W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
W kręgu adaptacji - ,,Flora & Ulysses"
czwartek, 4 lutego 2021


Już w styczniu wiedziałam, że w lutym ma mieć premierę sześć adaptacji książek. Dwie z nich zostały przeniesione, o dwóch kolejnych w ogóle nie chciałam pisać, ponieważ ich zwiastuny jak i sam opisy fabuły mnie nie zaciekawiły, więc nie chciałam pisać o czymś czego sama nigdy prawdopodobnie nie zobaczę, byle tylko wstawić nowy post. Ja bym się źle z tym czuła. Jeden film, o którym na 100% muszę wam napisać jest dopiero pod koniec lutego, więc zostało mi do wyboru pisać o wiewiórce lub z wersji roboczych wygrzebać post około książkowy, także związany z adaptacjami. Ostatecznie uznała, że skoro na początku 2020 pisałam o ,,Dolittle", to teraz również mogę napisać o filmie familijnym, skierowanym głównie do dzieci. 


,,Flora & Ulysses" to film na podstawie książki ,,Flora & Ulysses: The Illuminated Adventures" Kate DiCamillo, do której ilustracje wykonał K.G. Campbell. 

Film ten jest z gatunku komedii super bohaterskiej dla całej rodziny.  W maju 2018 roku ogłoszono, że trwają pracę nad adaptacją książki ,,Flora & Ulyssles dla platformy streamingowej Disney+. Scanariusz napisał Brad Copeland. Dopiero rok później ogłoszono reżyserkę  Lenę Khan i producenta Neila Nettera. Pracę postprodukcyjne wykonywano zdalnie z powodu sytuacji na całym świecie. 





W filmie zagrali: Matilda Lawler, Alyson Hannigan, Ben Schwartz, Anna Deveare Smith, Danny Pudi, Benjamin Evan Ainsworth, Janeane Garofalo, oraz  Kate Micucci.

Opis filmu

“Flora & Ulysses” is a delightful comedy-adventure based on the Newbery Award-winning book about 10-year-old Flora, an avid comic book fan and a self-avowed cynic, whose parents have recently separated. After rescuing a squirrel she names Ulysses, Flora is amazed to discover he possesses unique superhero powers which take them on an adventure of humorous complications that ultimately change Flora's life--and her outlook--forever.

Kolejny, ale krótszy.

A girl named Flora Buckman adopts a squirrel she names Ulysses, who happens to possess super powers.

Trailer 

Pierwsze co rzuciło mi się w oczy po zobaczeniu tego trailera to liczne nawiązania do popkultury i kultowych już filmów. Takich jak ,,ET The Extra Terrestrial" czy ,,Mission Impossible".

Zwiastun w oczywisty sposób nawiązuje di Marvela, ale nie wiem, czy zauważyliście, że  wykorzystano w nim na początku soundtrack z filmu Captain Marvel. Taka ciekawostka, film ten nie jest w żaden sposób powiązany z Marvel Cinematic Universum, które planowało serial z Squirrel Girl.Nagrano pilot, który nigdy nie ujrzał światla dziennego, ponieważ nie zamówiono całego sezonu/

Jak wspominałam na początku film jest na podstawie książki o tym samym tytule Kate DiCamillo, do której ilustracje wykonał K.G. Campbell.  Sprawdziłam powieść dla dzieci nie została jeszcze wydana w Polsce, ale można już kupić w polskich księgarniach w dwóch innych językach. ,,Flora & Ulyssles" zostało wydane w 2013 roku, a rok później wygrało nagrodę Newbery Medal. Pierwszy raz przyznano tą nagrodę w 1922 roku  Newbery i Caldecott Medal są uważane za dwie najbardziej prestiżowe nagrody w dziedzinie literatury dziecięcej w Stanach Zjednoczonych. 
It begins, as the best superhero stories do, with a tragic accident that has unexpected consequences. The squirrel never saw it coming - the vacuum cleaner, that is. As for self-described cynic Flora Belle Buckman, she has read every issue of the comic book 'Terrible Things Can Happen to You ' so she is just the right person to step in and save him. What neither can predict is that Ulysses (the squirrel) has been born anew, with powers of strength, flight and misspelled poetry. And Flora will be changed too as she discovers the possibility of hope and the promise of a capacious heart.

Film ma mieć premierę 19 lutego na Disney+/  Tej platformy streamingowej nie ma jeszcze w Polsce, ale w 2020 oficjalnie ogłoszono, że ma pojawić się w naszym kraju w bieżącym roku. Do tej pory było tak, że filmy z D+ u nas trafiały na VOD lub Inne serwisy streamingowej. W tej sytuacji to się chyba  nie opłaca. 
Z racji tego, że jeszcze trochę czasu  do jego premiery zostało, nie ma jeszcze pierwszych recenzji. Jakie wrażenie na was zrobiły materiały promocyjne?  Ja przygotowując ten post dowiedziałam się, że w Stanach Zjednoczonych jest coś takiego jak Narodowy dzień wiewiórki,.

Źródło:,

48 komentarzy:

  1. Myślę, że gdy będzie możliwość zobaczenia go w Polsce to to uczynię.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurde strasznie szkoda, że u nas jeszcze nie będzie można tego normalnie obejrzeć, Ted byłby zachwycony, to bardzo jego klimat <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Po twej recenzji roznieciła się we mnie ciekawość, Sympatyczna wiewiórka, rezolutna dziewczynka, ciekawy klimat filmu, czekamy razem z Tobą na ekranizację :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Narodowy dzień wiewiórki? o tego jeszcze nie słyszałam :) A zwiastun filmu nawet ciekawie się zapowiada.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, chętnie obejrzę ten film! Czasem lubię takie familijne produkcje, a ta zapowiada się naprawdę fajnie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie zobaczyłabym ten film.

    OdpowiedzUsuń
  7. Komedie to coś, czego mi ostatnio potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam, że wychodzi taki film, ale nie wiedziałam, że jest na podstawie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie filmy. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  10. Może powieść będzie także wydana po polsku.

    OdpowiedzUsuń
  11. To może być coś miłego dla dzieci. W ogóle Disney+ wyglada trochę na platformę obowiązkową dla rodzin. ;) Przydałaby się w Polsce, bo taki Netflix ma jednak ograniczoną bazę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Koniecznie muszę zobaczyć ekranizację :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zapowiada się cos fajowego

    OdpowiedzUsuń
  14. lubię takie pocieszne filmy:D

    OdpowiedzUsuń
  15. jak dla mnie to dobra wiadomość, że w końcu Disney + się pojawi u nas, bo czekam z utęsknieniem, co do samego filmu ( i ksiażki) jakoś do mnie nie przemawiają

    OdpowiedzUsuń
  16. Propozycja, przy której chętnie spędzimy wspólny rodzinny czas, dzieciaki już duże, ale i tak się z nami wkręcą. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam nadzieję,że już wkrótce będzie można obejrzeć ten film w Polsce - bo nasz synek uwielbia wiewiórki i na pewno byłby zachwycony taką tematyką.

    OdpowiedzUsuń
  18. szczerze mówiąc bardzo rzadko oglądam filmy przeznaczone dla dzieci, wyjątkiem jest shrek itp. może dlatego że sama nie mam dzieci

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słyszałam ani o książce, ani o filmie. Ale teraz czuje się zaciekawiona ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Powiem Ci, że mimo tego, ze czuję się za stara na ten film, to chętnie bym go obejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem jeszcze, czy na książkę się skuszę, ale film chętnie obejrzę, jeśli będę miała taką możliwość.

    OdpowiedzUsuń
  22. Zapowiada się naprawdę interesująco, więc z chęcią będę miała go na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawie zapowiada się ten film. Jeśli będzie dostępny w Polsce z chęcią obejrzę razem z synem :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Chyba nie do końca w moim stylu, ale tym nawiązaniem do Marvela mnie zaciekawiłaś. Szkoda, że film nie jest połączony w żaden sposób z Marvelem.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja bym obejrzała już dziś, do 19 sporo czasu, ale zapisuje datę i czekam z córkami :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Książki nie znam i filmu też pewnie nie obejrzę, choć lubię wiewiórki :D

    OdpowiedzUsuń
  27. swietna propozcyja dla najmłodszych moze ją polece mojej sioetrzenice, myślę że się jej spodoba

    OdpowiedzUsuń
  28. Raczej mało filmów oglądam, ale do książki bym zajrzała :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nawet nei wiedziałam, ze taki fajny film powstał, a tym bardziej, ze opiera się na książce dla dzieci. Super, muszę go/je pokazać moim dzieciom.

    OdpowiedzUsuń
  30. Całkiem przyjemna wydaje się ta książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie czytałam książki, a film też niezbyt mnie ciekawi. Może jak synek podrośnie, to razem go obejrzymy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się zastanawiam nad tym filmem :D Zapowiada się naprawdę ciekawie

      Usuń
  32. Oooo coś dla mnie i dla mojej córci. Nie miałam pojęcia o tej adaptacji.
    I tak na marginesie, też nie wiedziałam o dniu wiewiórki :D

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie słyszałam o tej produkcji, a przecież jak widzę to Disney! Aż dziwne, że nie obiło mi się o uszy.

    OdpowiedzUsuń
  34. Może skuszę się na ten film. Szkoda, że książka nie została u nas jeszcze wydana, bo jednak wolę najpierw sięgnąć po książkę, a dopiero później obejrzec film. ;)

    OdpowiedzUsuń
  35. Coś tam kojarzę jeżeli chodzi o książkę, ale o ekranizacji nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Będę czekał tutaj na recenzje. Sama zapowiedź niestety nic mi nie mówi...

    OdpowiedzUsuń
  37. Z niecierpliwością czekam na recenzję. Sama zapowiedź niewiele mi mówi

    OdpowiedzUsuń
  38. Z niecierpliwością czekam na recenzję. Sama zapowiedź niewiele mi mówi.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ten film pewnie by mi się spodobał ;) Oj jak ja lubię wiewiórki...

    OdpowiedzUsuń
  40. Chętnie obejrzałabym ten film :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  41. Mnie zwiastun zachęcił, ale chętnie jednak zapoznam się w przyszłości z pierwszymi recenzjami bo to różnie czasami bywa.

    OdpowiedzUsuń
  42. Wiewiórka z super mocami :) Przyznaję, że tego jeszcze nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  43. Nie słyszałam wcześniej o książce ani filmie, ale to zdecydowanie mój typ! Uwielbiam gdy zwierzaki grają główne role haha :D
    rilseeee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna