W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.
Podsumowanie lutego 2021
czwartek, 18 marca 2021


Kiedy decyduje się na publikacje podsumowanie upewniam się, że zawarłam w nim wszystkie informacje, o których chciałam wspomnieć, a jednak czasami zdarza mi się o czymś zapomnieć i przypominam sobie o tym w trakcie kolejnego miesiąca, więc dzisiaj jeszcze jedna informacja ze stycznia zanim przejdę do podsumowania lutego. 

W pierwszym miesiącu nowego roku ogłoszono, że 33 znaczkiem pocztowym US Postal Service Literary Arts uhonorowano Ursule K. Le Guin.  Znaczek z wizerunkiem autorki zostanie wydany jeszcze w bieżącym roku, dokładnej daty jeszcze nie ustalono. 

Na początku lutego zmarł Hal Holbrook na deskach teatru wcielał się w Marka Twaina. Miał 95 lat. 

Kilka dni później odszedł Christopher Plummer. Aktor zagrał w ponad 200 produkcjach. Do końca życia pozostał aktywny zawodowo. Latem miał zagrać tytułową rolę w filmie ,,Król Lear" na podstawie dzieła Williama Shakespira. Zmarł w wieku 91 lat. 

W lutym przeczytałam dwa reportaże i kilka powieści, które w większości tematycznie skupiały się wokół silnych postaci kobiecych. 

  • ,,Zauroczona, zwariowana, zakochana". Laura Steven
  • ,,Księga bezimiennej akuszerki" Meg Elison 
  • ,,Czerwony kalendarz" Sylwia Markiewicz
  • ,,Migawka" Brandon Sanderson 
  • ,,W cieniu Everestu" Magda  Lassota 
  • ,,Inwazja na Tearling" Erika Johansen 
  • ,,Diabeł wcielony" Donald Ray Pollock)
  • ,,Leć, motylku" Dominika Smoleń 
  • ,,Nomadland. W drodze za pracą" Jessica Bruder
  • ,,Wszystko co brzydkie i cudowne" Bryn Greenwood

    Z tego zestawienia dwie książki, które już trochę zakurzyły się na mojej domowej półce.

W styczniu na blogu pojawiły się następujące recenzje książek. 

    Moje plany dotyczące publikacji postów o adaptacjach książek diametralnie się zmieniały praktycznie z dnia na dzień. Wiedziałam, że nie chce pisać o ,,Do wszystkich chłopców: Zawsze i na zawsze" i ,,Firefly Lane". Ostatecznie pojawiły się posty o ,,Flora & Ulysses"  oraz ,,My, dzieci z dworca ZOO"

    Co oglądałam? Starałam się nadrobić ostatni sezon Star Trek Discovery, ale nie mogę przez niego przebrnąć od zeszłego roku, więc przerzuciłam się na Star Trek: Picard. O wiele lepiej ogląda się ten serial. Nie ma jakiejś skomplikowanej fabuły, niektórzy bohaterowie drugoplanowi nie dostali swojego czasu, by wykazać się jako bohaterowie z krwi  i kości. Tempo akcji nie jest zawrotnie szybkie, ale dobrze się ten serial ogląda, ale nie wiem na ile wynika to z samej budowy serialu, a na ile z mojego sentymentu do Star Trek: Next Generation. 

    W lutym obejrzałam także na Netfliksie film ,,Wykopaliska", o którym szerzej pisałam tutaj. To jeden z tych filmów, który może przejść niezauważony, ale jest realizacyjnie bardzo dobrze zrobiony. 


    W marcu chciałabym wrócić do literatury rosyjskiej i dokończyć parę zaczętych książek. Pewnie moje plany ulegną zmianie, ale to zweryfikuje czas i okaże się w podsumowanie marca. Tymczasem 


    40 komentarzy:

    1. Z pewnością wiele się działo w tym miesiącu

      OdpowiedzUsuń
    2. Udany miesiąc za Tobą. Chciałbym mieć ten znaczek.

      OdpowiedzUsuń
    3. Gratuluję nowego wpisu i pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    4. Ile przeczytanych książek! wow!

      OdpowiedzUsuń
    5. o, nawet nie wiedziałam, że Ci aktorzy odeszli. Bardzo popularne twarze.
      Ja w lutym nie przeczytałam chyba nic :(

      OdpowiedzUsuń
    6. najbardziej zaciekawił mnie wspomniany przez Ciebie ten film Wykopaliska;D

      OdpowiedzUsuń
    7. Muszę zobaczyć czy "Wykopaliska" można już gdzieś ściągnąć w sieci, chętnie go obejrzę.

      OdpowiedzUsuń
    8. Ja w lutym głównie przecyztałam książki dla dzieci, dla dorosłych było ich niewiele.

      OdpowiedzUsuń
    9. To dopiero marzec a już tyle wielkich osób odeszło :( Super podsumowanie 😍😍

      OdpowiedzUsuń
    10. ale mnie zainspirowałaś tą literaturą rosyjską, sama bardzo chętnie sięgam co jakiś czas

      OdpowiedzUsuń
    11. Nie wszystko da się zaplanować lub postępować według planu. Oby udało Ci się zrealizować to, co zamierzasz 😊

      OdpowiedzUsuń
    12. Gratuluje i życzę kolejnych sukcesów ;)

      OdpowiedzUsuń
    13. Bardzo lubię literaturę rosyjską, więc jestem ciekawa co wybierzesz. W tym miesiącu oglądałam też wspomniane ,,Wykopaliska".

      OdpowiedzUsuń
    14. Czekam na opinię "Księgi Bezimiennej Akuszerki".

      OdpowiedzUsuń
    15. Gratuluję wyniku ;)
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
    16. Chyba nie znałam tych aktorów, którzy ostatnio odeszli. W wolnej chwili przyjrzę się bliżej ich postaciom, bo może zainteresuje mnie ich dorobek artystyczny.

      OdpowiedzUsuń
    17. sporo przeczytałaś, książka ,,My, dzieci z dworca ZOO" wstrząsnęła mną gdy czytałam ją w liceum albo jeszcze w podstawówce

      OdpowiedzUsuń
    18. Podobają mi się te Twoje podsumowania miesiąca. Zawsze znajdę w nich coś dla siebie :)

      OdpowiedzUsuń
    19. Widać, że w lutym nie próżnowałaś, ani w czytaniu książek, ani w oglądaniu seriali :)

      OdpowiedzUsuń
    20. Nie wiem czy czytasz tak szybko, czy masz tyle czasu, ale zazdroszczę Ci, że możesz tyle przeczytać w ciągu miesiąca. Mi już dawno nie wychodzi ;)

      OdpowiedzUsuń
    21. Super podsumowanie! Duzo przeczytanych książek (zazdroszczę) :) Wykopaliska mam w planach :)

      OdpowiedzUsuń
    22. Ja też ostatnio wciągnęłam się w rosyjską literaturę,ale też filmy. Drobna odmiana każdemu się przyda :)

      OdpowiedzUsuń
    23. Sporo książek udało Ci się przeczytać, gratuluję. Nie znam niestety żadnej z nich. ;)

      OdpowiedzUsuń
    24. Znaczek z Ursulą muszę mieć, cieszę się, że uhonorowano pamięć o niej, tak wiele wniosła do literatury, dzięki niej pokochałam fantastykę. :)

      OdpowiedzUsuń
    25. Piękny wynik. Powodzenia w realizowaniu planów!

      OdpowiedzUsuń
    26. Chciałabym przeczytać "W cieniu Everestu". Poszukam tej książki w mojej bibliotece.

      OdpowiedzUsuń
    27. Bardzo fajne i ciekawe podsumowanie. Co do przeczytanych książek, lista całkiem długa. Oby w marcu była jeszcze dłuższa ;)

      OdpowiedzUsuń
    28. Mnie z kolei ciągną rosyjskie filmy i seriale, więc może zacznę i czytać książki? Nie wykluczam:)

      OdpowiedzUsuń
    29. Intensywny czas w świecie szeroko rozumianej literatury ;)

      OdpowiedzUsuń
    30. W ostatnim czasie odchodzi wiele ludzi ;( Smutne to
      Swietny wynik czytelniczy :)

      OdpowiedzUsuń
    31. Gratuluję owocnego czasu. Swoją drogą... ale on leci.

      OdpowiedzUsuń
    32. Jakiś czas temu myslałam o tym, by objerzeć Star Treka. Może kiedyś przyjdzie na niego czas, jak na Star Wars.

      OdpowiedzUsuń
    33. Fajnie, że tyle książek poświęconych literaturze kobiecej! To idealny wstęp do marca i Dnia Kobiet :) Świetny pomysł i ... wynik czytelniczy za ten miesiąc także!

      Pozdrawiam Zakładka do Przyszłości

      OdpowiedzUsuń
    34. Ciekawe podsumowanie. Ja z wymienionych pozycji nie przeczytałam ani jednej, ale z pewnością coś wybiorę dla siebie.

      OdpowiedzUsuń
    35. Nie miałam jeszcze okazji poznać literatury rosyjskiej, dlatego bardzo jestem ciekawa, jakie tytuły zaproponujesz. Czekam na Twoje recenzje.

      OdpowiedzUsuń
    36. Może coś dla siebie znajdę z tej listy :)

      OdpowiedzUsuń
    37. Ja z chęcią zajrzę po recenzję ksiażek, bo zapowiadają się ciekawie

      OdpowiedzUsuń
    38. Ciekawe podsumowanie, lubię takie wpisy. Jak zawsze sporo przeczytałaś, podziwiam Cię :)

      OdpowiedzUsuń

    © 2020 | graphic-luna