W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie marca 2021
czwartek, 1 kwietnia 2021

 


Wiem, że dopiero było podsumowanie lutego, ale tak się mi posty ułożyły, więc czas powspominać marzec, w którym nie miałam czasu śledzić wydarzeń kulturowych i popkulturowych, ale jest parę informacji, o których warto wspomnieć. 

Oczywiście jednym z głośniejszych wydarzeń były nominacje do Oscarów rozdanie Grammy. Pewnie większość z was domyśla się dlaczego wspominam o najważniejszych nagrodach filmowych  (jakby ktoś nie wiedział film Nomadland na podstawie reportażu Jessica Bruder został nominowany w wielu kategoriach, w tym za reżyserię dla Chloé Zhao), ale czemu o Grammy? 

Jojo Rabbits film na podstawie powieści ,,Niebo na uwięzi" Christine Leunens  wygrał Grammy w kategorii  Best Compilation Soundtrack For Visual Media.



Zmarł Adam Zagajewski był poetą i eseistą.   



W marcu także odeszła  Jolanta Brach-Czaina autorka i współautorka wielu książek. Wykładowczyni uniwersytecka, profesor filozofii. 

Ogłoszono także długą listę nominowanych powieści do The International Booker Prize 2021. Krótką listę nominowanych poznamy 22 kwietnia. Tymczasem tutaj możecie zobaczyć listę nominowanych książek, autorów i tłumaczy. 

Książki, które przeczytałam w marcu: 

  • ,,Zjadacz czerni 8" Katarzyna Grochala
  • ,,Placówka" Bolesław Prus
  • ,,Zjadacz dusz" Aneta Jadowska 
  • ,,Zew Cthulhu" H.P. Lovecraft 
  • ,,Humoreski z teki Worszyłły" Henryk Sienkiewicz
  • ,,Sylvia Plath w Nowym Jorku. Lato 1953" Elizabeth Winder
  • ,,Usterka na skraju galaktyki" Keret Etgar 
  • ,,Odprysk świtu" Brandon Sanderson 
  • ,,Zakon drzewa pomarańczy" Samantha Shannon
  • ,,Siła" Naomi Alderman 
  • ,,Damy Władysława Jagiełło Kamil Janicki 
Nie wspominam o tych w podsumowaniach, ale w miesiącu czytam też parę komiksów. W marcu sięgnęłam po powieść graficzną, której czytanie odkładałam długo w czasie, a okazała się świetna. 
  • ,,Fale" Aj Dungo 
Poznałam namiastkę twórczości Williama Blake. Namiastkę, to w sumie za dużo napisane, ale warto to odnotować. 
Książki zrecenzowane w marcu

Marzec znał pod znakiem zapytania produkcji filmowych z Tomem Hollandem (Chaos Walking i Cherry). Myślę, że możecie domyślać się o jakich produkcjach będę pisać w kwietniu. W marcu nie miałam czasu niczego obejrzeć ( może gdybym przeczytała jedną mniej książkę, to ta sytuacja wyglądałaby inaczej) Zapraszam też na mojego bookstagrama gdzie czasem szybciej dziele się przemyśleniami o danej książce. 

Jak wam minął marzec? Przeczytaliście coś w ubiegłym miesiącu, co koniecznie muszę przeczytać? Udanego kwietnia!

45 komentarzy:

  1. Zawsze jestem pełna podziwu,czytając takie podsumowania. Sama rzadko mam wolną chwilę,by usiąść spokojnie i poczytać cokolwiek oprócz literatury dla dzieci ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam bardzo podobnie. Robię takie podsumowania w zeszycie ale podziwiam osoby, które to wszystko przelewają na blog, ładnie opisują... :)

      Usuń
  2. Lovecraft zawsze w modzie. Coś w sobie ma, no i Obcy się nim inspirowali

    OdpowiedzUsuń
  3. ładna lista jak na przeczytane w jednym miesiącu

    OdpowiedzUsuń
  4. Jesteś prawdziwym pochłaniaczem książek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Marzec minął mi bardzo szybko, czekam więc na kolejne wpisy z opiniami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Same ciekawe tytuły. I wiele inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja muszę wrócić do jakiegokolwiek czytania, bo dawno nie miałam na to czasu i mi tego brakuje :/
    Unikam oglądania oskarów, po tych wytycznych jakie wymyślili, by film mógł dostać oskara mocno stracili w moich

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję oraz dobrego czytelniczo i filmowego kwietnia! 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. zainteresowałaś mnie komiksem, muszę poszukać o nim więcej informacji, ponieważ i ja ostatni zaczytuje się w tym gatunku :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Super podsumowanie miesiąca :D Sporo książek udało się Tobie przeczytać w marcu :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Widzę tu kilka ciekawych pozycji książkowych dla siebie. W marcu niestety udało mi się mało przeczytac :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Gratuluję udanego miesiąca i życzę jeszcze bardziej zaczytanego kwietnia!

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie marzec pod względem czytelniczym był bardzo różnorodny... A książkę Kamila Janickiego bardzo chętnie bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie marzec upłynął naprawdę satysfakcjonująco, jeśli chodzi o czytanie książek, wiele dobrych tytułów padło mi w ręce. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ,,Zew Cthulhu" też czytałam i mam w planach również inne książki Lovecrafta.
    A tak w ogóle to gratuluję dobrego miesiąca pod względem czytelniczym.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawe podsumowanie. Gratuluję wyniku czytelniczego.

    OdpowiedzUsuń
  17. Placówka, też kiedyś czytałam jako lekturę, warto było ją przeczytać...

    OdpowiedzUsuń
  18. mi marzec akurat minął bardzo dobrze bo w końcu byłam na wymarzonym urlopie :D

    OdpowiedzUsuń
  19. O, czytałaś Jadowską. Czekam na recenzję, ciekawa jestem jak Ci się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  20. "Placówkę" kiedyś czytałam. Był czas, że lubiłam czytać o polskiej wsi. :) Zaraz zajrzę na listę nominowanych powieści.

    OdpowiedzUsuń
  21. U mnie marzec był bardzo różnorodny. A polecam szczególnie: „A gdyby tak ze świata zniknęły koty?”. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. W takim razie już wiem czego wyczekiwać u Ciebie w kwietniu, będę śledzić.

    OdpowiedzUsuń
  23. "Niebo na uwięzi" mam zamiar zdobyć.

    OdpowiedzUsuń
  24. Czytałam "Lista, która zmieniła moje życie" i
    "Nie patrz" :)
    Jak zwykle piękny wynik :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Zerkałam przez chwilę na film Jojo Rabbits i kompletnie mi nie podszedł.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja w marcu przeczytałam całkiem sporo książek, ale za to z recenzjami mizernie, bo nie miałam czasu, żeby je napisać. Także czeka mnie w kwietniu nadrabianie zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  27. Dużo tych książek, ja nie mam tyle czasu na książki, no może i mam czas, ale nie chce mi się haha

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciężko byłoby mi coś wybrać dla siebie, bo niemal wszystko po co sięgam to literatura faktu ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wesołych, spokojnych, zdrowych Świąt Wielkanocnych

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja czytam ostatnimi czasy głównie literaturę dziecięcą z moim synkiem - na własne dorosłe lektury wiecznie brakuje mi czasu.

    OdpowiedzUsuń
  31. U nas marzec był bardzo zaczytany, zobaczymy jak to będzie w kwietniu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajne podsumowanie i oczywiście czekam na kolejne recenzje :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Udany miesiąc, wszystkie trzy nowe Sandersony już na mnie czekają na półce, wkrótce biorę się za lekturę!

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo jestem ciekawa "Ruchomego chaosu", bo książkę wspominam dobrze.

    Udanego kwietnia :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Chętnie zainteresuję się powieścią graficzną, o której wspominasz w marcowym podsumowaniu, jestem gotowa na coś innego, ciekawą odmianę. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Zobaczę jeszcze raz na te tytuły i sobie coś pod siebie wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  37. Mam wrażenie że ja za mało przeczytałam książek w marcu niestety. Wszystko przez brak czasu

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo fajny czytelniczy rezultat. Ja z wymienionych przez Ciebie książek przeczytałam tylko Nie patrz Marcela Mossa.

    OdpowiedzUsuń
  39. Ooo widzę Sanderson wjechał :D
    Mój Luby też machnął, skonczył też Rytm WOjny, po czym wział drugą połowę po angielsku bo nie dał rady wytrzymać do polskiej wersji.

    OdpowiedzUsuń
  40. Gratuluję super wynik! Ja ostatnio oglądam więcej filmów niż czytam książek ;)

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna