W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie sierpnia 2020
środa, 2 września 2020

Zamknijmy już temat sierpnia na dobre. Przepraszam, że bez jakiegoś dłuższego wstępu tym razem.


Niestety 14 sierpniu odeszła Ewa Demarczyk polska piosenkarka  poezji śpiewanej.  Występowała na całym świecie. Swoim karierę zakończyła w 1999 roku. Akompaniował jej młody Zbigniew Wodecki. 




W sierpniu także zmarła profesor Maria Janion. Literaturoznawczyni, badaczka kultury, krytyczka literatury i nauczycielka akademicka, związana z Uniwersytetem Warszawskim i Gdańskim. 

Nie znam autora zdjęcia, postaram się znaleźć o nim informacje.



Walkę z rakiem okrężnicy po czterech latach, w wieku 43 lat przegrał Chadwick Boseman. Jego kariera nabierała dopiero tępa, ale i tak zapiszę się w historii. Jego rola w filmie ,,Black Panther" okazała się przełomem kulturowym. My tego tak nie odczuliśmy, ale dla amerykanów był to ważny film. 

Zdjęcie Matt MoClain



W sierpniu nie mogłam się skupić na książkach, które wymagały mojej większej uwagi. Głowę miałam zaprzątniętą ważniejszymi rzeczami.  Zaczynałam coś czytać i odkładałam.  Dlatego sięgałam raczej po luźniejsze powieści. Po prawie pięciu latach zmienił się też wygląd bloga. Nie mogę nie wspomnieć o autorce tego cudownego szablonu, Asi. 
Idąc tym tokiem ,,Hyperiona'" czytam już drugi miesiąc. Za to wczoraj skończyłam ,,Małe kobietki", które czytałam pół sierpnia.  Odkryłam, że takie lekkie powieści szybko się czyta i siłą rzeczy wynik mój nie jest mały 

W sierpniu przeczytałam. 

  1. ,,Ja Cię kocham, a Ty miau..." Katarzyna Berenika Miszczuk
    Moja druga komedia kryminalna w życiu, którą przeczytałam. Pierwszą wypieram z pamięci i często o niej zapominam. 
  2. ,,Współlokatorzy" Beth O'Leary
    Rozczarowałam się... 
  3. ,,Królestwo Mostu" Danielle L. Jensen
    Pozytywnie mnie zaskoczyła.
  4. ,,Morze Spokoju" Katja Millay
    Chciałam ją przeczytać od 5 lat, praktycznie odkąd mam bloga. 
  5. ,,Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc" Weronika Tomala
  6. ,,Podróż nieślubna" Christina Lauren
    To jest ten sam tym książki co ,,Współlokatorzy", ale zaskoczyła mnie pozytywnie.
  7. ,,Jej pierwszy błąd" Sandie Jones
  8. ,,Księżniczka po przejściach. Nie tylko o Gwiezdnych Wojnach" Carrie Fisher
    Jej recenzja wyszła mi długa. 
  9. ,,Zjazd absolwentów" Guillaume Musso
    Wróćmy do pierwszych książek.
  10. ,,Żar pocałunku" Dominika Smoleń
  11. ,,Złączeni honorem" Cora Reilly
    Wątpię, że będę czytać kolejne tomy, jednak nie znaczy to, że książka była zła. 
  12. ,,Błękit szafiru" Kerstin Gier
  13. ,,Zew krwie" Jack London
    Pisałam o adaptacji dlatego ją przeczytałam, by napisać wam słów parę o pierwowzorze.
  14. ,,Zdradziecka królowa" Danielle L. Jensen
Jeszcze przeczytałam tarę komiksów. 
Książki zrecenzowane w sierpniu: 

W sierpniu napisałam też o trzech produkcjach na podstawie książki. Dwie pierwsze kierowane były przede wszystkim do młodszych widzów. Takie kino familijne dla wszystkich. Posty o  ,,The One and Only Ivan'' i ,,The Secret Garden" na dwóch różnych blogach. Serial ,,Lovecraft Country" jest już dla starszych widzów.  Jeśli pamiętacie co pisałam w poprzednim podsumowaniu, to we wrześniu chciałabym też napisać o trzech produkcjach. Ogarnęłam to i wszystkie pojawią się na tym blogu. 

W poprzedni miesiącu napisałam parę recenzji na zapas, a u mnie jest to dopiero 1/4 sukcesu. Jestem w połowie jak przepiszę je na bloggera. Na półfinishu kiedy dodam grafiki i informacje o wydaniu, ale nie do tego zmierzam. Napisałam recenzję między innymi książki Carrie Fisher, ,,Królestwa mostu" , Współlokatorów", ,,Mumii", ,,Papierowego maga" ,,First Last Night" , ,,Zanim powróci strach" oraz ,,Star Trek: The Unsettling Stars" Mam jeszcze kilka innych na blogerze, które jeszcze wcześniej napisałam, ale jeśli chcielibyście, o którejś z nich w najbliższą niedzielę przeczytać, dajcie mi znać, a się pojawi ;). 
Teraz chwalcie się co wam udało się przez miesiąc przeczytać?


105 komentarzy:

  1. Chadwick - mega smutne :( I niesamowite, że przez 4 lata walcząc z nowotworem tyle zrobił!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Starał się żyć. Do końca myślał, że pokona raka i bez problemu zabrał w drugiej części BP.

      Usuń
  2. sierpień smutny taki... choć słoneczny... gratuluję pięknego podsumowania

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, jaki świetny wynik! Żadnej z tych książek nie czytałam. Też muszę w końcu zabrać się za napisanie podsumowania. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odchodzą wielkie nazwiska. Fajnie, że tworzysz sobie recenzje na zapas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Też jestem z tego faktu zadowolona.

      Usuń
  5. Gratuluję wyniku :). Sporo jak na wakacyjne leniuchowanie ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest to przykre, że te osoby zmarły. Miejmy nadzieję, że są teraz w dobrym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Każda śmierć pozostawia pustkę.

      Usuń
  7. nie miałam pojęcia, ze Maria Janion zmarła, szkoda, Uwielbiałam jej prace. Sporo przeczytałaś, ja niestety nie mogę się pochwalić tak pokaźną listą, chyba, że liczą się też książki dla dzieci ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej śmierć to duża starata dla środowiska literackiego.
      Oczywiście, że książki dla dzieci się liczą.

      Usuń
  8. Całkien ładny wynik, jak na jeden miesiac :) sama chyba również zacznę robić takie podsumowania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Na początku nie byłam do nich przekonana, ale z czasem zmieniłam zdanie. Ułatwiają organizacje.

      Usuń
  9. Bardzo zasmucila mnie smierc Ewy Demarczyk, uwielbiam jej piosenki. Odejscie Marii Janion tez, ale to nie to samo, ze wzgledu na wiek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow nieźle, sporo przeczytanych! Czyli druga komedia wypadła lepiej, dobrze zrozumiałam? :D U mnie kilka pozycji, różnorodnych!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ładny wynik, ja w sierpniu coś mało przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Ważne, że coś ci się udało przeczytać.

      Usuń
  12. Ou niezły wynik :D "Małe kobietki" bardzo chcę przeczytać, a jeśli chodzi o mój sierpień przeczytałam tylko dwie książki :(

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się do nich długo zbierałam. Twój wynik również jest dobry.

      Usuń
  13. Widzę, że miesiąc możesz zliczyć do udanych :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odchodzą wielcy. Wychowałam się na piosenkach Demarczyk i Grechuty. A Maria Janion była moim filologicznym guru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Ja przede wszystkich wychowałam się na piosenkach Grechuty wciąż do nich wracam. Nie tylko twoim...

      Usuń
  15. W 5 chyba zabrakło nazwiska.
    Całkiem niezła lista przeczytanych książek, gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Nie zauważyłam tego braku.
      Dziękuję.

      Usuń
  16. W sierpniu odeszło wielu wspaniałych ludzi, dobrze że o nich wspominasz. Studiowałam filologię polską i jak każdemu poloniście - Maria Janion jest mi dobrze znana. Jeśli chodzi o nowy szablon to jest świetny, zwłaszcza nagłówek przyciąga uwagę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety. Najbardziej przeraża młody wiek Chadwicka. Jej śmierć do duża strata.
      Mnie również nowy szablon się podoba.

      Usuń
  17. Sierpień zaliczam do udanych czytelniczo miesięcy, choć większe potrzeby pojawiły się w życiu zawodowym, zatem ciut mniej książek niż zamierzałam. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. W tym miesiącu (i roku w ogóle) słabo u mnie z czytaniem - tylko 3 książki. Za to poznałam pióro Hendel i bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie. Też miałam okres kiedy czytałam taką ilość książek na miesiąc. Ważne L, że udaje ci się znaleźć czas i dalej czerpiesz przyjemność z ich czytania.

      Usuń
  19. Gratuluję tak rewelacyjnego wyniku :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Sierpień nie należał do przyjemnych dla mnie miesięcy w tym roku. Mam nadzieję, że we wrześniu będzie inaczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Mam nadzieję, że wrzesień będzie dla ciebie lepszy.

      Usuń
  21. Bardzo udany miesiąc za Tobą kochana. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozn tak powiedzieć, jeśli chodzi o przeczytane książki.

      Usuń
  22. Wstyd stwierdzić, ale fakty są takie, że u mnie raptem jedna książka została zaliczona. Większość czasu jednak spędzam na świeżym powietrzu i wieczorami padam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To żaden wstyd. Jedna książka w miesiącu, to i tak lepszy wynik od statystycznego polaka, który deklaruje przeczytanie jeden książki w roku.
      Fajnie, że wykorzystywałaś ładną pogodę.

      Usuń
  23. cały czas przymierzam się do obejrzenia ,,Lovecraft Country"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo. Przyznam szczerze pisałam o nim, ale sama jeszcze nie widziałam pierwszych odcinków.

      Usuń
  24. Wow udało ci się przeczytać naprawdę dużo książek. Ja tyle miałam w lipcu, a w sierpniu tylko 6. Mam nadzieję że wrzesień będzie bardziej udany

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój wynik z sierpnia również jest bardzo dobry.

      Usuń
  25. Czytałam kilka książek z tych, z którymi Tobie udało zapoznać się w sierpniu. Ja w tym miesiącu też postawiłam na lekkie lektury.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa jakie to książki czytałaś, z którymi ja również się zapoznałam.

      Usuń
  26. Na pewnik zajrzę do kilku proponowanych książek

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ciekawe podsumowanie i przede wszystkim masę książek masz za sobą.
    Życzę zaczytanego miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Nie wszystkie były dobre, ale z większości jestem zadowolona.

      Usuń
  28. Mój wynik na sierpień to 6 książek. Chociaż są to książki, które zostały w tym miesiącu zrecenzowane. Samych przeczytanych jest 8 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetny wynik. Wydaje mi się, że żadnej twojej recenzji nie ominęłam.

      Usuń
  29. Szkoda, że w wieku 43 lat walkę z chorobą przegrał Chadwick Boseman. :(
    Odnośnie statystyk czytelniczych - gratuluję. Sporo książek przeczytałaś. Mnie ostatnio dopadł jakiś kryzys czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  30. Piękne podsumowanie miesiąca. Gratuluję tylu przeczytanych książek.

    OdpowiedzUsuń
  31. Udany miesiąc, ja ze względu na dobra pogodę w sierpniu przeczytałam nieco mniej, niż zwykle. Ale teraz nadrabiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że skorzystałaś z dobrej pogody, kiedy była okazja.

      Usuń
  32. O jejku, na pewno komiks o Atomówkach ;) Zaczęłam dwie książki, w tym jedną skończyłam dwa dni temu ;) Na pewno "Catherine" Nory Roberts, "Słodkie magnolie" i "Kontrę" ;) I to chyba tyle ;) Gratuluję wyniku ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też przeczytałam w selierpniu parę komiksów. O tych książkach słyszałam. Dziękuję.

      Usuń
  33. A wiesz, że podoba mi się nowy wygląd bloga? Z tych książek czytałam tylko "Zew krwi". Jako dziecko, więc niewiele z niej pamiętam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również się on podoba. Ja z kolei jako dziecko czytałam Białego Kła i też niewiele z niego pamiętam.

      Usuń
  34. Wstyd się przyznać, ale o pani Ewie usłyszałam pierwszy raz dopiero teraz, po jej śmierci. Muzyka, którą śpiewała, wciąż jest u nas mało popularna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja poznałam jej osobę parę lat temu. Dzięki mojej nauczycielce polskiego.

      Usuń
  35. Śmierć Chadwicka Bosemana była najgorszą wiadomością w tym miesiącu. Z książek które czytałaś kojarzę tylko "Ja Cię kocham a Ty miau". Carrie Fisher napisała jeszcze "Pamiętnik Księżniczki" ale naprawdę srodze się nią rozczarowałam, i ani trochę jej nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To smutna wiadomość. Wiem, wiem. Pamiętnik księżniczki czytałam i pisałam o nim opinię. Księżniczka po przejściach jest lepszą książką.

      Usuń
  36. Gratuluję czytelniczego wyniku. Bardzo podoba mi się nowy szablon :)
    A co z tym "Hyperionem"? Pamiętam, że moje pierwsze podejście było nieudane, ale przy drugim pochłonęłam książkę bardzo szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mnie również się on podoba. Kiedyś do niego na pewno wrócę.

      Usuń
  37. Wielka szkoda osoób, które od nas odeszły :( Ale przyznam, że dość dużo poczytałaś tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Zostaną z nami ich teksty, piosenki i role, ale każdy z nas chciałby o nich jeszcze usłyszeć.
      Dziękuję.

      Usuń
  38. Sporo ciekawych książek widzę na liście. U mnie sierpień pod względem przeczytanych pozycji wypada spacer. Zaległości zawsze nadrabiam jesienią :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Która konkretnie cię zaciekawiła? Według mnie żaden wynik nie jest słaby.

      Usuń
  39. U mnie sierpień do połowy był ok jeśli chodzi o czytanie, a potem niestety praca ukruciła dobrą passę. W tak krótkim czasie odeszły tak znakomite osoby, to przygnębiające w szczególności jeśli chodzi o Bosemana. Na zawsze już chyba zostanie zapamiętany ze swej roli jako : Czarna Pantera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam od początku jakąś blokadę. Zaczynałam książki i odkładałam. Szukając czegoś innego dla siebie. Zgadzam się. Miał dopiero 43 lata i dopiero jego kariera nabierała pędu.

      Usuń
  40. Całkiem niezła lista przeczytanych książek, u mnie trochę mniej, ale może w przyszłym miesiącu będzie więcej, w końcu wieczory coraz dłuższe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie z kolei może być na odwrót.

      Usuń
  41. Czternaście przeczytanych książek to całkiem niezły wynik :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Jestem pod wrazeniem ilosci przeczytanych przez Ciebie ksiazek! Chetnie przeczytam Twoje recenzje, bardzo podoba mi sie Twoje podsumowanie miesiaca!

    Pozdrawiam,

    http://rymowanemysli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Miło mi czytać taki komentarz.
      Również pozdrawiam

      Usuń
  43. Wow, udało Ci się przeczytać naprawdę dużo! Podziwiam, bo u mnie średnio pod względem czytelniczym, nawet te lżejsze książki szły mi dość ciężko. Z przeczytanych przez Ciebie publikacji znam tylko tę Carrie Fisher. Czekam na Twoją recenzję, mnie ta książka nie do końca podeszła i tak się zastanawiam co o niej napiszesz.
    A i super, że skończyłaś "Małe kobietki". Będzie recenzja? Jestem ciekawa jak oceniasz tę książkę.
    Ewę Demarczyk zawsze ceniłam, chętnie słucham starych nagrań z występów tej artystki.
    Z kolei wiadomość o śmierci Chadwicka Bosemana była dla mnie, podobnie jak dla innych, szokiem. Znałam tego aktora właśnie z filmów Marvela...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy czasem ma taki okres. Ważne, by się nie zmuszać na siłę. Już teraz mogę zdradzić, że jest lepsza od Pamiętniku księżniczki.
      Planuję ją napisać, więc kiedyś będzie.
      Ja również wracałam do jej dawnych występów.
      Dobrze to ujęłaś jego śmierć była szokiem. Ja znałam go jeszcze z paru innych filmów.

      Usuń
  44. Taki wynik przy braku skupienia??? Wow! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki książką niezbyt wymagającym. Romanse naprawdę szybko się czyta.

      Usuń
  45. całkiem sporą ilośc książek udało Ci się przeczytać, tak sobie myśle kiedy masz na to czas, ja nie mogę dwóch ogarną :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześnie wstaje, czasami przed spaniem się zapominam. Nie liczy się ilość przeczytanych książek, a przyjemność z czytania.

      Usuń
  46. Najchętniej przeczytałabym o "Zanim powróci strach", bo mam tę lekturę za sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już padła inna propozycja, ale po staram się jeszcze w tym miesiącu opublikować recenzję tej książki.

      Usuń
  47. Chciałabym znajdywać czas na takie podsumowania, ale zawsze mnie od nich coś odciągnie, za to bardzo lubię podpatrywać, jak minął czytelniczy miesiąc innym, w co się zagłebiali. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te posty z podsumowaniami pisze najszybciej. Pod warunkiem, że się nie rozpisze. Pomagają w organizacji.

      Usuń
  48. Mam ochotę na Zdradziecką królową 🤭😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja po pierwszej części też miałam na nią ochotę. Dlatego tak szybko ją przeczytałam.

      Usuń
  49. Świetny wynik! Mi się właśnie bardzo podobali Wspollokatorzy, ale oni już tak mają, że zbierają mieszane opinie.
    Życzę udanego września.
    Pozdrawiam
    polecam-goodbook.blogspot

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wiem, że zbierają mieszane opinie.
      Również pozdrawiam i życzę zaczytanego września.

      Usuń
  50. Jejku,, jak wiele udało Ci się przeczytać! Ja przeczytałam tylko 5 książek, ale jestem z tego bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięć książek, to również świetny wynik w miesiącu.

      Usuń
  51. Spora ilość książek!
    Mam w planach "Ja Cię kocham, a Ty miau..."

    OdpowiedzUsuń

© 2020 | graphic-luna