" było mroczne :p

    OdpowiedzUsuń
  9. Książki i informacja o produkcji rzuciły mi się w oczy. Jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziewczynę znikąd chętnie bym obejrzała :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Powiem szczerze miałam podobne skojarzenie, choć nie są to do końca moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  12. Brzmi ciekawie i wszystkie mnie zaintersowały, tylko nie wiem od której zacząć. Z pewnością zacznę od książki i to "Zabójcze gry", bo zwyczajnie jak robię na odwrót to poźniej nie chce się czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Tradycyjnie napiszę, że szybciej przeczytam niż obejrzę

    OdpowiedzUsuń
  14. Me encantó el post, gracias por compartirlo. Besos

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie kojarzę autora i jego książek, ale z tego co widzę raczej nie są w moim targecie, więc po adaptację też nie będę sięgać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziewczyna znikąd zdecowanej do mnie przemawia najbardziej oraz ulica strachu też brzmi dobrze

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam, kiedy mam możliwość poznać historie pisaną i filmową. Takie porównania i doświadczenia są bardzo interesujące.

    OdpowiedzUsuń
  18. Miło mi poinformować, że ja również mam podobne skojarzenia. Taki trochę pop- rock. Niby horror, a obyczajówka. Niby strach, ale dla młodzieży. Dziwne trochę.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z jednej strony jestem ciekawa tego filmu, z drugiej obawiam się, że to nie na moje nerwy ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chętnie zobaczę. Widzę aktorkę z Strenger Things

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakoś zupełnie nie są to moje klimaty :D Osobiście działam w inną stronę - w stronę harmonii i pozbycia się strachu, ale czuję, że ktoś, kto kieruje swoją uwagę w stronę strachu, znajdzie w tej serii sporo dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jestem bardzo ciekawa tej ekranizacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno chętnie skuszę się na tę lekturę i ekranizację.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo zaciekawiła mnie "Dziewczyna zniknąd"😊

    OdpowiedzUsuń
  25. Może i bym się skusiła na oglądanie, ale brakuje mi czasu. W okresie letnim raczej spędzam wolny czas po za domem :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Klimaty, w które może zechce wejść moja młodzież, ciekawa jestem, czy wszystkie części zrobią mocne wrażenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ta seria nie trafia do mnie, nie moje klimaty niestety.

    OdpowiedzUsuń
  28. Na pewno zapowiada się interesująco, więc na którąś z wersji się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Hmmm musiałabym spędzić z miesiąc w tym świecie, żeby docenić.

    OdpowiedzUsuń
  30. Recenzje Kiti3 lipca 2021 08:03

    Pewnie gdyby nie szeroka reklama książek nie zwróciłabym uwagi na tę produkcję, a szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  31. Horrory to nie moje klimaty, ale Oszukać przeznaczenie oglądałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Jestem ciekawa tej produkcji i tego czy twoje skojarzenia okażą się słuszne.

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie przepadam za ekranizacjami horrorów w serialach szczególnie, ale bardzo rzetelnie przygotowany wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawe, jak wypadnie ta adaptacja.

    OdpowiedzUsuń
  35. Poszukam więcej informacji na ten temat, bo nie kojarzę, a zaciekawiło mnie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Akurat horrory omijam szerokim łukiem, ale wiem że są ludzie którzy lubią ten gatunek filmowy i takie książki

    OdpowiedzUsuń
  37. Jeżeli nie bedzie straszne to chętnie rzuce okiem, a co mi tam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. A mi skojarzył się ze Stranger things po tych zdjęciach i plakatach. Ale widzę, że to zupełnie mylne skojarzenie. Nie wiem czy się zabiorę za serię.

    OdpowiedzUsuń
  39. Rzadko sięgam po tego typu książki, ale musze przyznać, że te mnie wciągnęły :)

    OdpowiedzUsuń
  40. raczej unikam horrorów jednak te filmy bardziej zainteresowały mnie niż książki i może w długie jesiennie popołudnie je sobie włączę podczas maratonu filmowego

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna